Ocena wątku:
  • 9 głosów - średnia: 3.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Swiecący ESP Sharan AUY
#31
Brak komunikacji
W tym przypadku:

Uszkodzenie albo brak zasilania, lub przerwana sieć Can do czujnika.

Sprawdzić zasilanie na pinach

4 - zasilanie stałe (styk 30) + 12V
5 - zasilanie po zapłonie (styk 15) +12V
1 - masa (styk31)
2 - CAN-L najszybszy i najpewniejszy test to sprawdzenie oscyloskopem, lub przejście na pin 64 sterownika ABS (numer pinu sterownika jest zależny od roku produkcji czy modelu auta).
3 - CAN-H najszybszy i najpewniejszy test to sprawdzenie oscyloskopem, lub przejście na pin 66 sterownika ABS (numer pinu sterownika jest zależny od roku produkcji czy modelu auta).
Jeśli powyższe wymagania są poprawne wymienić czujnik kąta skrętu

Ważne !

Jeśli błąd występuje też z innymi usterkami (brak komunikacji z innymi czujnikami czy sterownikami) możliwe uszkodzenie sieci can typu zwarcie z plus lub masą, możliwe też uszkodzenie sterownika ABS

Skoro mi nie działa to dawkowanie musi być na max a jak by działało to by malało dawkowało


Spoko wracając do tematu esp znalazłem w sieci taką stronę http://vwonline.pl/ własnie idę podziałać z tym tematem.
Odpowiedz




#32
dawkowanie jest normalne. Jak sie zatrybia ESP czy tam ASR to zmniejsza dawke chwilowo by zlapac przyczpenosc. Tu nie chodzi o jakies tam spalania tylko o przyczepnosc. Chyba ze masz taki kaprys i zaciagasz reczny i palisz laczka w miescu bo kola miela a ASR i ESP nie reguje. TO wtedy to fakt spalanie bedzies zmial wieksze bo zabawa z mieleniem kapci kosztuje niestety odrobine paliwa.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#33
Udało się Esp znowu działa i nic nie trzeba było wymieniać.
Odpowiedz
#34
to powiedz kolego co było moze ktos bedzie miał taki przypadek jak ty
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Odpowiedz
#35
(23-02-2013, 17:44)prezes napisał(a): Udało się Esp znowu działa i nic nie trzeba było wymieniać.

Pozostawię to bez komentarza bo ręce same opadają. Jedno jest pewne że koleżeński i pomocny to ty za bardzo nie jesteś.
Odpowiedz
#36
Jak juz wczesniej pisalem ze tez mialem problemy z ESP odkad wymienilem przeplywomierz to BEz diagnostyki ESP sie nie zapala mi to wystarczy choc zaraz bedzie ze to nie od przeplywki tylko ..... powtarzam ze diagnostyki Vag nie robilem bo mam tylko kts-a Bosch pozdrawiamSmile
Odpowiedz




#37
Witam od 3 dni mam ten sam problem z ESP świeci się kontrolka na VAG-u wyszedł mi błąd z ABS 813 Nadajnik ciśnienia w układzie hamulcowym.czy można to jakoś sprawdzić samemu /

Odpowiedz
#38
blad czujnika cisnienia G214. Nie wiem czy czasem nie jest to ten co jest na pompie hamulcowej. Standardowo sprawdza sie ciaglosc kabli, wtyczki i czujnik.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#39
ok dzięki sprawdze to a narazie moge z tym jezdzic
Odpowiedz
#40
Mam podobny problem, Sharan 2003r TDI ,zapala się ESP a silnik pracuje nierównomiernie. Zaczęło się mam wrażenie od tego jak jechalem po piachu migala kontrolka ESP a samochód ledwie jechał, kolejnym etapem było szarpanie i kontrolka na stale do czasu rozgrzania się auta 60stopni, teraz juz nie pomaga rozgrzanie - ESP pali się chwile po uruchomieniu samochodu i nierównomierna praca silnika to norma. Niestety nie mam rzadnych narzędzi diagnostycznych (nie wiem co kupić) rozumiem że może to być sprawa wiązki elektrycznej dochodzącej do pompowtryskiwaczy i czy da się to zdiagnozować "naocznie"?
Odpowiedz




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości