Liczba postów: 49
Liczba wątków: 7
Dołączył: Aug 2011
Reputacja:
0
Witam.
Mam mały problem z zapalaniem silnika tak około 0 st C. przejrzałem ten cały wątek i po sprawdzeniu bezpieczników i napięcia wszystko jest ok, po odłączeniu G62 napięcie jest podawane na świece( świece i mostek są nowe) na wyświetlaczu oprócz zapalonej kontrolki świec wyświetla się napis WORK ... , czyżby czujnik G 62 zawyżał temp. dodam ze w AUY zmierzenie oporu na czujniku jest uciążliwe i trzeba by go było wymontować, czujnik ma dwa styki.
Liczba postów: 553
Liczba wątków: 10
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
9
Jeśli świece grzeją a mimo to nie chce palić to może problem leży w rozruszniku lub słabym akumulatorze. Spróbuj zapamiętać cały komunikat bo wydaje mi się że jeżeli wywala coś w stylu "ENGINE WORKSHOP" plus kontrolka świec to świadczy bodajże o jakimś problemie z elektryką.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
osobiscie wydaje mi sie ze ten napis nie bedzie zwiazany z czujnikiem temp. Jesli nawet zle wskazuje to ECM tego nie bedzie wiedzial nawet jak bedzie pokazywaz w mrozny poranek +100 stopni. Nawet odpiecie czujnika powodje ze ECM widzi wtedy jak dobrze pamietam temp -22 stopnie i przerwany obwód ale takiego komunikatu nie wywali. W tym przypadku zalecam podpecie pod kompa i odczytanie błędów bo to wróżenie z fusów.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 49
Liczba wątków: 7
Dołączył: Aug 2011
Reputacja:
0
13-01-2012, 04:22
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-2012, 20:36 przez andrzej_7777.)
Problem w tym ze w ECU nie ma żadnych błędów, w centralnym module elektrycznym także.
jedyny dodatkowy objaw jest taki ze wcześniej na zimnym silniku przez parę minut silnik chodził na około 1100 obr/min, teraz caly czas nawet jak jest zimny startuje na 900 obr/min.
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
ja u siebie w życiu nie widziałem żeby na jałowym miał 1100 obr/min zawsze kolo 900
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 215
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jul 2011
Reputacja:
0
Umnie też zawsze 900.obr,czy to -10czy+10
Liczba postów: 49
Liczba wątków: 7
Dołączył: Aug 2011
Reputacja:
0
18-01-2012, 00:50
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-2012, 08:31 przez wesol.)
to wyglądało tak jak by przez parę minut chodził na " ssaniu" potem schodził na 900 obr, teraz jak jest zimno startuje tylko na 900 potelepie chwile i potem równo pracuje.
Pytam bo to mój pierwszy diesel, i mam go trzecia zime, pierwsza zima mineła tak jak opisałem, druga zima zapalał juz na 900 obr.
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
01-02-2012, 10:39
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-02-2012, 10:45 przez daneczek76.)
jesteś pewien że wszystkie świece są dobre , najczęściej nierówna praca silnika i telepanie jest świadectwem właśnie spalonej świecy, a to że nowe nie znaczy że wszystkie dobrze grzeją.
marecki_name spokojnie z wyczuciem wkręcić oczywiście z wyczuciem.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
01-02-2012, 10:41
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-02-2012, 10:46 przez wesol.)
etam. To cos jak z dokrecaniem kół. Ktos dokreca kluczme dynanometrycznym 120 Nm czy zazwyczaj reka na wyczucie.
Swiece zarowe to jak ju maja sie ukrecic to raczje przy odkrecaniu. Swiece dokrecamy 15 Nm czyli naprawde niewielka siłą. Jak dokrecac bedziesz to dokrecaj jedna reka i bedzie git. Gwint i stozek polecam leciutko przesmarowac smarem miedzianym.15Nm to i tak duzo z racji ze te swieczki nie sa tak delikatne w naszych tdikach bo te aktualne ołówkowe cieniutkie sa starsznie to maja nawet byc przykrecone 8Nm.
Swiece zarowe sie zapiekaja z racji iż dlugo nie byly odkrecane i jak jeszcze ktoś stosował mycie silnika wodą na myjni.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.