Liczba postów: 10
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2010
Reputacja:
0
Witam
Wczoraj zakupiłem używaną osłonę/pokrywę na silnik 1.9 TDI 110KM.
Od zakupu mój Sharan osłony nie posiadał.
W jakich miejscach przykręcam osłonę, jak przyłożę (mniej więcej) to żaden otwór nie pasuję do montażu. Mogę liczyć na fotki Waszych osłon dla TDI [Mk.1] albo dobry opis?
Drugie pytanie czy ktoś z Was ma założony zamiennik osłony POD silnik (koszt dużżżooo mniejszy niż używka) czy zdaje sprawdzian - słyszałem, że od temperatury silnika odkształca się. Jak z montażem (otwory itp.)??
Liczba postów: 57
Liczba wątków: 4
Dołączył: Jun 2012
Reputacja:
0
Osłona to jedno, a gąbka/pianka/inne tworzywo, które jest pod nią to druga sprawa. Chciałbym zakupić tę piankę, gdyż po zdjęciu osłony silnika piankę tę musiałem wyrzucić, bo się rozsypywała w palcach. Czy ta pianka ma jakąś fachową nazwę/symbol? Chcę ją założyć, bowiem wytłumia nieco silnik a także, co ważniejsze, zapobiega jego wychładzaniu, co w silniku TDI ma duże znaczenie.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
25-07-2014, 16:37
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-07-2014, 16:39 przez wesol.)
ja osobiscie nie polecam tej oslony z kilku przyczyn. Po pierwsze chlodzenie silnika. Po drugie rdza. Byla jeszcze do niedawna akcja serwisowa w oplu zafirze i wymieniali rame silnika tzw sanki bo przez ta oslone tak korodowala ze dziury byly. Z tym paskiem to woszem choc ja nigdy nie mialem z tym problemu bo smaruje paek smołą co jakiś czas. Zawsz emozna jakas tama malo oslone zapodac tu gdzie pasek. Z miłą chęcia bym zapodal dodatkowy nadmuch na silnik zwlaszcza IC bo chlodniczke oleju mam juz zapodana od ASZ'a.
W zime auto i tak mi sie rozgrzewa dosc szybko i nie narzekam. Strasznie mnie denerwuje ta oslona dolna bo dosc czesto zagladam pod auto i to ciagle zakladanie i ściaganie to mnie wyprowadza z rownowagi.
A jeszcze jedno. Najprawdopodobniej przez ten element nasze 1.9 tdi na PD dosc czesto maja przypadlosc z padnieta uszczleka pod glowicą. Napewno nie pomaga to.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Wielkiej różnicy wytłumaczenia nie oczekuj. Problemy z upg to w tdi PD. VP nie cierpialy tak.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 535
Liczba wątków: 17
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
2
(25-07-2014, 16:37)wesol napisał(a): ja osobiscie nie polecam tej oslony z kilku przyczyn. Po pierwsze chlodzenie silnika. Po drugie rdza. Byla jeszcze do niedawna akcja serwisowa w oplu zafirze i wymieniali rame silnika tzw sanki bo przez ta oslone tak korodowala ze dziury byly. Z tym paskiem to woszem choc ja nigdy nie mialem z tym problemu bo smaruje paek smołą co jakiś czas. Zawsz emozna jakas tama malo oslone zapodac tu gdzie pasek. Z miłą chęcia bym zapodal dodatkowy nadmuch na silnik zwlaszcza IC bo chlodniczke oleju mam juz zapodana od ASZ'a.
W zime auto i tak mi sie rozgrzewa dosc szybko i nie narzekam. Strasznie mnie denerwuje ta oslona dolna bo dosc czesto zagladam pod auto i to ciagle zakladanie i ściaganie to mnie wyprowadza z rownowagi.
A jeszcze jedno. Najprawdopodobniej przez ten element nasze 1.9 tdi na PD dosc czesto maja przypadlosc z padnieta uszczleka pod glowicą. Napewno nie pomaga to.
ale jak to tak bez osłony ... ?
Gdzie ta rdza może być
? Jedyne to chyba w otworach na śruby które tak czy siak są już zrobione i będą "rdzewieć".
Co do przegrzewania ... to nie wiem ale ja mam wszystkie osłony i nigdy Sharan mi się nie "przegrzewał" ... Czy to zima czy to lato i upały.
Owszem jak coś się robi pod autem to strasznie upierdliwe jest to zakładanie i ściąganie osłony ... to jedyny minus jednak ma ona dużą zaletę... osłania silnik i wszystko co pod spodem woda, piasek, syf itd itp. Jak zdarzyło mi się jej nie założyć a były deszcze (ogólnie mokro / brud ) to szybciutko ją zakładałem i widziałem efekty ... silnik i reszta po jednym dniu był dużo bardziej brudny niż wcześniej przez "xxx" czasu jeżdżąc z osłoną. Na pasku / rolkach piasek, syf - nie dziękuję.
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
piotto0 powiem ci tak. Rdza bierze sie z tego ze ta oslona jak tu ktos zauwazl to nie tylko plastik ale i material wygluszajacy podklejony do tej oslony. Material wchlania wode tak jak i ten olej nieszczesny który nam czasami tam kapnie. Metrial ten odtyka do ramy i inych elementów. Zreszta poczytaj sobie na forach oplowskich i o tej kampani z osloną. Jak jeszcze robilem w aso opla to jako nakaz byl przy przegladach zafir i astr by zrywac z tej oslony ten materiał wytlumiajacy. A pare tych ram powymienialem bo wygladaly masakrycznie- dziura na dziurze az dziw ze silnik nie wylecial.
Co do przegrzewania kolego to nie wiem jak ty to oceniasz bo nie chodzi tu o odczyt na wskazniku na szafie i wiesz jakos wole zaufac Robertowi w tune up bo tych napraw UPG to przezyl sporo. Czemu w golfie leonie i innych nie padaja ta upg czesto a w sga juz na forum sporo bylo. Sam kilka odrazu sugerowalem ze zaczyna sie juz powoli powoli dziac cos z uszczelką. I co mylilem sie czy w konsekfencji trzeba bylo wymienic UPG.
Powiedz mi jak ty jezdzisz swoim autem?? Masz jakis jednomas zalozony albo dwumas od BTB?? Ile zrobiles po programie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.