Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
Witam.
Tak jak w tym temacie było już pisane, przy tych objawach, prawdopodobnie albo sprężarka przyciera się albo brak w niej oleju, co też oczywiście będzie prowadziło do jej zacierania. Ale bez sprawdzenia "organoleptycznego" niczego nie można być pewnym do końca, bo trzeba pamiętać, że włączona sprężarka stawia duży opór dla silnika co przekłada się na inne elementy również i może się okazać, że to co innego hałasuje ale znając tendencję do padania tych sprężarek i ich sprzęgiełek w całej grupie vag-a, to raczej będzie sprężarka.
Pozdrawiam
Liczba postów: 291
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jul 2011
Reputacja:
1
A jak i gdzie sprawdzić ten olej?
Liczba postów: 291
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jul 2011
Reputacja:
1
09-08-2016, 09:48
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-08-2016, 09:49 przez robertkol.)
A jak i gdzie sprawdzić ten olej?
Liczba postów: 79
Liczba wątków: 11
Dołączył: Oct 2015
Reputacja:
0
Podepnę się do tematu .
Od paru dni z pod maski zaczął dochodzić coraz to głośniejsze szum/chrobotanie .
Dziś ściągnąłem pasek wieloklinowy i przy kręceniu rolki od kompresora słychać chrobotanie , rolka kręci się bez problemu jak i środek rolki.
Klimatyzacja nie chodzi od jakiegoś czasu , gdzieś ponad rok. Nieszczelny układ.
Jak to można naprawić ?
Na rolce na środku jest jedna śruba do odkręcenia . Mechanik mi powiedział że muszę wymienić cały kompresor gdyż sama rolka jest bardzo droga .
Można tą rolkę ze sprzęgłem ( jeśli się mylę poprawcie) kupić lub łożysko bo chyba to poszło zmienić ?
Pozdrawiam
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Tak mozna kupic i samo lozysko i cale sprzegielko nawet z cewka. Ale do wymiany potrzebny sciagacz. Mozesz tez zalizyc pasek do auta bez klimy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 79
Liczba wątków: 11
Dołączył: Oct 2015
Reputacja:
0
Widziałem na allegro łożyska lecz jest ich kilka rodzajów więc najpierw trza stare zdemontować bo chyba nigdzie takiego info nie znajdę . A znasz oznaczenia paska wieloklinowego bez kimy do silnika ASZ 96 kW ?
Liczba postów: 79
Liczba wątków: 11
Dołączył: Oct 2015
Reputacja:
0
Niestety z tego co widzę nie mam możliwości ominięcia kompresora gdyż jest rolka wysunieta względem alternatora i chyba pompki wspomagania na dole , a i paska nie znalazłem .
Liczba postów: 79
Liczba wątków: 11
Dołączył: Oct 2015
Reputacja:
0
Wiecie może jakie łożysko tam idzie ? Z tego co widziałem na filmikach to muszę wyciągnąć sprężarkę i chcę się do tego przygotować.
Mogę takie łożysko kupić w sklepie z łożyskami ? Czy tylko w motoryzacyjnym ?