magrad
Użytkownik niezarejestrowany...
witam.Czy moze ktos samemu wymieniał w sharanie badz alhambrze 1.8t,rozrzad ? Chodzi mi mianowicie jak wyjac łape która trzyma silnik a znajduje sie miedzy paskiem rozrzadu.Czy trzeba zdjac silnik z wszystkich poduszek i go przesunac?czy jest prostrzy sposob bo tam nie ma miejsca .Szukalem ale nic nie znalaczlem.Czy ktos mi pomoze?
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
podeprzec od dolu silnik oraz wykrecic poduszke prawa silnika i łape przykrecana do silnika od tej poduszki.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
magrad
Użytkownik niezarejestrowany...
tak zrobiłem i mało miejsca jeszcze mysle ze poduszke skrzyni jeszcze ale boje sie ze silnik spadnie ,dlatego pytam czy ktos sam to robił,bo jak dla mnie to dziwna konstrukcja aby takie problemy przy rozrzadzie były
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Nic nie dziwna tak samo jest w tdi. Tez sie umordowalem w AHF jak mialem. Mozesz poluzowac sruby poduszki skrzyni i probowac jeszcze przesunąć.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 165
Liczba wątków: 13
Dołączył: May 2011
Reputacja:
0
Za pierwszym razem tylko jest ciężko. Nie trzeba ruszać niczego poza prawą poduszką. Potrzebne gięte klucze lub mała grzechotka, bo dużą jest czasem ciężko podejść.
VW Sharan '00 1.9 TDI AVG 110KM
VW Sharan '00 1.9 TDI PD ANU 90KM
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
sprawdzac po 90 tys km a pozniej od tego momentu co 30 tys. Okres wymiany to co 180 tys km. Troszke duzo ale pasek nie jest jakos mega przeciążany oraz nei ejst jakos mega wyginany we wszystkich kierunkach. Niby serwisy zalecaja wymiane co 4 lata ale mysle ze przesadzają.
Generalnie lepiej jest rozrzad dogladać by być na bieżąco bo tu neima tak ze wymienisz i zapominasz do czasu nastepnej wymiany czyli ilosci km i lat. CO nie wymianisz rozrzadu nawet jak za rok bedzie pasek skatowany od piasku, pokaleczony od kola zebatego czy spekany z jakeigos powodu( wadliwa guma/wiek) ??
Wymienia sie wg zalecen producenta tylko pasek i rolke napinajaca ale raz na druga zmiane mozna wymienic tez ta prowadzącą oraz pompe wodną. Chyba ze pompa juz ma dość to ja wymieniamy nawet przed terminem oczewiscie. To sa elementy do weryfikacji podczas rozbiórki.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 0
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
Nie warto oszczędzać na pompie. Na nowym ciaśniejszym pasku stara pompa bardzo szybko się zaciera albo rozszczelnia.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
ciasniejesy nie moze byc bo masz napinacz ze sprezyną. Producent nie wymaga wymiany tego elementu ale owszem jak ktos chce to nei ma sprawy, mozna wymienic. A pompy siadaja roznie bo w pierwszym aucie niby rozrząd do wymiany po 120 tys a pompa siadla paamietam jak dziś po 68 tys km. Rekord mialem pracujac jeszcze w oplu w aucie zaledwie kilkumiesiecznym gdzie pompa napedzana paskiem PK siadla po 8.5 tys km. Wymiana gwarancyjna ale tez widzialem pompy co wylataly ponad 200 tys i nie wykazywaly awarii jeszcze. No bywa roznie. U siebie w sharanie pompy nie wymienialem a w golfie przy wymienie paska pompy nie wymienialem ale cos mi tam szuralo i mysle sobie pewnie pompa. Zakupilem pompe i wymienilem jakies dobre pol roku pozniej i przy wymienie okazalo sie z epompa dobra a pasek obcieral o kawalek oslony ktora byla lekko wygieta i t tak szuralo. heh tak bywa czasami.
A tak dla porownania to focus 2.0 tdci mam tez pompe wodna na rozrzadzie a okres wymiany rozrzadu to co 10 lat lub 240 tys km.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: Mar 2019
Reputacja:
0
Witam serdecznie . Jestem nowym użytkownikiem i nie wiem czy w odpowiedniej cześć to pisze. Posiadam VW Sharana 1.8 T silnik AWC. Wymiana rozrządu - nie można wyciągnąć łapy silnika . Czy jest jakiś sposób na wyciągnięcie tej łapy czy trzeba opuścić lub podnieść silnik ?