23-11-2015, 22:49
Części z allegro a półoś wraz z podpora i łożyskiem.
Szarpanie pod górę 1.9Tdi AUY
|
23-11-2015, 22:49
Części z allegro a półoś wraz z podpora i łożyskiem.
23-11-2015, 23:44
To polos czy przeguby osobno? Podpora polosi to jakiej firmy i to łożysko podpory tej jakiej firmy? Jaką masz wersję alu czy stalową?
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
24-11-2015, 12:42
Nie wiem jakiej firmy podpora i łożysko, wszystko to zrobili mi w Toruniu, chyba motomaks, to było rok temu. Wesoł wtedy miałem drgania auta a teraz to wygląda inaczej, jest szarpanie tak jakby się dusil.
20-12-2015, 11:37
Witam
Problemu nie udalo sie rozwiazac,mialem chwile i postanowilem zrobic logi.Nie wiem czy beda poprawne,ciezko bylo automatem wciskac gaz tak zeby nie zredukowal biegu.No ale to niech juz ocenia fachowcy.Pzdr http://vaglog.pl/log_244053.html http://vaglog.pl/log_244054.html http://vaglog.pl/log_244055.html http://vaglog.pl/log_244056.html http://vaglog.pl/log_244060.html http://vaglog.pl/log_244061.html http://vaglog.pl/log_244057.html http://vaglog.pl/log_244058.html http://vaglog.pl/log_244062.html http://vaglog.pl/log_244059.html
21-12-2015, 09:04
Nikt nie ma ochoty ocenic logow ?
21-12-2015, 09:25
Na fordzie Ci odpisalem zebys podmienil pompki miejscami 1 z 4 i log 013 potem zrobil.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Po wizycie u mechanika stwierdzono ze to wina automatycznej skrzyni biegow.
Majac troche czasu,postanowilem dobrac sie do tej skrzyni samemu, wczesniej mialem juz taki zamiar,gdyz auto oprocz szarpania wczesniej przeciagalo zmiane z 3-4.Teraz gdy mechanik postawil diagnoze na skrzynie a nie silnik zostalem zmuszony cos z tym zrobic.A wiec zaczalem od zbierania informacji na temat ASB na tym forum oraz SGA i kilku innych.Dowiedzialem sie ze za sterowanie odpowiada 9 elektrozaworo,ktore czesto siadaja.Wg instrukcji na poczatek sprawdzilem rezystancje zaworow.Wszystkie oprocz jednego byly w normie.Nastepnie musialem dostac sie do zaworow,po wyciagnieciu,zaczalem kolejno sprawdzac je jeszcze raz miernikiem oraz na krotko podpinajac do aku.Zawor ktory mial zla opornosc po przeczyszczeniu i podpieciu pod akumulator zaczal pykac a opor jest teraz w dopuszczalnych granicach.Sprawdzajac dalej 2 kolejne zawory tez pykaly dostajac prad,natomiast 6 ani drgnelo.Teraz mam pytanie czy wszystkie elektrozawory powinny pykac dostajac napiecie.Czy jest mozliwosc zeby az 6 zaworow bylo wadliwych? Na zdj zawory N93,N283 oraz N92 po podlaczeniu pod napiecie reaguja i cykaj,pozostale niestety nie czy z tego wynika ze moga byc uszkodzone? http://zapodaj.net/4db19b742e012.jpg.html
Witam.
