Liczba postów: 32
Liczba wątków: 6
Dołączył: Nov 2011
Reputacja:
0
09-05-2012, 14:48
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-05-2012, 15:26 przez sharanista.)
Witam.
Jakiś czas temu zaczą mi popiskiwać mikropasek, wymieniłem rolkę napinacza, pasek,tulejkę od napinacza bo były luzy, i sam pasek, teraz jest cisza ale na wolnych obrotach rolka strzasznie podskakuje na pasku. Mielisci takie coś?
Pozdrawiam
Paweł
Szarik 1,9 TDI 110 KM. 99 rok.
Liczba postów: 474
Liczba wątków: 34
Dołączył: Aug 2010
Reputacja:
4
Dużo miałeś roboty z tulejką od napinacza ,bo i mnie chyba czeka wymiana.
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 1
Dołączył: May 2011
Reputacja:
0
WITAM
ale na wolnych obrotach rolka strzasznie podskakuje na pasku. Mielisci takie coś?
ja mialem to samo i przy tym byl hałas,kupiłem kilka gratów i jest tylko słychać terkot motoru
tulejki 2szt-40zl
napinacz paska 210zl
koło pasowe audi A3-137zl ze sprzęgiełkiem
dżwignia rolki paska 134zl
kolego JABOL do wymiany tulejek wyciągnij altern.całą podstawę i wtedy bez problemu wyjmiesz stare tulejki i wbijesz nowe,ja chciałem założyć na aucie i zniszczyłem jedną,raz nie można wyjąć starej dwa nowej niema jak nabic,ja mam 1,9tdi 90ps AHU chyba niema wielkiej różnicy w budowie reszty TDI-ków
Liczba postów: 32
Liczba wątków: 6
Dołączył: Nov 2011
Reputacja:
0
Tak jak kolega napisał, trzeba wyciągnąć alternator, ja musiałem jeszcze odkręcić klimę, oczywiście tylko się ją odciąga bo jest na tyle miejsca, i odkręcić 6 śrub mocujących podstawkę, wtedy wszystko pięknie wyjeżdża i można działać, odkręcić sprężynę napinającą i wysunąć całą dzwigienkę. Jeśli chodzi o wymianę samej rolki to bez problemu zrobisz to na aucie.
Ja w przyszłym tygodniu wymienię jeszcze właśnie tą sprężynę co napina rolkę (
http://photos01.istore.pl/17835/photos/big/12853430.jpg ) i mam nadzieję że rolka przestanie skakać na wolnych obrotach.
Więcej juz nic mi do głowy nie przychodzi
Pozdrawiam
Paweł
Szarik 1,9 TDI 110 KM. 99 rok.
Liczba postów: 377
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
1
bardzo często i najczęściej to rolka daje taki efekt.
zrzuć pasek, napinając jakaś pałką ramien napinacza i sprawdź rolkę - ma w jedną stronę kreci alternatorem (zgodnie z ruchem paska a w drugą stronę luz)
Liczba postów: 32
Liczba wątków: 6
Dołączył: Nov 2011
Reputacja:
0
Witam.
Nie wymieniłem jeszcze sprężyny bo natłok pracy straszny. Ale znajomy mechanik zasugerował że to przypadłość tych silników, ponoć wymiana sprężyny nie wiele da. Jest na to patent ale trochę się go obawiam, mianowicie założyć krótszy o centymetr mikropasek.Podobno działa,ale zastanawia mnie czy takie napięcie nie przyczyni się do szybszego zużycia łożysk w alternatorze?
Co sądzicie?
Pozdrawiam z Krakowa.
Paweł
Szarik 1,9 TDI 110 KM. 99 rok.
Liczba postów: 377
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
1
ja zmieniłem alternator na taki z rolką ze sprzęgłem - 150 złotych używka - jak ręką odjął..
a tez wymieniałem spęzyny, rolki napinacza, tulejkę nawet zdobyłem i tylko się wykosztowałem.
Liczba postów: 32
Liczba wątków: 6
Dołączył: Nov 2011
Reputacja:
0
Cały alternator? Może ja mam jakiś zamiennik po byłym włascicielu
Szarik 1,9 TDI 110 KM. 99 rok.