Liczba postów: 56
Liczba wątków: 8
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
0
01-03-2012, 15:59
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2012, 16:00 przez tomwawa.)
Witam.
Po przeczytaniu kilkunastu postów na forum i wizycie u mechanika dalej nie wiemy co jest. Mianowicie moc jest a po jakimś czasie nie ma. Mechanik podłączył pod komputer wywaliło błąd 17965 P15557 (przeładowana turbina). Wymienił czujnik doładowania turbiny i czujnik egr zainkasował co swoje. Ale problem sie powtarza i mechanik mówi że to musi być turbina do wymiany. Po wymianie czujników błąd znikł i po chwili wrócił.
VW SHARAN 1.9TDI 4Motion 2001r
Piszę do was z telefonu,
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
01-03-2012, 16:19
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2012, 16:22 przez daneczek76.)
Jak rozumiem wymienił zawór pod podszybiem tz. N75 ten po prawej stronie. Bo to on jest najczęsciej przyczyną przeładowania.
Jak rozumiem masz moc ale po osiągnięciu jakiejś prędkości traci auto moc i trzeba zgasić i zapalić silnik.
A jak z wężykami łączącymi te zawory czy są szczelne nie trzeba ich wymienić?
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 56
Liczba wątków: 8
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
0
Dokładnie to w seacie alhambra mojego sąsiada silnik 1.9 tdi 130km. jest tak jeździłem tym samochodem i dzieje się tak po przejechaniu jakiegoś odcinka (różnie tu bywa 5km, 30km a czasem w ogóle) traci moc wyłącza się turbo, gasi sie wtedy samochód odpala ponownie i gra muzyka na kolejne kilka km. Co do tych czujników to sąsiad mi powiedział takie nazwy. Zapytam się go czy to był ten n75 ale ten doładowania chyba był przy turbinie.
VW SHARAN 1.9TDI 4Motion 2001r
Piszę do was z telefonu,
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
czujnik nie wiem co miał namyśli mówiąc sąsiad na pewno jest to zawór który jest tam gdzie opisałem, i dzieje się właśnie tak jak piszesz że moc powraca po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu.
Jesli ten zawór jest faktycznie nowy i oczywiście nie chinczyk , a wężyki sa szczelne to pozostaje wyczyścić turbinę bo może sąsiad uprawiał PSJ.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 56
Liczba wątków: 8
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
0
01-03-2012, 17:20
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2012, 17:54 przez tomwawa.)
nie wiem co to jest PSJ, ale jeżeli chodzi o jego jazdę to powoli z 3 dzieci do przedszkola 10km i z powrotem, za czym zgasi samochód na parkingu to całego papierosa musi spalić. Pokazywał mi te "czujniki" takie małe czarne kostki z białymi końcówkami wg mnie i te co na szybko na allegro zobaczyłem to
n75 i
zawór egr . jak wróci zapytam go dokładnie o te czujniki
Zawory/ czujniki kupowane w aso
Rozmawiałem z sąsiadem potwierdziły się te zawory które pokazałem na zdjęciu. Mechanik mówi że to na 99% turbina. wyjecie regeneracja plus włożenie ponad 2000zł
VW SHARAN 1.9TDI 4Motion 2001r
Piszę do was z telefonu,
Liczba postów: 56
Liczba wątków: 8
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
0
A może to być przepływomierz i dysze? Teraz staliśmy na parkingu i inny sąsiad miał podobne coś w pasacie i właśnie mówił że wymienił przepływomierz i dysze i jeździ.
VW SHARAN 1.9TDI 4Motion 2001r
Piszę do was z telefonu,
Liczba postów: 474
Liczba wątków: 34
Dołączył: Aug 2010
Reputacja:
4
Zacznij od sprawdzenia przewodów podciśnieniowych czy są szczelne ,czujnik N75 juz zmieniłeś.
Potem zobacz czy sztanga przy turbinie przypadkiem nie stoi wtedy będą zapieczone kierowniczki
w turbienie.
Jak to nie pomoże to szukaj nie szczelności w układzie IC mógł się przetrzeć któryć wąż lub sama chłodniczka.
Miałem problem z utratą mocy w Passacie B5 TDI objawy takie jak opisałeś ,wszystko w tej kolejności sprawdzałem i wyszło że były zapieczone kierownice i przetarta chłodnica IC.
Liczba postów: 56
Liczba wątków: 8
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
0
I jeszcze wyskakuje błąd czujnika płynu chłodzącego ale nie pamięta kodu oraz nie działa mu pompa od dogrzewacza. Czy to są znaczące fakty
VW SHARAN 1.9TDI 4Motion 2001r
Piszę do was z telefonu,
Liczba postów: 474
Liczba wątków: 34
Dołączył: Aug 2010
Reputacja:
4
W moim Sharanie odłaczyłem dogrzewacz i skróciłem obieg płynu chłodzącego ,przewody owinełem pianką .
Dogrzewacz nie chciał się załączyć za zimno było żeby jego wyciagać więc tak na szybko obieg skróciłem,no i jest dużo lepiej.
Błąd czujnika dogrzewacza nie ma powiązania z trybem awaryjnym turbiny.
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
02-03-2012, 10:38
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2012, 10:39 przez daneczek76.)
PSJ - Pizdowaty Styl Jazdy -czyli aut nie wchodzi na obroty - przez co łopatki turbiny nie pracują w pełnym zakresie po czym zapiekają się łopatki turbiny i turbina do czyszczenia.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.