Ocena wątku:
  • 12 głosów - średnia: 2.42
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BRT/BVH 2.0 TDI - ogólne pytania i rozważania
#41
BRT w Sharanie rocznik 2009 ile m zaworów 8 czy 16 ?
Oryginalnie pompa olejowa jest na kołach zębatych czy łańcuchu ?
Odpowiedz




#42
Nigdy w sga mk1 czyli od 1995 do 2010 roku nie bylo tdi 16 zaworowego. Pompa oleju z nieszczesnymi walkami wyrownowazajacymi z napedem imbusowym. Dlatego te auta z rocznikiem jak widac na rynku z motorem 2.0 tdi nie sa zbyt drogie bo do 30 tys zl. Najtansze 2.0 tdi juz pare lat temu ogladalem za kwote ponizej 20 tys w mojej okolicy. Nie polecana jednostka gdyz nawet jak wymienisz pompe oleju na ta od 1.9 to i tak juz reszta podzespolow dostala w kosc od tej poprzedniej jak i od ukladu dpf.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#43
Czy te wałki wyważające też sprawiają kłopoty?
Jaki napęd miały z wału korbowego, łańcuch czy koła zębate?
Odpowiedz
#44
Wiec tak. Kilku znajomych polskich i niemieckich ma 2.0 TDI.
Jestem tu kilka lat i nie słyszałem o jakiś problemach.
Moje zdanie jest takie jeśli znajdziesz auto z przebiegiem naprawdę przed 200kk
I będziesz dbał pojeździsz. A jeśli ktoś ukryje wysoki przebieg do tego nie dbał o auto. No to amen. Co do pomp oleju warto zwalić miche ściągnąć pompę i wsunąć nowy bolec napędzający pompę olejowa. Koszt koło 20zl plus uszczelka miski.
Nie raz widziałem ludzi co mieli auto za 20 tysięcy a w sklepie chcieli najtańszy olej za 60zl. Do tego jeżdżą tylko po mieście ale kurczowo jeszcze wymienia ten olej po 15tysiach. Najlepiej sam wybierz się do Niemcowni. I niech Niemiec płacze jak sprzeda. Niemiec nie kupi diesla jak nie robi min 30kk rocznie. Za dużo muszą płacić tu za diesle.
Ktoś Ci pomógł kliknij THANKS -->
VW Sharan 1.9 TDI AUY
Odpowiedz
#45
Jesli dobrze kojaze to z lancucha.
Sprawiaja ten problem ze wyrabia sie gniazdo i ten imbus i zanik cisnienia oleju jest.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#46
Kiedyś mechanik co dużo robił 2.0 właśnie mówił o tym bolcu napędzającym. Że w 170km poprawili to ale nie do końca.
Ktoś Ci pomógł kliknij THANKS -->
VW Sharan 1.9 TDI AUY
Odpowiedz




#47
Wersji silnikowych ogolnie 2.0 jest dosc duzo ale w sga tylko dwa i oba maja ten nieszczesny naped. Oba te silniki 2.0 to wersje 140 konne bo nigdy nie bylo w sga zadnych innych zadnych 170 konnych i zadnych 16 zaworowych.
Generalnie wszyscy mowia o tym napedzie pompy w 2.0 tdi ale inne silniki w tym tez benzynowe tez mialy ten sam nieszczesny naped. W sga nigdy tego nie poprawiono bo za pozno to wykryto w stosunku do kiedy te auta produkowano.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#48
Ale czy mogę rozumowac im olej gorszy gęstszy tym pompa ma ciężej i może to wpływać na szybsze zużycie??? Dobrze myślę??
Ktoś Ci pomógł kliknij THANKS -->
VW Sharan 1.9 TDI AUY
Odpowiedz
#49
Nie. To nie ma nic do rzeczy.
A jak rizpoznasz olej gestszy od rzadszego?
Caly pic polega na tym ze olej musi byc plynny w duze mrozy a za to przy wysokiej temperaturze ma byc w miare gesty lepki i odporny na spalanie.
Myslisz ze te awarie pompy to sa id tego ze niemiaszka nie bylo stac na olej czy jak. Myslisz ze wszyscy leja olej kiepski a ty bedziesz lal najlepszy i sie nic nie stanie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#50
Nie pytam czy to może się przyczynić. Smile
Raczej przebieg wpływa tu najwięcej. Smile
Wesol spokojnie Smile większość aut to ogromne przebiegi i niedbały serwis lub przeciągamy serwis.
Znam przypadek gość przyjechał że auto nawet zaciągnąć nie idzie silnik stoi.
Co się okazało? W misce tawot olej nie zmieniony od 50tys. Po ogrzaniu w garażu odpalili auto. Zmieniony olej i samochód jeździł dalej.
Ktoś Ci pomógł kliknij THANKS -->
VW Sharan 1.9 TDI AUY
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  AUY - wymiana silnika - pytania sirblob 20 12,026 30-01-2015, 10:41
Ostatni post: redpoint

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości