Liczba postów: 167
Liczba wątków: 22
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
0
Witam
Zauwazylem dzisiaj ze w moim aucie brakuje plynu chlodzacego wiec dolalem go tak ze bylo lekko powyzej max po przejechaniu ok 10km podjechalem pod dom a w zbiorniczku lekko ponizej minimum podczas odkrecania korka okazalo sie ze schodzi z niego cisnienie ( plyn bulgotal ) i troche wody przybylo w zbiorniczku lecz musialem jeszcze dolac.
Dodam ze w moim aucie nie dziala dogrzewacz i bylo zmino w czasie jazdy po miescie a dzisiaj gdy dolalem wody ogrzewanie juz chodzilo super.
Czytalem juz ze moze to byc uszczelka pod glowica ale auto nie dymi, nie grzeje sie, nie czuc spalin w wodzie a wody moglo mi ubyc przez dogrzewacz bo na przegladzie gosc mowil mi ze mam delikatny wyciek gdzies wlasnie z dogrzewacza a nie mialem tego jak sprawdzic bo zimno na dworze a garazu nie posiadam.
Moze byc tak ze przez lekko nieszczelnosc uklad sie zapowietrza ? lub tez moze byc cos z korkiem ze nie upuszcza cisnienia lub moze i upusza ale w momencie kiedy cisnienie jest wyzsze ?
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
16-02-2012, 16:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-02-2012, 16:01 przez daneczek76.)
Może się nic nie dzieje , po prostu miałeś mało płyny (bo jak piszesz gdzieś ci tam wycieka powoli)
dolałeś do zbiornika wyrównawczego po przejechaniu paru km płyn się w układzie wyrównał (uzupełnił) i że tak powiem przez to go znów ubył. Co do ogrzewania jeśli jest mało płynu to zrozumiałe że nagrzewnica nie będzie dobrze grzała.
Radze teraz jeździć i obserwować co się będzie działo, może to tylko drobny wyciek tak jak piszesz, i oczywiście uzupełniaj płyn nie samą wodą że byś za bardzo nie rozcieńczył go bo ci zimy nie wytrzyma.
A jak silnik ciepły to normalne że syczy po odkręceniu ciśnienie.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 167
Liczba wątków: 22
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
0
Tylko ze dziwi mnie to ze jak zauwazylem ze jest malo plynu i chcialem go dolac to auto bylo zimne a cisnienie i tak schodzilo wyrzucajac przy tym krople plynu do gornej czesci zbiorniczka
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
moim zdaniem jest okej i nic nie ruszaj. Uzupelniles plyn i powinno byc okej. Posmigaj troche i sprawdz jaki poziom i tyle. Jak zapodasz pod max lub powyzej to sobie sam wywali ten nadmiar tak wiec nie dajemy nigdy tak duzo.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 1
Dołączył: May 2011
Reputacja:
0
witam
napraw uklad tam gdzie masz wyciek,przy nagrzewaniu silnika ciecz zwieksza objetosc wtedy wyciek moze byc wiekszy,a jak silnik stygnie pociaga powietrze do ukladu,dogrzewacz jak ci nie dziala to tez go napraw
Liczba postów: 167
Liczba wątków: 22
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
0
A wiecie moze co moze byc przyczyna ze nagle vag przestal mi sie laczyc z dogrzewaczem ?
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
(16-02-2012, 17:52)Collega napisał(a): (16-02-2012, 17:43)wesol napisał(a): moim zdaniem jest okej i nic nie ruszaj. Uzupelniles plyn i powinno byc okej. Posmigaj troche i sprawdz jaki poziom i tyle. Jak zapodasz pod max lub powyzej to sobie sam wywali ten nadmiar tak wiec nie dajemy nigdy tak duzo.
No i taka odpowiedz mi sie podoba ;] wpisalem w google to co sie dzieje 1sze jakies forum i kazdy zaraz pisze uszczelka pod glowica
Bywam ostrozny w diagnozach gdyż nauczylem sie tego w ASO opla jak tam pracowalem. Błąd mechanika kosztuje wlasnie jego osobe w postaci pokrycia kosztów wymiany danego elementu zle zdiagnozowanego.
Nie kazda awaria jest jednoznaczna. Masz problem z praca silniak to wcale nie musi byuc turbo czy pompowtryski bo czasem sie okaze ze byl przerwany kabelek. Pytanie tylko co na to powie właściciel jak mu fundniesz wymiane PD za 1500 zl?? Oczewiscie zażąda zwrotu kasy jak nie to spotykamy sie w sądzie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 19
Liczba wątków: 3
Dołączył: Dec 2011
Reputacja:
0
Mialem niedawno podobny problem i niestety byla to uszczelka pod glowica.Nie od razu zwrocilem na to uwage bo autko chodzilo bez problemu,temp. wody nie przekraczala 90 st.,mialem grzanie wnetrza,nie bylo kopcenia na bialo,wszystko wspaniale tylko powoli znikal plyn chlodzacy.No i niestety na zimnym z rana po odkreceniu korka w zbiorniczku podnosil sie stan plynu bo juz byla kompresja w ukladzie.Polecalbym zdjac cienki wezyk ze zbiorniczka wyrownawczego,silnik na wyzsze obroty i zobaczyc jak plyn cieknie.Jak z babelkami i szumem to lepiej zrobic test na CO2