Po pierwsze w tej skrzyni wszystkie zawory są diagnozowalne więc gdyby któryś był uszkodzony to na VAG-u miałbyś zapisany błąd, tak samo jak np. uszkodzona by była wiązka w skrzyni czy uszkodzony by był obwód w sterowniku skrzyni, który steruje danym zaworem, zacierające się zawory w tej skrzyni (i nie tylko) powodują wzrost prądu w obwodzie i często w sterowniku upala się tranzystor odpowiedzialny za dany obwód i czasami jakiś rezystor bądź dioda po drodze, w każdym z tych przypadków zapisze się błąd w sterowniku, chyba, że sam główny układ sterownika padnie to wtedy będą się działy różne rzeczy, a błędu nie wyrzuci, to tak obrazowo bez wchodzenia w szczegóły. Po drugie gdybyś miał uszkodzonych 6 zaworów to wież mi, że tym autem nie dałoby się normalnie jechać, nawet na prostej, szczególnie, że jeśli chodzi o uszkodzenie zaworu N282, to skrzynia pracuje wtedy na dwóch biegach bezpośrednich czyli czwartym i wstecznym co byś szybko zauważył. Po trzecie, dla Twojej informacji, w tej skrzyni są dwa rodzaje zaworów: trzy z dziewięciu to zawory modulujące czyli N91, N93, N283, a sześć z dziewięciu to zawory typu włącz/wyłącz czyli N88, N89, N90, N92, N281, N282. Po czwarte cykanie nie jest żadnym wyznacznikiem, dlatego w metodzie sprawdzania jest podane sprawdzenie rezystancji cewki zaworu, jeśli ona jest dobra, a sprawdza się ją przy wyłączonym zapłonie, to zawór teoretycznie jest dobry i jak sam doświadczyłeś tego doświadczalnie gdy rezystancja się nie zgadzała Ci, to zawór miałeś zatarty, gdyby jakimś cudem zawór zatarł się w takiej pozycji, żeby rezystancja się zgadzała przy pomiarze na wyłączonym zapłonie, to po uruchomieniu silnika i próbie włączania biegów sterownik wyłapie błąd. Dlaczego tak jest i jak wpływa pozycja zaworu na rezystancję cewki nie będę opisywał, można poszukać sobie na necie, ja podstaw elektrotechniki/elektroniki nie będę powielał. Po piąte na jakiej podstawie Twój mechanik stwierdził, że to wina skrzyni i co konkretnie w niej jest popsute, nie twierdzę, że nie ale zdawkowe stwierdzenie, że to wina skrzyni mnie akurat by nie przekonało. Jeśli tak jest to niech ją naprawi, a jak to nie pomoże to nich odda Ci kasę razy dwa. Pozdrawiam
04-01-2016, 23:46
Dziekuje Bardzo tolus24 za wyczerpujaca odp,teraz juz wiem duzo wiecej o tych zaworkach.Mechanik stwierdzil to po jezdzie testowej i sprawdzeniu komputerem silnika,nic nie skasowal za to .Automatami sie nie zajmuje dlatego tez nie podjal sie naprawy tylo zdiagnozowal.
Wracajac do tematu,wychodzi na to ze zawory sa sprawne.Mam zwykly interfejs i program vcds litlle i on zadnych bledow skrzyni mi nie pokazuje.W takim razie pozostaje jeszcze komputer skrzyni do sprawdzenia.
05-01-2016, 16:31
Witam.
Automatyczna skrzynia biegów to nie tylko zawory w środku i sterownik skrzyni ale jeszcze wiele rzeczy typowo mechanicznych w środku, typu sprzęgła i hamulce, sama przekładnia planetarna czy konwerter, a co za tym idzie, to że elektryka/elektronika jest sprawna nie znaczy, że cała skrzynia jest sprawna, zakładając oczywiście, że to ona jest winna. Najpierw wyeliminuj wszystko dookoła poza skrzynią, a ją zostaw na sam koniec. Mechanicy często zwalają winę na ASB, a w 90% wina jest poza nią. Trzeba sporo kilometrów przejechać z podpiętym komputerem i z często występującymi "przypadłościami" aby zaobserwować pewne odchyłki i trzeba naprawdę wiele doświadczenia. Można też podpiąć rejestrator pod gniazdo OBD, obecnie w przystępnych cenach i szeroko dostępne, pojeździć kilka dni i następnie dać komuś aby przeanalizował wyniki. Ja sam będąc elektromechanikiem, generalnie automatami nie lubię się zajmować i jak nie muszę to nie ruszam, swoją rozkładam i składam z zamkniętymi oczyma, ale diagnozę zawszę konsultuję z bardziej tęgimi głowami w tym temacie. Pozdrawiam |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|