Ocena wątku:
  • 7 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sharan 1,9TDI po ponownym wlaczeniu silnika -spadek mocy
#1
Witam!
Möj Sharan 1,9TDI 66KW Diesel rocznik98 po zapaleniu zimnego silnika ma normalna moc i moge nim jezdzic zadowolony 5, 10 -10.000km. dopöki go nie wylacze. Po ponownym wlaczeniu silnika przy dodawaniu gazu spada moc ( dziura pod pedalem gazu) i nie ciagnie wiecej niz 120, a pod göre jest katastrofa - max.70km/h. Po zatrzymaniu i ostygnieciu silnika przez ca. 2,0 godziny auto jezdzi jak nowe...do czasu, az go nawet na sekunde nie wylacze...tak bawie sie z nim kazdego dnia i przed dluzszymi trasami muszego dzien wczesniej tankowac i modle sie by wystarczylo do celu;-).
Niemieckie fachury chca wymieniac komputer, albo turbine, ale na chlopski rozum - gdyby te podzespoly byly uszkodzone, usterka wystepowala by spontanicznie, a nie li tylko po wylaczeniu i ponownym uruchomieniu. Wymienilem dla spokoju ducha miernik masy powietrza / ten zaraz za filtrem/ i nic. Moze ktos mial podobny problem i zna rozwiazanie, gdyz nie chcialbym "na pale" wymieniac podzespolöw i czujniköw. Na moja logike...jakis czujnik przy temperaturze, albo cisnieniu przy pracy silnika podaje bledna informacje do komputera, ktöry po ponownym wlaczeniu( ale dlaczego wlasnie po ponownym?) wlacza silnik na tzw.tryb awaryjny. Pozdrawiam - Jan
Odpowiedz




#2
zacznij od wężyków- skoro muli po nagrzaniu auta najpierw spróbował bym wężyk w komputerze (taki 3 cm) u mnie tak było że dostawał temperatury i właśnie ten wężyk robił się mięciutki i puszczał ciśnienie ( komputer masz za licznikiem )
Odpowiedz
#3
dzieki za informacje. To znaczy, te musze wyciagnac tablice z licznikami? Niestety gdzies posialem ksiazke" sam naprawiam" Jakbys mial dokladniejsza instrukcje - bylbym b. wdzieczny
Pozdrawiam jan
Odpowiedz
#4
a probowales odpiac kleme na 30min ?
Odpowiedz
#5
prosta sprawa odkręcasz chyba 2 śrubki zdejmujesz ta czarna osłonę licznika . następnie odkręcasz licznik kierownice ustawiasz tak żeby dało się wyciągnąć licznik odpinasz wtykę ( wyciągasz licznik przez koło kierownicy ) 5 min roboty . Następnie bawisz się z komputerem tu mi brakło nerwów oddałem robotę w ręce bardziej opanowanego człowieka . następnie rozkręciłem komputer i oczom mym ukazał się flakowaty 3 cm kawałek przewodu , który po nagrzaniu puszczał ciśnienie i auto przechodziło w tryb awaryjny
Odpowiedz
#6
u mnie na dokładnie te same objawy pomogła wymiana wężyka i mycie płyty sterownika z oleju - jak wężyk puszczał to trochę oleju wpadło do środka i robiło zamarachę. trochę jest z tym zabawy żeby ten sterownik dokładnie umyć - polecam denaturat ale nie biały tylko fioletowy Tongue bo lepiej odparowuje, do tego patyczki do uszu żeby dokładnie oczyścić płytę i suszarka do włosów na koniec żeby wszystko elegancko wysuszyć.
potem tylko wykasować błędy i latać (jak ja robiłem to u siebie to wszystkie błędy zostały mimo wypięcia sterownika na kilka godzin)
VW SHARAN 1,9 TDI AUY 4MOTION 2002
S7reklama.pl
PYLONY CENOWE - WYŚWIETLACZE LED - SPRZEDAŻ - MONTAŻ - SERWIS
TUTAJ zamów nalepkę klubową
Odpowiedz




