Liczba postów: 17
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
Witam na wstępie przepraszam za wprowadzenie w błąd kolegów ( napisałem na początku że występuje ten błąd jako zwarcie do plusa. A w rzeczywistości jest to zwarczie do masy wczoraj sprawdziłem i taki błąd przepływki mi wywala jako
553 Przepływomierz masowy powietrza-G70
przerwa lub zwarcie do masy
Jeszcze raz bardzo przepraszam
A teraz co do lewego powietrza Cała rura jest szczelna jedyne co mogę podejrzewać to odme olejową która wchodzi za przepływke i tylko z tam może brać lewe powietrze z ze srzyni korbowej.
Wczoraj spróbowałem takiego eksperymętu odciołem dwa stare przewody od przepływki do ECU zobacze czy to może coś dać.
Napisze co i jak, trochę pojerzdze bo jak pisałem to błąd wyskakuje tylko po przejechaniu jakiejś trasy
Liczba postów: 17
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
Błąd powrócił 553 Przepływomierz masowy powietrza-G70
przerwa lub zwarcie do masy
Zostało mi jeszcze odcięcie kabla zasilającego i podłonczenie bokiem i zobacze co wtedy będzie sie działo
A czy może być powiązany z tym błędem jakiś inny czujnik, bo wyczytałem gdzieś na forum opla że wywalało błąd przepływki a walnięty był czujnik temperatury płynu?
CZy to możliwe?
Jak zrobie tą operacje to napisze co i jak chyba że wy macie jakieś pomysły.
Liczba postów: 553
Liczba wątków: 10
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
9
A powiedz jakie masz napięcie między stykiem 1+3 we wtyczce przepływki na biegu jałowym.
Vagiem 01-> 08-> 01 żeby sprawdzić czujnik temperatury (o ile się nie mylę), wartość w 2 okienku nie może mieć dużych wahań lub przerw w odczycie.
Liczba postów: 17
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
Witam chodzi koledze o napięcie zasilania, to na biegu jałowym jest około 13.9v
Dzisiaj zrobiłem eksperymęt z kablem zasilania. Odciołem go i podłączyłem osobno,zasilanie przepływki uruchamia się dopiero gdy silnik chodzi(nie po włonczeniu zapłonu)
I teraz takie wnioski po włączeniu silnika wyskakuje błąd
553 Przepływomierz masowy powietrza-G70
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
Ale daje się go wykasować bez problemu. Wydaje mi się żę będe musiał podłonczyć zasilanie przep. pod zapłon żeby szybciej dostawała prąd.
A jeszcze mam takie spostrzeżenia, dostałem schemat podpięcia przepływki i jest tam przekażnik i kilka urządzeń które współpracują z tym przekażnikiem czy teraz one nie będą miały jakichś błęów. Może ktoś wie który to przekażnik?
Liczba postów: 17
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
Panowie podłonczyłem kompa i znowu to samo czyli błąd
553 Przepływomierz masowy powietrza-G70
zwarcie do masy
którego nie mogę wykasować. Ja już zgupiałem podmieniłem wszystkie kable a to dalej swoje.
I teraz albo ECU jest walnięty albo jakieś inne gówno jest walnięte które współpracuje z przepływką.
Nastąpi chyba próba zakupienia innego ECU i podmiany, to się okarze czy elektryka czy ECU
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
dosc czesto winny jest ECM- poprostu siadaja luty w nim. Zdarzaja sie braki masy, bywa ze brak zasilania czy nawet awarie ukladu zasilajacego ale ze stabilizatora 5V.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 17
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
No nic zamówie dzisiaj inny ECM cały z imo bo nie wiem jak później wpisać imo. w ECM
Liczba postów: 17
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
0
Witam po kilku dniach. Rozwiązałem w końcu swój problem, był banalny a zarazem dziwny. Po wymianie ECU dalej wystempował błąd przepływomierza więc zaczołem wymieniać części(na stare) które wymieniłem przez ostatni rok. Okazało się że powodem błędu była przepustnica która niby była sprawna a jednak coś ją bolało. Teraz wszystko jest ok Mószę jeszcze zamienić ECU na stare ale myśle że to było to.
A jeszcze jedno wyskoczył mi błąd
561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
jest on na bp i gazie i nie wiem co z tym zrobić może jakieś sugestie od kolegów.
Czy wypłukane tłumiki mogą mieć coś wpulnego?
Liczba postów: 11
Liczba wątków: 2
Dołączył: Apr 2012
Reputacja:
0
Witaj
Ja miałem błędy które wskazywały na przepływomierz oraz silnik nie równo mi pracował przez sparciałe wężyki podciśnienia.
One odgrywają niebagatelną rolę w VR6
Spróbuj sprawdzić czy wszystkie siedzą na miejscu i czy nie przepuszczają.
Sprawdź też szczelność dolotu powietrza przed, jak i za przepływomierzem, jeśli są tam nieszczelności, to całość głupieje.
Silnik się nie wkręca tak jak powinien i pracuje nie równo.
Pozdrawiam
MARCVS