Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Feb 2012
Reputacja:
0
16-02-2012, 13:32
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-04-2018, 08:30 przez tolus24.)
Witam
Jestem nowy na tym forum więc zacznę od przywitania się. Jestem posiadaczem Sharana 2.0 Tdi typ BRT 140 km, rocznik 2006. Niestety, jak to bywa w silnikach 2.0 TDI, uszkodziła się pompa olejowa, co wyrządziło duże szkody w silniku. Zatarty wał korbowy z korbowodami. Nie wiadomo jeszcze czy rozrząd i turbina także się nie uszkodziły oraz w jakim stanie jest blok silnika po tej awarii. Przebieg auta to 170 tys km. Otóż moje pytanie, czy ktoś z Was miał już do czynienia z naprawą takiego silnika, ew. wymianą. Gdzie można kupić z pewnego zródła części bądz silnik, lub też jaki ew. model silnika byłby kompatybilny z osprzętem tego auta. Mowa tu o silnikach 2.0 TDI z innego modelu, np passat. W grę wchodzi także sprzedaż auta w dobrej cenie w takim stanie silnika w jakim jest, chciałbym jednak podjąć się próby naprawy.
Z góry dzięki za wszelkie porady.
Pozdrawiam
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
16-02-2012, 16:09
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-02-2012, 16:22 przez daneczek76.)
bliźniacza konstrukcja to 2.0 TDI BVH i jak szukać samego słupka to od aut które mają silnik montowany poprzecznie a nie wzdłużnie jak Passat.
Ale przecież ta konstrukcja była w Alhambrach i Sharanach to na pewno coś znajdziesz i jak się juz upierasz na drugi silnik to najlepiej że by był to silnik z końca roku 2007 a najlepiej z początku 2008.
Przeczytaj
to Klick Tu to będziesz wiedział jakie bolączki sie kryją w 2.0 TDI.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Feb 2012
Reputacja:
0
Dzięki za szybką odpowiedz. Nie upieram się przy wymianie silnika. Zwyczajnie nie wiem jeszcze w jakim stanie jest mój silnik, czy przypadkiem nie oberwał również wałek rozrządu, blok. Dlatego biore wymiane silnika za najbardziej prawdopodobną wersję. Poza tym, wymiana silnika to najszybsza rzecz. Jeżeli jednak okazałoby się, że to tylko wał z panewkami, zakupiłbym taki nominalny i wymienił.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Daniel ale pasek B6 jest juz poprzeczniakiem a nie jak B5 podluzniakiem. Silnik mimo to by pasowal bez problemu. Skrzyni przeciez nie potrzebuje a i reszta gratów by przełożył.
Co do przelozenia wału i panewek to i tak raczej trzebaby czapke sciagnac by sprawdzic wystawanie tlokow nad blok bo wtedy moez sie okazac ze innej grubości UPG trzeba zapodać. Wolałbym mimo to inny słupek wstawiać jak sie tak bawić.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 419
Liczba wątków: 14
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
0
A tak na marginesie > czy jest możliwe w 2,0 zamontować pomp oleju od 1,9??? bo juz kilka razy lawetowałem 2 litrówki z tą awarią do gostka który ma podobno patent na taka przeróbkę ? Powiem szczerze że auta z tą przeróbką jeżdżą !?
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
nie pompka jest inna. Na allegro masz zestawy naprawcze poprawione, ze tak powiem juz na wieki.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Feb 2012
Reputacja:
0
Słyszałem, że się da. Wyrzuca się wałki wyrównoważające i zakłada pompę z 1.9. Poza tym gdzieś robią, podobno Szczecin naprawę tych pomp gdzie wstawiają własne wałki mocniejsze. Dodam, że u mnie pompa rozleciała się już trzeci raz, za każdym razem naprawiana była na częściach z ASO!
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
(16-02-2012, 17:41)wesol napisał(a): Daniel ale pasek B6 jest juz poprzeczniakiem a nie jak B5 podluzniakiem.
Nie no tak Racja , ale jak i w b5 i w b6 był 2.0 tdi i zwrócić uwagę trzeba.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 0
Dołączył: Nov 2014
Reputacja:
0
Koledzy , tak jak wcześniej było pisane da się zmienić tę pompę oleju , znajomy ma wypożyczalnię samochodów (150 samych passatów) i jeśli jest taka potrzeba przerabia te pompy