#7
Dziekuje za ciekawe wskazöwki ! Ja juz zaczalem watpic w ta cala motoryzacje ;-) Jutro o ile pogada pozwoli, zabieram sie do dziela. jeszcze raz dziekuje za informacje i podziele sie wynikiem operacji
Pozdrowionka!
Odpowiedz
#8
Akumulator odpinalem juz wiele razy i na czas wiekszy niz 30 minut - zadnej zmiany.
dzisiaj dostalem sie do komputerka, ale nie b. wiem jak go wyciagnac...malo miejsca i mnöstwo kabli.
Ze lza w oku wspominam moje ostatnie autko Nissan [...] D., w ktörym nie bylo zadnej elektroniki i pomimo silnika pod podloga - dosyc dobry dostep do bebechöw. Przy komputerku znalaznem jeden wezyk w plecionce w prawym görnym rogu, ktöry znika w komorze silnika na wysokosci pedalu sprzegla.Z waszych wypowiedzi wynika, ze jest jeszcze jeden krötki wezyk w samym komputerku, ale czy jest to moze przedluzenie tego zewnetrznego? Jutro rwe do mechanika z pompa wtryskowa-moze mi pomoze przy wybudowaniu tego komputera. Biore flaszke spirytusu;-) Jakby jeszcze ktos mial jakies pomocne uwagi - chetnie!!!
Pozdrawiam - Jan
Odpowiedz
#9
kolego odłączanie aku nie resetuje komputera
wężyk w sterowniku jest przedłużeniem tego co wchodzi do sterownika zorganizuj sobie ok 10cm takiego wężyka
co do mocowania to najlepiej kupić takie torxy krótkie z dziurką koszt ok. 15-20zł tu idzie chyba 15 (nie pamiętam) dostęp marny ale nie robi się tego codziennie Big Grin
wiązka jest umocowana na takim plastiku - chwytasz z jednej strony (chyba tej bez wężyka) i przesuwasz na zewnątrz sterownika i wypinasz złącze
warto rozmontować wnętrze sterownika żeby dokładniej umyć płytkę
co do awaryjności to żeby tylko takie rzeczy działy się w naszych klekotach to życie byłoby beztroskie Cool
nasze samochody, zwłaszcza pierwszej serii przejechały już swoje i mają swoje latka więc nie ma co wymagać bezawaryjności zwłaszcza zaraz po zakupie - trzeba samemu doprowadzić autko do stanu używalności bo "nie wymaga wkładu finansowego" itp. teksty to kit
a silniki tdi pomimo że trwałe to kilka rzeczy się w nich wysypuje - na szczęście przewidywalne są te "awarie", zwykle nie unieruchamiają auta i z reguły są niedrogie w naprawie
VW SHARAN 1,9 TDI AUY 4MOTION 2002
S7reklama.pl
PYLONY CENOWE - WYŚWIETLACZE LED - SPRZEDAŻ - MONTAŻ - SERWIS
TUTAJ zamów nalepkę klubową
Odpowiedz
#10
Koledzy-dziekuje serdecznie za trafne wskazöwki!!! Wydlubalismy z mechanikiem sterownik i rzeczywiscie walniety byl wezyk, zlozylismy i autko hula jak nowe!!!
Z drugiej strony zastanawiem sie, czy nie jest aktem sabotazu w stosunku do uzytkownika ze strony producenta zamontowanie w srodku panelu sterowania zwyklego gumowego wezyka, pomimo, ze do obudowy doprowadza solidny odporny na olej w plecionce. Gdybym pojechal so serwisu VW , wymienili by mi od reki panel sterowania i skasowali na conajmniej na 1000€ albo i lepiej. Nikt by sie nie bawil w zagladanie do srodka obudowy i mialbym tez szczescie jakby mi nie wcisneli nowego turbo.
Taki dzis swiat motoryzacji....
Jesze raz -serdeczne dzieki - pozdrawiam - Jan
Ps. na szczescie wezyk puscil i zmiekl tylko na poczatku tj. przy obudowie i nie zasyfil mi elektroniki. Trzeba miec szczescie w nieszczesciu ;-)
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Poduszka silnika rafal4610 3 119 16-04-2024, 08:23
Ostatni post: Niemago
  Remont silnika refiko 1 192 02-12-2023, 21:55
Ostatni post: wesol
  ASZ schemat wiązki elektrycznej silnika Marcin...11 8 1,267 15-03-2023, 16:00
Ostatni post: Marcin...11
  Jaki olej do silnika 2,0 103 kW? necik 1 552 15-11-2022, 16:21
Ostatni post: Niemago
  Akumulator do 1.9tdi darkow 1 721 29-03-2022, 17:50
Ostatni post: wesol
Video 1.9tdi AUY problem z mocą na niskich obrotach Kubawyrwal 5 1,756 17-10-2021, 10:01
Ostatni post: kalamb
Sad 1.9 TDI nierówna praca silnika/drgania na wolnych obrotach sand21 136 47,689 13-06-2021, 14:40
Ostatni post: agaikarol
  Kodowanie sterownika silnika i skrzyni biegów Tiptronic Jacto rewolwer1980 3 1,538 05-06-2021, 14:37
Ostatni post: kalamb
  Płukanie silnika rafik114 52 28,413 06-04-2021, 21:17
Ostatni post: Mazur1908
  1.9 tdi AFN brak mocy, logi edhar 5 1,739 21-03-2021, 13:54
Ostatni post: Bogos

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości