24-09-2014, 15:57
Z tym ustawianiem kół po wymianie maglownicy to dziwna sprawa, że niektórzy nie mogą dojść do ładu.
Problem może tkwić w tym, że może wcześniej ktoś coś robił i namieszał.
Moim zdaniem powinno być tak:
- Nową maglownicę ustawiamy tam aby była w położeniu centralnym - równa ilość obrotów w prawo i w lewo.
- Przykręcamy do belki, drążki wiszą luźno.
- Demontujemy kierownicę, niezależenie czy wcześniej było dobrze czy źle i kręcąć kolumną szukamy centralnego położenia - tak aby w okienku obudowy taśmy pojawił się znacznik - teraz mamy pewność, że ESP ma szansę zatrybić i nie urwiemy taśmy.
- Lądujemy pod kierownicą i patrzymy czy uchwyt krzyżaka zgadza się z wałkiem maglownicy. Pewnie się nie zgodzi więc trzeba będzie przekręcić kolumnę o najmniejszy możliwy kąt aby to się dało skręcić.
- Składamy wszystko do kupy, skręcamy, ustawiamy kierownicę na znacznik, skręcamy, ustawiamy koła do jazdy na wprost...
- Robimy geometrię, ale nie na upartego tylko tak, aby magiel był w centralnej pozycji. Jak nam kierownica się lekko skręci to ją zdejmujemy i na wieloklinie przestawiamy.
Nie wiem, czemu większość chce ustawiać koła na podstawie kierownicy - to ilość obrotów magla decyduje gdzie jest środek a nie położenie znaczka VW :-)
Na koniec robimy adaptację ESP tak aby zero było po środku (zawsze wystąpią jakieś odchyłki na taśmie) i powinno być dobrze.
Problem może tkwić w tym, że może wcześniej ktoś coś robił i namieszał.
Moim zdaniem powinno być tak:
- Nową maglownicę ustawiamy tam aby była w położeniu centralnym - równa ilość obrotów w prawo i w lewo.
- Przykręcamy do belki, drążki wiszą luźno.
- Demontujemy kierownicę, niezależenie czy wcześniej było dobrze czy źle i kręcąć kolumną szukamy centralnego położenia - tak aby w okienku obudowy taśmy pojawił się znacznik - teraz mamy pewność, że ESP ma szansę zatrybić i nie urwiemy taśmy.
- Lądujemy pod kierownicą i patrzymy czy uchwyt krzyżaka zgadza się z wałkiem maglownicy. Pewnie się nie zgodzi więc trzeba będzie przekręcić kolumnę o najmniejszy możliwy kąt aby to się dało skręcić.
- Składamy wszystko do kupy, skręcamy, ustawiamy kierownicę na znacznik, skręcamy, ustawiamy koła do jazdy na wprost...
- Robimy geometrię, ale nie na upartego tylko tak, aby magiel był w centralnej pozycji. Jak nam kierownica się lekko skręci to ją zdejmujemy i na wieloklinie przestawiamy.
Nie wiem, czemu większość chce ustawiać koła na podstawie kierownicy - to ilość obrotów magla decyduje gdzie jest środek a nie położenie znaczka VW :-)
Na koniec robimy adaptację ESP tak aby zero było po środku (zawsze wystąpią jakieś odchyłki na taśmie) i powinno być dobrze.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.