Ocena wątku:
  • 10 głosów - średnia: 3.6
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brak mocy czasem
#1
Witam.

Po przeczytaniu kilkunastu postów na forum i wizycie u mechanika dalej nie wiemy co jest. Mianowicie moc jest a po jakimś czasie nie ma. Mechanik podłączył pod komputer wywaliło błąd 17965 P15557 (przeładowana turbina). Wymienił czujnik doładowania turbiny i czujnik egr zainkasował co swoje. Ale problem sie powtarza i mechanik mówi że to musi być turbina do wymiany. Po wymianie czujników błąd znikł i po chwili wrócił.
VW SHARAN 1.9TDI 4Motion 2001r


Piszę do was z telefonu,
Odpowiedz




#2
Jak rozumiem wymienił zawór pod podszybiem tz. N75 ten po prawej stronie. Bo to on jest najczęsciej przyczyną przeładowania.
Jak rozumiem masz moc ale po osiągnięciu jakiejś prędkości traci auto moc i trzeba zgasić i zapalić silnik.
A jak z wężykami łączącymi te zawory czy są szczelne nie trzeba ich wymienić?
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Odpowiedz
#3
Dokładnie to w seacie alhambra mojego sąsiada silnik 1.9 tdi 130km. jest tak jeździłem tym samochodem i dzieje się tak po przejechaniu jakiegoś odcinka (różnie tu bywa 5km, 30km a czasem w ogóle) traci moc wyłącza się turbo, gasi sie wtedy samochód odpala ponownie i gra muzyka na kolejne kilka km. Co do tych czujników to sąsiad mi powiedział takie nazwy. Zapytam się go czy to był ten n75 ale ten doładowania chyba był przy turbinie.
VW SHARAN 1.9TDI 4Motion 2001r


Piszę do was z telefonu,
Odpowiedz
#4
czujnik nie wiem co miał namyśli mówiąc sąsiad na pewno jest to zawór który jest tam gdzie opisałem, i dzieje się właśnie tak jak piszesz że moc powraca po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu.
Jesli ten zawór jest faktycznie nowy i oczywiście nie chinczyk , a wężyki sa szczelne to pozostaje wyczyścić turbinę bo może sąsiad uprawiał PSJ.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Odpowiedz
#5
nie wiem co to jest PSJ, ale jeżeli chodzi o jego jazdę to powoli z 3 dzieci do przedszkola 10km i z powrotem, za czym zgasi samochód na parkingu to całego papierosa musi spalić. Pokazywał mi te "czujniki" takie małe czarne kostki z białymi końcówkami wg mnie i te co na szybko na allegro zobaczyłem to n75 i zawór egr . jak wróci zapytam go dokładnie o te czujniki

Zawory/ czujniki kupowane w aso

Rozmawiałem z sąsiadem potwierdziły się te zawory które pokazałem na zdjęciu. Mechanik mówi że to na 99% turbina. wyjecie regeneracja plus włożenie ponad 2000zł
VW SHARAN 1.9TDI 4Motion 2001r


Piszę do was z telefonu,
Odpowiedz
#6
A może to być przepływomierz i dysze? Teraz staliśmy na parkingu i inny sąsiad miał podobne coś w pasacie i właśnie mówił że wymienił przepływomierz i dysze i jeździ.
VW SHARAN 1.9TDI 4Motion 2001r


Piszę do was z telefonu,
Odpowiedz




#7
Zacznij od sprawdzenia przewodów podciśnieniowych czy są szczelne ,czujnik N75 juz zmieniłeś.
Potem zobacz czy sztanga przy turbinie przypadkiem nie stoi wtedy będą zapieczone kierowniczki
w turbienie.
Jak to nie pomoże to szukaj nie szczelności w układzie IC mógł się przetrzeć któryć wąż lub sama chłodniczka.
Miałem problem z utratą mocy w Passacie B5 TDI objawy takie jak opisałeś ,wszystko w tej kolejności sprawdzałem i wyszło że były zapieczone kierownice i przetarta chłodnica IC.
SHARAN 1.9 TDI 110KM 1998r


http://images.chomikuj.pl/button/Jabol2.0.gif[/IMG][/URL]

http://www.ekobris.pl Sprzątanie biur,hal,osiedli Warszawa
Odpowiedz
#8
I jeszcze wyskakuje błąd czujnika płynu chłodzącego ale nie pamięta kodu oraz nie działa mu pompa od dogrzewacza. Czy to są znaczące fakty
VW SHARAN 1.9TDI 4Motion 2001r


Piszę do was z telefonu,
Odpowiedz
#9
W moim Sharanie odłaczyłem dogrzewacz i skróciłem obieg płynu chłodzącego ,przewody owinełem pianką .
Dogrzewacz nie chciał się załączyć za zimno było żeby jego wyciagać więc tak na szybko obieg skróciłem,no i jest dużo lepiej.
Błąd czujnika dogrzewacza nie ma powiązania z trybem awaryjnym turbiny.
SHARAN 1.9 TDI 110KM 1998r


http://images.chomikuj.pl/button/Jabol2.0.gif[/IMG][/URL]

http://www.ekobris.pl Sprzątanie biur,hal,osiedli Warszawa
Odpowiedz
#10
PSJ - Pizdowaty Styl Jazdy -czyli aut nie wchodzi na obroty - przez co łopatki turbiny nie pracują w pełnym zakresie po czym zapiekają się łopatki turbiny i turbina do czyszczenia.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  SHARAN 1.9 AUY BRAK NAPIĘCIA NA WTYCZCE CZUJNIKA POŁOŻENIA WAŁU pyton2009.95 0 354 04-06-2023, 15:04
Ostatni post: pyton2009.95
  1.9 tdi AFN brak mocy, logi edhar 5 1,759 21-03-2021, 13:54
Ostatni post: Bogos
  AUY - Brak przyspieszenia auto-muł Asz1986 2 1,539 11-05-2020, 02:21
Ostatni post: wesol
  TDI - brak mocy fidamek 121 102,946 30-04-2019, 22:28
Ostatni post: Thepantis
  Brak dogrzewacza/wymonotowanie, zawór obiegu płynu/zmiana obiegu jolantcha61 62 35,022 28-11-2018, 21:53
Ostatni post: wesz82
Sad 1.9 TDI 115KM - brak mocy przy niższych obrotach auto24auto 34 18,760 08-11-2018, 15:18
Ostatni post: rysiekr
  1,9 TDI - 101KM szarpie na luzie, w trakcie jazdy i brak mocy marecki_name 9 3,721 17-05-2018, 10:07
Ostatni post: marecki_name
  Brak mocy po wymianie rozrządu alilee 50 39,154 21-10-2017, 11:06
Ostatni post: mamwi
  Szarpnięcia, przydławienie mocy 2.0tdi danygo 9 7,975 22-04-2017, 21:15
Ostatni post: krokodyl901
  Pomoc brak mocy, lokalizacja wezyka 1.9 tdi xoxo 8 4,315 09-01-2017, 21:24
Ostatni post: PabloLG

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości