Liczba postów: 234
Liczba wątków: 19
Dołączył: Sep 2011
Reputacja:
0
Witam,nabyłem alhambre AUY 115KM,brak mocy(auto ledwo jedzie),dymi na biało do tego na wolnych obrotach,przy dodawaniu gazu-przerywa.Przy ściągnietym filtrze powietrza słychać gluchy stukot,gdy go przytkam ręką jest cicho.W dodatku dośc mocno dymi na biało!!Turbine sprawdzałem,kręci sie ,nie przycina sie i nie leje olejem,jest sucha.Sprawdzany na kompie w serwisie-nic nie wykazało.Nie wyświetla błędu!Co to może być?!Mechanicy mówią różnie,hydroelementy,pompowtryski,tłok lub zawór wypalony.???
Liczba postów: 377
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
1
jesteś pewny, że to ie turbo się rozleciało ?
jakie ma luzy wzdłużne i poprzeczne ?
zdejmij rurę za turbo, zobacz ile tam jest oleju.
dymi spalonym olejem (zapach charakterystyczny, kolor bardziej w niebieskawy) czy niedopalona ropą (ostry zapach charakterystyczny, biała chmura) ?
i badać silnik, logi robić , sprawdzać, na ile rozumiem , że sam nie ogarniasz to poszukaj gdzie są spece co rozumieją VAG i tam podstaw auto.
Liczba postów: 234
Liczba wątków: 19
Dołączył: Sep 2011
Reputacja:
0
Turbina ok,słychać ją,luz delikatny na boki.Od wczoraj mam to auto,nie jezdziłem nim wcześniej,tyle co do warsztatu,przywieziony lawetą.Dymi raczej na biało,nie sprawdzałem zapachu. Sprawdze jutro płyn i zbiorniczek,bo troche na tym forum w tym temacie czytałem. Ale co z tą mocą,że nie chce jechać? Wcześniej jezdziłem MK1,robiłem turbine,wymieniałem n75,a jak padła mi uszczelka,to gotował się ale takiego przypadku nie miałem i nie wiem co robić.
Liczba postów: 14
Liczba wątków: 2
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
Równie dobrze może być coś nie tak ze szklankami (hydraulicznymi popychaczami). Wiem coś na ten temat, bo przerabiałem to w VW Passacie. Auto zaczęło dymić i tracić moc. Okazało się, że poszły popychacze przy okazji uszkadzając dwa zawory i gniazdo w którym chodzi popychacz. Nie obyło się bez małego remontu.
Liczba postów: 234
Liczba wątków: 19
Dołączył: Sep 2011
Reputacja:
0
Czyli WAG-iem nie da sie tego wykryć? Za granica sprawdzali na kompie i nic nie wykryli, usterka siedzi w samym silniku.
Spróbuje może własnie od ściągnięcia wałka rozrządu i sprawdzeniu popychaczy,jakie (nie)powinny być,na co zwrócic uwagę?
Liczba postów: 593
Liczba wątków: 96
Dołączył: Feb 2010
Reputacja:
3
A ja bym sprawdził rozrząd, ja tak miałem kopcił i nie jeździł, a do tego strasznie hałasował. Bardzo możliwe że przeskoczył pasek i w tym jest problem.
Liczba postów: 234
Liczba wątków: 19
Dołączył: Sep 2011
Reputacja:
0
własnie tez podejrzewałem, bo w maju byl wymieniany ale zrobił 40tys wg przebiegu,mógłby przeszkoczyć? pasek jest dobrze napiety.
Liczba postów: 377
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
1
Dymienie bierze się ze spalanego oleju (zazwyczaj sprężarka puszcza) lub jest to para wodna (woda na tłoki).
Sprawdź te dwa tropy.
Ewentualnie kompletnie leją pompowtryskiwacze (albo leją i puszczają olej przez uszczelnienia) i jest to ta chmura.
Opierając się nad informacjami jakie dotąd napisałeś - ten gruchot jest zastanawiający (jeśli to faktycznie coś z silnika a nie kawałek niedokręconej osłony)
jełśi iśc tym tropem, może coś wpadło do turbiny i łopatki hałasują.. może urwał się zawór lub pękł pierścień. Ale to aż strach odpalać motor, bo szkody mogą być jeszcze większe.
To co ja sprawdziłbym to:
- turbo po obu stronach (mozesz też kolanko zdjąć przy intercoolerze i zobaczyć ile tam jest oleju)
- ustawienie rozrządu - znaki + pasek
- bez odpalania zrobić 2 x 360 wałem i spróbować jakieś nieprawidłowość wyłapać.
- jeśłi dalej nic nie wiadomo to zrzucić pasek i pokręcić wałek rozrządu, powinien dać się obracać bez blokowania
podobnie pokręcić wałek (kluczem) i zobaczyć czy nie ma czegoś podejrzanego.
sprawdzaj, działaj, i pisz.
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
28-09-2012, 08:22
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-09-2012, 08:23 przez wesol.)
Rozrzad w PD sprawdzic to pyszcz. W gornym kole zebatym masz takie blaszki od strony glowicy maja sie pokryc wyciecia w tej blaszce ze strzalka na obudowie plastikowej lub jeszcze prosciej wlkadasz gwozdzia 6 mm w otowr w tym kole gornym i ma trafic na otwor w glowicy. NA dole na wale korbowym musisz sciagnac kolo pasowe( wiec i pasek wielorowkowy- 5 minut roboty). Sciagniecie kola moze byc nieco oporne zalezy od srób jak dokrecone- sa na imbusa 6 mm 4 szt. Odkrecasz i lekko pukasz w to kolo. ODchodzi i masz widoczne kolo zebate na wale z paskiem rozrzadu. NA kole masz tez znak ale nad kolem wsadza sie blokade ktora musi paskowac jesli gore zblokowaleś tym gwozdziem. Jesli nie pasuje to rozrzad zle ustawiony. Odrazu mowie z epasek sam nie przeskoczy- nie ma takiej opcji.
Wczoraj to robilem w swoim bo wymieniam uszczleke pod glowica wiec rozrzad to mala czesc tej dlubaniny.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.