Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
brak mocy,dymi na biało,stuka!
|
27-09-2012, 18:24
Post: #1
|
|||
|
|||
brak mocy,dymi na biało,stuka!
Witam,nabyłem alhambre AUY 115KM,brak mocy(auto ledwo jedzie),dymi na biało do tego na wolnych obrotach,przy dodawaniu gazu-przerywa.Przy ściągnietym filtrze powietrza słychać gluchy stukot,gdy go przytkam ręką jest cicho.W dodatku dośc mocno dymi na biało!!Turbine sprawdzałem,kręci sie ,nie przycina sie i nie leje olejem,jest sucha.Sprawdzany na kompie w serwisie-nic nie wykazało.Nie wyświetla błędu!Co to może być?!Mechanicy mówią różnie,hydroelementy,pompowtryski,tłok lub zawór wypalony.???
|
|||
Reklama
|
|||
|
27-09-2012, 20:18
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: brak mocy,dymi na biało,stuka!
jesteś pewny, że to ie turbo się rozleciało ?
jakie ma luzy wzdłużne i poprzeczne ? zdejmij rurę za turbo, zobacz ile tam jest oleju. dymi spalonym olejem (zapach charakterystyczny, kolor bardziej w niebieskawy) czy niedopalona ropą (ostry zapach charakterystyczny, biała chmura) ? i badać silnik, logi robić , sprawdzać, na ile rozumiem , że sam nie ogarniasz to poszukaj gdzie są spece co rozumieją VAG i tam podstaw auto. |
|||
27-09-2012, 20:56
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: brak mocy,dymi na biało,stuka!
Turbina ok,słychać ją,luz delikatny na boki.Od wczoraj mam to auto,nie jezdziłem nim wcześniej,tyle co do warsztatu,przywieziony lawetą.Dymi raczej na biało,nie sprawdzałem zapachu. Sprawdze jutro płyn i zbiorniczek,bo troche na tym forum w tym temacie czytałem. Ale co z tą mocą,że nie chce jechać? Wcześniej jezdziłem MK1,robiłem turbine,wymieniałem n75,a jak padła mi uszczelka,to gotował się ale takiego przypadku nie miałem i nie wiem co robić.
|
|||
27-09-2012, 21:08
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: brak mocy,dymi na biało,stuka!
Równie dobrze może być coś nie tak ze szklankami (hydraulicznymi popychaczami). Wiem coś na ten temat, bo przerabiałem to w VW Passacie. Auto zaczęło dymić i tracić moc. Okazało się, że poszły popychacze przy okazji uszkadzając dwa zawory i gniazdo w którym chodzi popychacz. Nie obyło się bez małego remontu.
|
|||
27-09-2012, 21:23
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: brak mocy,dymi na biało,stuka!
Czyli WAG-iem nie da sie tego wykryć? Za granica sprawdzali na kompie i nic nie wykryli, usterka siedzi w samym silniku.
Spróbuje może własnie od ściągnięcia wałka rozrządu i sprawdzeniu popychaczy,jakie (nie)powinny być,na co zwrócic uwagę? |
|||
27-09-2012, 21:30
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: brak mocy,dymi na biało,stuka!
A ja bym sprawdził rozrząd, ja tak miałem kopcił i nie jeździł, a do tego strasznie hałasował. Bardzo możliwe że przeskoczył pasek i w tym jest problem.
|
|||
27-09-2012, 21:35
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: brak mocy,dymi na biało,stuka!
własnie tez podejrzewałem, bo w maju byl wymieniany ale zrobił 40tys wg przebiegu,mógłby przeszkoczyć? pasek jest dobrze napiety.
|
|||
27-09-2012, 22:11
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: brak mocy,dymi na biało,stuka!
:blush:Hej a ja mialem tak dokladnie wrecz identycznie objawy a i wymienilem rozrzad 35tys km temu i niestety skonczyla sie Turbina Teraz zregenerowana i autko smiga do tego zaslepiony Egr i jest malina Kaskader
|
|||
27-09-2012, 22:58
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: brak mocy,dymi na biało,stuka!
Dymienie bierze się ze spalanego oleju (zazwyczaj sprężarka puszcza) lub jest to para wodna (woda na tłoki).
Sprawdź te dwa tropy. Ewentualnie kompletnie leją pompowtryskiwacze (albo leją i puszczają olej przez uszczelnienia) i jest to ta chmura. Opierając się nad informacjami jakie dotąd napisałeś - ten gruchot jest zastanawiający (jeśli to faktycznie coś z silnika a nie kawałek niedokręconej osłony) jełśi iśc tym tropem, może coś wpadło do turbiny i łopatki hałasują.. może urwał się zawór lub pękł pierścień. Ale to aż strach odpalać motor, bo szkody mogą być jeszcze większe. To co ja sprawdziłbym to: - turbo po obu stronach (mozesz też kolanko zdjąć przy intercoolerze i zobaczyć ile tam jest oleju) - ustawienie rozrządu - znaki + pasek - bez odpalania zrobić 2 x 360 wałem i spróbować jakieś nieprawidłowość wyłapać. - jeśłi dalej nic nie wiadomo to zrzucić pasek i pokręcić wałek rozrządu, powinien dać się obracać bez blokowania podobnie pokręcić wałek (kluczem) i zobaczyć czy nie ma czegoś podejrzanego. sprawdzaj, działaj, i pisz. |
|||
28-09-2012, 08:22
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-09-2012 08:23 przez wesol.)
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: brak mocy,dymi na biało,stuka!
Rozrzad w PD sprawdzic to pyszcz. W gornym kole zebatym masz takie blaszki od strony glowicy maja sie pokryc wyciecia w tej blaszce ze strzalka na obudowie plastikowej lub jeszcze prosciej wlkadasz gwozdzia 6 mm w otowr w tym kole gornym i ma trafic na otwor w glowicy. NA dole na wale korbowym musisz sciagnac kolo pasowe( wiec i pasek wielorowkowy- 5 minut roboty). Sciagniecie kola moze byc nieco oporne zalezy od srób jak dokrecone- sa na imbusa 6 mm 4 szt. Odkrecasz i lekko pukasz w to kolo. ODchodzi i masz widoczne kolo zebate na wale z paskiem rozrzadu. NA kole masz tez znak ale nad kolem wsadza sie blokade ktora musi paskowac jesli gore zblokowaleś tym gwozdziem. Jesli nie pasuje to rozrzad zle ustawiony. Odrazu mowie z epasek sam nie przeskoczy- nie ma takiej opcji.
Wczoraj to robilem w swoim bo wymieniam uszczleke pod glowica wiec rozrzad to mala czesc tej dlubaniny. |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|