02-09-2012, 07:50
witam.przerabiałem ostatnio temat wibracji auta przy przyspieszaniu i ogólnego telepania budą . opiszę do czego doszedłem i się nauczyłem.przegub wewnętrzny z lewej jak i z prawej strony jest taki sam .wahliwe łożyska na krzyżaku powinny kręcić się lekko i wahliwie obracać na krzyżaku bez żadnych zacięć.klielich przegubu w środku bez dołków,wgłębień i nierówności.po wymontowaniu przegubu z auta należy dokładnie umyć łożyska i przegub wewnątrz oraz gumową osłonę np benzyną ekstrakcyjną .należy też sprawdzić czy w osłonie gumowej przegubu na końcu mamy dziurkę odpowietrzającą ,jeśli jest należy ją zaślepić najlepiej silikonem lub założyć osłonę w zamienniku.[oryginały GKN miały dziurkę].przez tą dziurkę dostaje się woda jak i wilgoć która powoduje zacieranie się łożysk w środku kielicha i wyrabianie się flanszy wewnątrz przegubu przez co prowadzi do wibracji auta np przy przyspieszaniu i szybszego wyrabiania się .co do montażu to do przegubu nakładamy 3/4 smaru ŁT 43 kolor zielony można go nabyć bez problemu. do gumowej osłony wkładamy 100-150gram smaru.i tak nakładamy flanszę przegubu na półoś zakładamy krzyżak + zabezpieczenie. zakładamy osłonę gumową i opaski -mogą być skręcane.musimy tez pamiętać o łożysku na podporze z prawej strony powinno być oryginalne i bez luzu ,mój zamiennik wytrzymał 1000km. łożysko pod wpływem temperatury odkleiło się z gumy którą był nieodpowiednio oblany. luz na łożysku podporowym także powoduje wibracje auta . Opisuje to gdyż doświadczyłem i przerabiałem to sam bez naszych niektórych pseudo mechaników ,którzy nie wiedzą jak się do tego zabrać .Problem wibracji auta znikł.