Liczba postów: 275
Liczba wątków: 25
Dołączył: Dec 2010
Reputacja:
0
Odświeżam temat,moich kół i wątku pierścieni centrujących,porównałem nowe pierścienie ze starymi, i nowe wchodziły ciasno a stare jednak były luźne, wymieniłem 4 szt na nówki i się zobaczy, ponowne wyważenie 4 kółek ,dzisiaj jade w trasę to będę wiedział czy zamiana pomogła.
Liczba postów: 64
Liczba wątków: 10
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
0
..nie wiem czy masz już dobrze czy źle. Prowadzę od 10 lat serwis opon i z doświadczenia wiem, że powodem mogą być:
- pierścień- łatwo sprawdzić
-śruby stożek a kuliste- równie łatwa diagnoza
-sposób wyważenia felg- zerknij od wewnątrz jak masz ciężarki. Całość może być wyważana tylko odważnikiem nabitym/naklejonym w JEDNYM miejscu od wewnątrz i JEDNYM od zewnątrz. Jeśli ciężarki są podoklejane co parę centymetrów, maszyna pokaże "zero" jednak koło nie będzie wyważone.
-ukryta wada opony- czasem mimo wyważenia, opona potrafi co chwile "zmieniać" gramaturę, mimo iż na wyważarce wygląda na w pełni sprawną. Dzieje się tak zwykle z jedną opona w komplecie, ale raczej nie we wszystkich czterech...
Sprawa przejechania kawałka i co chwila wyważania całości jest bez sensu. Różnica miedzy każdym wyważeniem po przejechaniu paru km może wynosić spokojnie 5-10gram- no...nawet niech będzie 15gr. Nie będzie to miało wpływu na trzęsienie kierownicą. Zakładam iz winna jest jedna z opon- ta o której pisałeś, że ma przy wyważeniach do 30gram różnicy. Zamiast niej, wrzuć zapas i chwile pojeździj. Jesli nie pomoże- zapas na koleje koło...i tak aż do chwili znalezienia przyczyny.
Liczba postów: 275
Liczba wątków: 25
Dołączył: Dec 2010
Reputacja:
0
Witam, po wymianie pierścieni centrujących na nowe problem z wyważaniem kół zniknął, jak ręką odjął, pozdrawiam.