Witam dołożyłem centralny zamek bo stary padł, to znaczy stara centralka też dokładana, i teraz pytanie czy można gdzieś wpiąć diodę, która po zamknięciu centralnego zacznie mrugać i po otwarciu zgaśnie?
Tylko dioda ma być w panelu blisko radia, bo tam miałem wcześniej od autoalarmu Sharan mk1
Myślę że jeśli wymieniłeś moduł centralnego zamka to wystarczy wpiąć w to samo miejsce co w starym. Chyba że to jest inny typ to wtedy tak ciężko wróżyć z fusów
06-07-2023, 21:14 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-07-2023, 21:19 przez mamwi.)
Witam. Odgrzeję troszkę kotleta, gdzie znajduje się ten przeklęty sterownik od centralnego zamka? U mnie doszło już do tego, że działają tylko drzwi kierowcy, bagażnik i klapka od paliwa. Reszta drzwi jest martwa. Kable w przelotkach połatałem, sprawdzone miernikiem, nie ma zwarć. W centralnej elektryce wyświetla 3 błędy do trzech drzwi, że są zaryglowane. Po skasowaniu i uruchomieniu centralnego ponownie wracają. Silniki ryglujące sprawne, po podłączeniu na krótko działają. Na pewno centralnym nie steruje ten moduł nad bezpiecznikami, bo leży na siedzeniu, a centralny z klamki nadal działa, powiedzmy że działa.
Drażni mnie już ten samochód, z pierwszą Alą nie miałem żadnych problemów, a tu cały czas coś się sypie.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
06-07-2023, 22:52 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-07-2023, 23:22 przez mamwi.)
Ta wtyczka 3-pin to jest sterowanie z kluczyka (z wkładki, mechaniczne), z pominięciem pilota, daje tylko impuls. Ale widziałem na aledrogo, jest moduł, trochę większy niż do parktronika, ma chyba 5 wtyczek, tylko gdzie on jest? Wyprułem skrzynkę przekaźnikową, nic za nią nie ma. Wiązka grubości przedramienia idzie pod licznik, i druga w ścianę grodziową. Chyba że on jest w środkowym panelu, za radiem. Nie mam ochoty szukać na ślepo.
Musi być jakiś moduł, gdzieś schowany. Nie ma bata. Jeżeli to BSI by sterowało centralnym, to jego odłączenie unieruchamiałoby cały system. BSI (moduł komfortu?) czyta sygnał z pilota i daje odpowiedni impuls do centralki zamka. Tym bardziej, że w trakcie jazdy odłączne jest zasilanie mikrostyku otwierającego bagażnik - zabezpieczenie przciwkradzieżowe.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Oficjalnie się poddaję. Nie znalazłem żadnego modułu sterującego centralnym zamkiem. W takim układzie muszę stwierdzić że on jest zaszyty w module komfortu. Muszę kupić po prostu drugi moduł i zobaczyć czy to będzie działało. Przeklęte dzieło księgowych i szatana. Tfu. I forda.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Wygrałem!!! Kurła, halyna, wygrałem! Pokonałem ten pomiot księgowego i szatana!
Wiecie co było? W lewych tylnych drzwiach, we wtyczce złamał się jeden zatrzask, co blokuje ten obrotowy pierścień. I tak się ułożył, że zaklinował się między pinami. Sto razy wypinałem wtyczkę i tego nie widziałem. Dopiero jak wyciągnąłem gniazdo ze słupka zobaczyłem, że przy spinaniu złącza wypycha mi przewody z gniazda. I zacząłem szukać dlaczego. Ten przeklęty plastik zobaczyłem dopiero za czwartym razem! Nawet jeden pin prostowałem bo był podgięty i myślałem że to on robi robotę. Teraz wszystko zaczęło działać - centralny, szyba i głośnik. Dobrze że na aledrogo można zwroty robić, bo zamówiłem drugi zamek, drugi bsi, i nic to nie dało. Taki bzdet, a 1,5 tygodnia urlopu w garażu przesiedziałem. Jprd, jakby moja córka napisała
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Fajnie ze się udało. Też kiedyś miałem coś takiego przy wtrysku jednopunktowym. Ze dwa miesiące nie mogłem dojść co i jak. Też się pin wysuwał z kostki. Zawsze mówię że zaczynamy od kabloteki.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.