Liczba postów: 107
Liczba wątków: 6
Dołączył: Nov 2014
Reputacja:
0
Witam! Polecam, oprócz wymiany imbusa, wymontowanie pompy i sprawdzenie czy kręcąc imbusem nie zacina się. U mnie takie zacięcia spowodowane były zarysowaniami zębów pompy przez ziarenka piasku. Miska była czysta - lecz możliwość dostania się kurzu czy piasku jest przy otwieraniu wlewu oleju bez uprzedniego jego oczyszczenia. W bardzo ciasnej misce wirujący olej, zawracany z pompy zaworem utrzymującym ciśnienie, nie powoduje osadzania nieczystości lecz zasysane są przez pompę. Plastykowy filtr smoka ma spore oczka. Zmielony przez pompę brud osadza się w filtrze oleju już za pompą. Rysy przetarłem papierem ściernym.
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
30-04-2018, 10:12
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-04-2018, 10:18 przez wesol.)
Każdy dobry warsztat powie ci że lepiej wywalić ten szajs i wstawić pompę od 1.9. koszt jak się postarać to nie przekroczy znacznie 200 zł. Na nowo Ameryki odkrywać nie ma co. Tamte pompy to bardzo,bardzo nieczęsto nawalaly. Poprostu ideal pod każdym kątem.
Pompa oleju wbrew pozorom jest dość precyzyjnie spasowana. Szczelinomierze ma sprawdza się jej stopień zużycia. Ale zaworek bocznikowy do stabilizacji ciśnienia jest tak spasowany że ziarenko piasku dla niego to zderzenie z pociągiem. Kiedyś walczyłem chyba że trzy razy demontując pompę bo na ciepłym brakowało ciśnienia.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 41
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2017
Reputacja:
0
Witam, w środę przed Bożym Ciałem wymieniałem olej w mojej ali zaproponaowłem kumplowi w warsztacie oblukanie kondycji mojej pompy w motorku BRT i jakież było moje zdziwienie gdy moim oczom ukazała sie po zdjęciu michy stara dobra pompa od 1,9 . Jeszcze w środe puściłem maila do poprzedniego właściciela z DE , odpowiedź : proszę pana w Niemczech też potrafią myśleć i zakładają pompy od 1,9 już od dawna . Tą akurat gość wymienił w 2014 r. Ja mogę tylko dodać , iż podmianka skutkuje większą pojemnością miski bo felerna pompa to kawał żelastwa a stara poczciwa od 1,9 to filigranowa pompeczka :-))) do mojego samochodzika wchodzi 4,6 litra oleju ale to akurat jest zaleta / oczywiście nie dla kieszeni :-))) /. Także jak zmieniać to na starą od 1,9 .
AFN,AFN,BRT
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Tu pompa musiała być napewno robiona. Seryjna tyle nie wytrzyma. Okolice 200 tys i ołówek się obkręca. Dopiero pompy w CR są o wiele wytrzymalsze mimo że napęd jest podobny. Tam pol miliona wytrzymuje bez problemu. Ale to i tak moim zdaniem najlepsze wyjście to wstawienie pompy od 1.9. Temat wtedy zamknięty na wieki.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 96
Liczba wątków: 5
Dołączył: Mar 2018
Reputacja:
0
Przymierzam się do wymiany pompy jak temacie, zbieram klamoty.
Z tego co się wczytuję miska nie ma uszczelki, klei się na silikon do misek? A pokrywa zaworów, ma uszczelkę?
Proszę o potwierdzenie....
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Tak zgadza się.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.