Liczba postów: 305
Liczba wątków: 3
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
05-03-2013, 01:23
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-03-2013, 01:24 przez rafalk74.)
Kazdy robi jak chce i wedlug niego jest najlepiej ale Panowie i Panie "NIE przesadzajcie z tym pedantyzmem". Jak z tej obudowy nie spuscicie 2 kropli oleju to silnik z tego powodu sie nie zatrze ani nie stanie sie mu nic zlego. Bardziej szkodzi zmiana temperatur i osadzanie sie i mieszanie wilgoci (np. mozna zauwazyc na korku oleju lub odmie) niz resztki jakiejs tam oliwy.
Wita Rafal
Sharan 2006 AUY
Bylo 118 kucy jest 142 po malym lajcie
Byl standard wizualny ale idzie ku lepszemu
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
to jest idiotyzm kolego i tu masz racje. PAłuja sie nad kilkoma ml w obudowie filtra a w samym silniku w roznych zakamarkach itp jest okolo pol litra ale z enie widac to jest okej. Poza tym ilez razy moge pisac ze oleje silnikowe sa ze sobą mieszalne. Druga sprawą to sa zludne mity ze milersem, motulem czy innym słynnym olejem bedziesz zalewal to silnik bedzie chodzil jak pszczólka. PEwnie nie bedą sie psuly popychacze, pompki beda cale życie zdrowe itp co nie?? Moze niech ktos napisze do milersa jak mu sie pompki wykrzacza albo walek sie wytrze ze to ich wina bo przeciez ten olej taki jest och ech. Ja bym sobie tą banke jeszcze ladnie oczyscil i w salonie na scianie przytwierdził.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
Na forum OCP ludzie często zamieszczają badania oleju po jakimś konkretnym przebiegu. Wynika z nich jasno, że olej olejowi nierówny ( to samo dotyczy innych rzeczy użytkowych ). Więc ja bym nie uogólniał tego, że czego się nie zaleje będzie dobrze.
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
05-03-2013, 10:13
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-03-2013, 10:15 przez daneczek76.)
rafalk74 to nie jest pedantyzm tylko jak masz stary olej i wlewać świeży to uszlachetniacze które są po to by wydłużyć żywotność twojego oleju i są zawarte w nowym oleju muszą od razu neutralizować ten syf który został , a więc dlatego jest tak ważne dobre spuszczenie a najlepiej zastosowanie płukanki.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 70
Liczba wątków: 12
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
1
Po co kombinujesz,zapłacisz 20zł za wymianę i masz spokój...
Liczba postów: 1,474
Liczba wątków: 38
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
6
Ja zalewam swojego sharana Castrol Edge 5w40 i zrobiłem na tych olejach już około 90.000tys km.przebieg mojego sharana to 265.000km i wszystko ładnie smiga oraz czysciutki w środku.Podstawe filtra zawsze odkręcam i tam spływa około 0,25 litra. Pozdro
Liczba postów: 535
Liczba wątków: 17
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
2
rafalk74: racja jak nie spuścimy dwóch kropli to fakt nic się nie stanie, ale tam jest znacznie więcej jak dwie krople.
wesol: dokładnie tak jak napisałeś, w silniku w różnych zakamarkach zawsze zostanie trochę starego oleju dlatego trzeba wylać jak najwięcej z tego co możemy - aby zminimalizować ilość starego oleju - a dlaczego to wyjaśnił nam daneczek76.
Co do mieszania oleju, to wcale nie jest to tak "hop siup" - jak pisze raventes: (olej olejowi nierówny) i dlatego nie miesza się oleju.
Co do mitów - to fakt, ja nie piszę że np. Motul jest "be" a inny super. Nie ma zależności że jak zaleje się tym olejem a nie tamtym to silnik będzie chodził idealnie. Zawsze może się coś stać. Tylko jak dzień w dzień, robię obok znajomych mechaników co mają warsztat mechaniczno/tuningowy: i przewija im się po 10 lub więcej aut dziennie - i zawsze lali Motul'a a potem przestali, bo zaczęły im wracać auta i parę dziwnych rzeczy działo się z silnikami to wolę zapobiegawczo zalać inny olej tak jak oni doradzili - i się z tym podzielić bo może komuś w jakimś stopniu moje zdanie pomoże. A nigdy nie twierdzę że tak jest i taka jest zależność...
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
Jeśli ja bym to robił, to odsysał bym to tylko przy zmianie oleju na inny niż dotychczas. Może i pedantyzm, ale kilka minut nikogo nie zbawi a jakoś lżej na sercu. Przy zmianie okresowej już bym tego nie robił bo i tak leję zawsze ten sam.
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
raventes nie martw się ja i tak zaleje LM 4600
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.