Witaj scorpik77. Niestety abs i esp to ten sam sterownik wiec niestety czasami usterka jednego powoduje usterkę drugiego. Ostatnio w pasacie miałem sytuację nietypową na tyle że świeciły kontrolki abs i esp . VAG pokazywał błąd komunikacji pompy abs z silnikiem i po skasowaniu błąd wracał raz po 10 metrach raz po 5km. czyszczenie styków itp i dalej loteria. Dopiero jak zrobiłem pomiar prędkości w blokach pom. pompy abs, wyszło że czasami prawe przednie koło przekłamuje, raz przy małych prędkościach raz przy dużych wiec regulacja głębokości położenia czujnika odpadała. Wymieniłem czujnik na tani zamiennik, wszystkie błędy znikły i już nie wróciły(były i w silniku i w abs'ie). Sam się zastanawiam co ma czujnik do komunikacji pompa -> silnik. Chyba tylko to że uszk. czujnik może powodować zamieszanie (zwarcia, błędne sygnały) które powoduje dalsze problemy abs/esp.
Druga sprawa to że nie zrobisz kalibracji czujnika g85 jak będą złe prędkości od czujników ( system myśli że nie jedziesz na wprost wiec zakłada że kierownica nie jest prosto a musi być przy kalibracji).
Stukanie w kole to może być włączenie się esp , system myśli że prawe koło się ślizga i pompa hamuje - zacisk szarpie. Stąd stuki, takie jak przy ruszaniu na śniegu( w audi nazywa sie to EDS, zintegrowane z esp).
Taśmę sprawdzisz na stole, podpinasz słabą żarówkę(nie mocną żeby nie przepalić bo tam wszystko delikatne) na pinie na wejściu i na wyjściu i kręcisz taśma po obrocie w lewo i prawo, po prostu zamykasz obwód żarówka - źródło (aku,zasilacz,prostownik) wykorzystując jeden z "kabli" w czujniku. Tak sprawdzisz wszystkie po kolei i masz pewność (99%).
Trochę się rozpisałem ale może to naprowadzi Cię na znalezienie usterki.
Druga sprawa to że nie zrobisz kalibracji czujnika g85 jak będą złe prędkości od czujników ( system myśli że nie jedziesz na wprost wiec zakłada że kierownica nie jest prosto a musi być przy kalibracji).
Stukanie w kole to może być włączenie się esp , system myśli że prawe koło się ślizga i pompa hamuje - zacisk szarpie. Stąd stuki, takie jak przy ruszaniu na śniegu( w audi nazywa sie to EDS, zintegrowane z esp).
Taśmę sprawdzisz na stole, podpinasz słabą żarówkę(nie mocną żeby nie przepalić bo tam wszystko delikatne) na pinie na wejściu i na wyjściu i kręcisz taśma po obrocie w lewo i prawo, po prostu zamykasz obwód żarówka - źródło (aku,zasilacz,prostownik) wykorzystując jeden z "kabli" w czujniku. Tak sprawdzisz wszystkie po kolei i masz pewność (99%).
Trochę się rozpisałem ale może to naprowadzi Cię na znalezienie usterki.