Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
nie plyn nie ma nic do tego. Bedzie zapisany błąd w module abs- trzeba vagiem sprawdzic.
O jakie pompki pytasz bo cos slabo rozumiemy sie chyba.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 144
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
0
Może chodzi o pompowtryskiwacze. W sharikach już tak jest, że jak zapli się kontrolka od esp to może to też sygnalizować błąd pompek, ale wtedy są dodatkowe objawy, np. zmniejszenie mocy, albo przejście w tryb awaryjny. Dlatego jak zwykle podaj jakie błędy pokazał VAG. Bez nr. błędu to wróżby czy coś takiego.
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
nie mozliwe raczej by to bylo bo od abs/esp jest osobna elektronika sterujaca co raczej wyklucza awarie pompowtryskow a blad w abs. Myslalem raczej o elektrozaworkach na pompie abs ale czekam az cos autor napisze.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 144
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
0
21-04-2012, 09:51
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-04-2012, 09:52 przez wurba.)
Rzecz w tym, że konstruktorzy z vw wpadli na pomysł, by błąd pompowtryskiwaczy zasygnalizować zapalającą się kontrolką od ESP, w każdym razie najczęściej z moich obserwacji to się zdarza. Chyba, że sygnalizuje ona kilka błędów związanych ogólnie z niesprawną elektryką, bo na forum passata czy golfa piszą też, że zapalała się też przy kłopocie z alternatorem lub przepływką. Inny przykład niepowiązanych wskazań od błędu jest zapalająca się kontrolka od świec żarowych przy uszkodzonym czujniku pedału hamulca. Dlatego pozostaje odczytywać błędy i je podawać na forum. Mamy wtedy 100% pewności o co chodzi.
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Jak pada czujnik pod pedalem hamulca to jest kilka bledów w ECM a takze kilka kontrolek na szafie( wiem bo mialem to w golfie). ABS ESP jest osobnym modulem i ma osobne czujniki, osobna linia diagnostyczna itd. Jak bedziesz sukal bledów to napewno beda na vagu w module ABS a nie w silniku (engine). Czujnik hamulca wchodzi w sklad zarowno instalacji silnika jak i wlasnie ABS.
Owszem awaria silnika i jego podzespolow moze tez wywalic blad w module abs z racji iz ty mu w pendzel a silnik moze zabkowac czy calkiem zdusic sie czy cis w tym stylu. Na szafie ci sie zapali tez komunikat jesli lekko zaciagniesz reczny tak by sie palila kontrolka a bedziesz jechał i normalnie przyspieszał.
Niewierzysz to sprawdz.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 667
Liczba wątków: 15
Dołączył: Apr 2012
Reputacja:
1
Witam ponownie dzis przegoniłem autko na dystansie 50km od momentu ruszenia po około 1km zapaliło się ESP wyłączyłem silnik i po ponownym uruchomieniu kontrolka ta nie zapaliła się aż do momentu zatrzymania. Dziś zauważyłem ze prawie nie mam klocków z tyłu tak w ramach ,, Co dzisiaj zrobiłem " W poniedziałek mam dzien walki z diagostyka wtedy to spisze błedy i wrzuce je na forum ... Dzieki za posty i pozdrawiam...