01-12-2013, 20:37
Cytat:Mam podobny problem, Sharan 2003r TDI ,zapala się ESP a silnik pracuje nierównomiernie. Zaczęło się mam wrażenie od tego jak jechalem po piachu migala kontrolka ESP a samochód ledwie jechał, kolejnym etapem było szarpanie i kontrolka na stale do czasu rozgrzania się auta 60stopni, teraz juz nie pomaga rozgrzanie - ESP pali się chwile po uruchomieniu samochodu i nierównomierna praca silnika to norma. Niestety nie mam rzadnych narzędzi diagnostycznych (nie wiem co kupić) rozumiem że może to być sprawa wiązki elektrycznej dochodzącej do pompowtryskiwaczy i czy da się to zdiagnozować "naocznie"?
Zakupiłem kabelek VAG i uruchomiłem oprogramowanie Vag 409.1 które wykazało co następuje:
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 7M - VW Sharan
Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,18,19,29,36,37,39,45,46,55,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 038 906 019 LQ
Component: 1,9l R4 EDC 0001SG 1594
Coding: 00002
Shop #: WSC 00020
WVWZZZ7MZ3V053724 VWZ1Z0C2466161
4 Faults Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
17664 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1256 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
18074 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1666 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 7M3 907 379 E
Component: ESP FRONT MK25 0102
Coding: 0006154
Shop #: WSC 00020
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent
Następnie dostałem komunikat że jest za dużo błędów i kolejnych adresów już nie skanowało.
Poproszę o podpowiedź, bo mam zamiar dostać się pod pokrywę zaworów i sprawdzić czy nie ma jakiegoś niekontaktu na pompo-wtryskiwaczu nr 1. Czy też zacząć od czegoś prostrzego?