07-05-2011, 07:19
Moze i malo ale powiem Ci jedno sruba trzyma sie na stozku lub kuli nie na gwincie. Mialem na uczelni takie przedmioty jak teoria ruchu kola i nawet mielismy tez tam mocowania i polaczenia. Tradycyjne sruby trzymaja za pomoca nakretki poprzez tarcie na gwincie. W srubach kol mamy inaczej bo trzyma ona na stozku badz kuli. W polówce tez zakladalem alumy i byly w zestawie sruby ktore jak sie okazalo byly za dlugie na tylne kola bpo przednie byly okej. Do sharana zakladalem wlasnie pare dni temu kola jakie mi zostaly od astry G. Kola sa wyposazone w system vary-fit. Maja plywajace zruby ale tez i plywajace gniazda. Rozstaw jest zmienny od 5x108 do 5x114,3. Zakupilem nowe pirscienie oraz sruby do tych felg. Wystawanie srub dobralem tak by bylo wlasnie okolo 11 mm. W zupelnosci to wystarcza. Owszem przyznam osobiscie ze jak na tak duze auto to malo bedzie te 8 mm i lepiej zeby wystawalo tak 12-14 mm. Ja podawalem minimum jakie sie stosuje w autach osobowych z tym ze vagi niektore jak np golf 4 czy wlasnie sharan ma sruby 14 co juz powoduje ze sa mocniejsze. W astrze G mialem sruby 12mm.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.