Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
kolego zapraszam najpierw tutaj
http://www.vw-sharan.pl/forum/forumdisplay.php?fid=84
Następnie proponuję używać wyszukiwarki bo nie ma potrzeby pisania ciągle o tym samym w wielu wątkach .proszę pierwszy z brzegu wątek o wskaźniku paliwa
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=2190
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 40
Liczba wątków: 7
Dołączył: Dec 2015
Reputacja:
0
Witam. Krótkie pytanie. . W sharan ch są kreski na wskaźniku paliwa. . Mógłby ktoś powiedzieć od początkowej kreski do ostatniej jaka kreska oznacza ile paliwa jest w baku ?
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Jak w każdym innym aucie. Mniej więcej tak ze białe to 1/4 1/2 3/4 i full. Czerwona to rezerwa. Rezerwy się robi by auto przejechało jeszcze 100 km niekoniecznie trybem oszczędnym ale też nie top-speed. Pełny bak w są to tez troch więcej jak to co podaje instrukcja.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 844
Liczba wątków: 22
Dołączył: Mar 2016
Reputacja:
5
(03-04-2016, 11:21)kaminski97 napisał(a): Witam. Krótkie pytanie. . W sharan ch są kreski na wskaźniku paliwa. . Mógłby ktoś powiedzieć od początkowej kreski do ostatniej jaka kreska oznacza ile paliwa jest w baku ? Jest to tylko szacunkowy podział jak dobrze pamiętam to wskaźnik paliwa dzieli głównie na pół potem ćwiartki. czerwone pole rezerwa teoretycznie 1/8 zbiornika powinno starczyć na 150 do 200km, osobiście nie sprawdzałem ale akurat jak mi się zapaliła rezerwa miałem1km do stacji i w lałem około 58 do 60 litrów zanim odbiło czyli miałem jakieś 10L jeszcze w zbiorniku.
Może to tobie coś pomoże.
Liczba postów: 40
Liczba wątków: 7
Dołączył: Dec 2015
Reputacja:
0
Czyli 1 kreska to 4l , druga kreska to 8 , 3 kreska to 12 , 4 kreska to 15 , 5 kreska to 30l , 6 kreska to 40l , a 5 to max 50l tak ?
Liczba postów: 1,564
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
12
(03-04-2016, 14:28)kaminski97 napisał(a): Czyli 1 kreska to 4l , druga kreska to 8 , 3 kreska to 12 , 4 kreska to 15 , 5 kreska to 30l , 6 kreska to 40l , a 5 to max 50l tak ?
Nie nie to nie tak. Do pełna w twoje auto mozna zalać około 80 litrów ON zależy jak lejesz. Podziel to mniej więcej na 4 to wychodzi 1/4=20l, 1/2=40l, 3/4=60, Full=80l. Tak to wygląda.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Liczba postów: 844
Liczba wątków: 22
Dołączył: Mar 2016
Reputacja:
5
Andrzeju oczywiście trzeba wziąć poprawkę na błąd pomiarowy +/- 5L
w listopadzie byliśmy z kolegą na wycieczce na dwa sharany podobne silniki 1,9 tdi sprawdzaliśmy spalanie. Przed wyjazdem zatankowaliśmy do odbicia, następnie po powrocie znów do odbicia. Obydwa wskaźniki pokazywały około 1/2 tylko, że do mnie weszło 32L a do kolegi 36L. Dlatego zaznaczyłem, że jest to tylko orientacyjny poziom paliwa.
Liczba postów: 1,564
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
12
Tak masz rację. Tak orientacyjnie tylko podałem żeby kolega miał trochę orientacji.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Liczba postów: 42
Liczba wątków: 8
Dołączył: Oct 2014
Reputacja:
1
Sharan mk1, rok 2000, dizel 110km.
Dziwna przypadłość nęka mój wskaźnik paliwa. Najpierw zaczęło się od tego, że jak pokazywał max, to czasem wychylał się w prawo tak, jakby miał ochotę wyskoczyć z ośki. Po puknięciu w deskę rozdzielczą wracał na miejsce. Teraz jest tak że pokazuje, jak mu czapka stanie. Puknięcie w deskę powoduje inne wskazanie. Nie mam pojęcia, czy wskaźnik poziomu połączony jest ze wskaźnikiem rezerwy, czy zapalenie kontrolki uzależnione jest od położenia wskaźnika czy jest to osobne wskazanie, ale od jakiegoś czasu nie zapala się w ogóle, być może dlatego, że nie wiem ile mam dokładnie paliwa i tankuję z wyprzedzeniem.
O co chodzi? Uszkodzony wskaźnik? Coś nie styka? A może szkodzą mu upały?
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2017
Reputacja:
0
Wydaje mi się,że mam podobną sytuację ale brakuje mi doświadczenia. Podczas jazdy zauważyłem ,że wskaźnik paliwa opada nie równomiernie. Mianowicie: pełny bak- full schodzi powoli do 2/3, potem szybko do ¼ , potem trochę stoi i spada szybko do min.
Rozkręciłem tablicę instrumentów i poprawiłem luty stabilizatora napięcia. Dobrałem się do czujnika paliwa, przeczyściłem potencjometr. Opróżniłem bak, zalałem 7-8l. - wskazówka na minimum. Dolałem kolejne 10l.-wskazówka prawie na końcu czerwonego.
Dolałem resztę paliwa co miałem, razem ok. 21 l.-wskazówka na 1/4 wskaźnika.
Pomiary potencjometra: min.ok.410 om
1/2 ok. 240 om
max.ok. 51 om
Skasowałem błędy czujnika vag com. Nie mogę przeprowadzić regulacji wskazań poziomu paliwa w baku vag com. Brak połączenia.
Wydaje mi się ,że już nic więcej zrobić nie można poza zalaniem do pełna i obserwowaniem, chyba ,że ktoś coś jeszcze podpowie póki mam to wszystko na wierzchu. Denerwuje mnie ,że tak dużo chleje ale logi dynamiczne ma ok.
|