Liczba postów: 6
Liczba wątków: 2
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
0
witam jesten nowy na forum.mam problem z moim sharanem bierze olej jezdze na 5w30 przebieg niby 180tys.czasami brak mocy i przyspieszenia.zastanawiam sie czy zawor egr moze byc przyczyna chcialem go wyciagnac i wyczyscic ale jest bardzo ciezko go zdemontowac.jak sciagnalem waz og egr to widac slady oleju czytalem zeby go zaslepic ale czy wadliwy ten zawor moze byc przyczyna brania oleju.prosze o podpowiedzi pozdrawam pawel
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
turbo jako tako nie ma uszczelniaczy. Owszem moze popuzczac olej ale to z winy luzów. W dieslu raczje ciezko spotkac przypadek wypracowanych uszczelniaczy zaworowych czy pierscieni. Mozliwe pryzczyny w PD'ku to: Zapieczone pierscienie przez wymiany oliwy przeciagane do kilkudzieiseciu tys km lub pompowtryski maja juz wypracowane uszczelki.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
15-08-2012, 13:35
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-08-2012, 13:37 przez wesol.)
napisalem tak z racji iz mialem stycznosc z dieslami ktore mialy nakulane ponad 800 tys km i oleju nie braly gdzie graty byly seryjne jeszcze i nie ruszane. Owszem pierscienie moga byc tak jaki tez z jakiegos powodu przerysowana gładz cylindrowa i tez bedzie i oleju ubywac i nawet podkapcać mimo ze das znowe pierscienie i nowe uszczelniacze zaworowe. W benzynowcach oczewiscie te wytyczne Twoje mają jak najbardziej sens.
Dodam ze umnie oleju lekko ubywa ale mam nieszczelnosc na korku upustowym ( lekko sie poci i zostawia czasami krople na podjezdzie) oraz mam do wymiany uszczelniacz walu od strony skrzyni. Nie sa to duze ilosci i naprawie to napwno w stosownym czasie a ubytek nieco ponad 0.5 do 0.8 litra od wymiany do wymiany chyba nie jest duzy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
hmm w golfie mam blizniczy silnik i tam niestety wyciekow nie ma a wszystko pracuje wrecz wzorowo. Od wymiany do wymiany nie dolewam nic a stan jest caly czas na poziomie pomiedzy kreskami min i max na bagnecie. Jak ubedzie z 200 ml to max. Zrobi sie sharana to tez moze tak bedzie. Pozyjemy zobaczymy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 6
Liczba wątków: 2
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
0
15-08-2012, 22:14
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-08-2012, 22:15 przez paweltrybiik.)
dzieki chlopaki za rady mi poprostu bierze przepala olej bo to czuc zwlaszcza z rana zima bardziej kopcil pozniej jak sie nagrzeje to spaliny juz niesmierdza.wyciekow nie ma mam sciagnieta oslone silnika i nic kompletnie nie widac.teraz zmienie olej na 10w40 ale czuje ze to nie wina samego oleju silniczek chodzi ladnie rowno.nie wiem od czego wowczas zaczac z mechanikami jest roznie.mi tez sie wydaje ze to moga byc uszczelniacze zaworow ale jak to sprawdzic raczej wymiana i uda sie albo nie.a ztymi uszczelkami na pompowtryskach to nieslyszalem ale warto popytac.dzieki jeszcze raz i czekam na podpowiedzi...pozdrawiam mobilkow
a oleju mi bierze na trasie ok. 0,5l na jakies 2tys.km tak mialem w trasie po miescie gorzej
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
stawiam na pierscienie zaworowe ale na te olejowe lub na te uszczelki na pompkach.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 6
Liczba wątków: 2
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
0
a czy zeby wymienic gumki na zaworach to trzeba zdejmowac glowice i czy to skomlikowana rzecz!!!
Liczba postów: 6
Liczba wątków: 2
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
0
dzieki widze ze to nie jest skomplikowane jestem mechanikiem ale na co dzien tym sie niezajmuje bo jezdze tirem po europie i czasu brak,dam koledze niech mi zrobi bo ktos mi mowil ze trzeba zrzucic glowice a tak myslalem ze troche zabawy jest ale nie tak najgorzej.pozdrowionka i wielkie dzieki
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
zabezpieczenia sprezyn zaworowych tzw pieski sciagniesz poprzez dosc mocne uderzenie mlotkiem poprzez jakas nasadke np 13 czy 14. Tylko uwazaj zeby te pieski nie pilecialy daleko. Najlepiej papierem zatkac dziure ta kwadratowa na tej nasadce klucza nasadowego. Zakladanie jest juz tyroszke trudniejsze bo wymaga dorobienia takiej dzwigni do scisniecia sprezyny.
W beznynowcach tez sie tak da tyle ze trzeba wykrecic swiece i wkrecic cos ala zaworek by mozna bylo sprezone powietrze pompowac by zawory byly trzymane przez cisnienie w pozycji zamknietej.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.