Ocena wątku:
  • 10 głosów - średnia: 2.8
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Powtarzające się błędy Turbo i ROM
#1
Question 
Ostatnio gdy odpaliłem samochód, aby się zagrzał przed wyjazdem, bo -14 było to po 10 minutach chodzenia na wolnych obrotach auto po prostu zgasło. Odpaliłem samochód i zgrałem błędy i potem skasowałem VAGiem. Po chwili wyjechałem na autostradę, przy 100km/h notlauf-a załapał samochód, to zgasiłem w trakcie jazdy i zapaliłem znowu. Auto jechało już normalnie cały czas. Po przyjeździe do celu załatwiłem kilka spraw i auto jeszcze całkiem się nie wychłodziło. Miałem problem z odpaleniem, musiałem dłużej kręcić. Zajechałem do domu i znów zapiąlem VAGa. Podpowiedzcie co zrobić. Problem dotyczy Szarika z silnikiem AVG. Poniżej odczyty błędów.

Kod:
VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 028 906 021 JJ
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG  2018
           Software Coding: 00002
            Work Shop Code: WSC 00020
2 Faults Found:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
        P1550 - 35-10 - - - Intermittent
16989 - Internal Control Module: ROM Error
        P0605 - 35-10 - - - Intermittent

VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 028 906 021 JJ
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG  2018
           Software Coding: 00002
            Work Shop Code: WSC 00020
3 Faults Found:
17563 - Manifold Pressure Sensor (G71): Short to B+
        P1155 - 35-00 - -
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
        P1550 - 35-00 - -
16989 - Internal Control Module: ROM Error
        P0605 - 35-00 - -
VW Sharan '00 1.9 TDI AVG 110KM
VW Sharan '00 1.9 TDI PD ANU 90KM

Odpowiedz




#2
Ja bym sprawdził polaczenie z ECM no i w nim masz zdaje sie MAP sensor i od niego idzie wezyk w dolot. W nowszych autach MAP jest na ukladzie dolotowym a tu nieco inaczje. Zdarza sie ze wezyk pęka i sa cyrki. Dlatego do sprawdzenia to ale tez mozna zerknac jak pracuje sztanga turbo i nawet zrobic test vagiem i obserwowac jej ruch. Mopzna sprawdzic szczelnosc wezykow podcisnieniowych od pompki vac i elektrozaworkow, podmienic je a takze sprawdzic rury dolotu czy sa szczelne.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
Zmuszony jestem poczekać aż mróz zelżeje, bo to nie robota na 5 minut. Ja myślałem nad przemyciem tych zaworków od EGR i N75, albo w ogóle przelecę po całej linii gdzie leci powietrze z doładowania i poczyszczę z sadzy, nagarów i sprawdzę szczelność.

Jak sprawdzić MAP sensor?
VW Sharan '00 1.9 TDI AVG 110KM
VW Sharan '00 1.9 TDI PD ANU 90KM

Odpowiedz
#4
najlepiej vagiem zoaczyc jakie wyniki podaje podczas jazdy- depniecia pedalu gazu i odpuszczenia lub wykonac logi dynamiczne grupy 11.
Jesli chodzi o elektrozaworki to mozna je zamienic miedzy sobą oraz na pracujacym silniku psiknac w wezyk zeby sobie zassalo i przeleciało przez te elektrozaworki jakiegoś odrdzewiacza lub nawet samej ropy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
pierwszy i drugi błąd typowy dla zaworu N75.
trzeci - wężyk - Ale pierwsze zrobił bym jak pisze kolega wesol sprawdził bym wężyk do map sensora jeśli dalej będzie tak samo n75 do wymiany.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Odpowiedz
#6
No właśnie, a ja mam podobnie, z tym tylko, że u mnie wyskakuje jedynie błąd nr 3.
Autko albo zgaśnie, albo szarpnie nim, że wpadam na przednią szybę i zaskoczy i jedzie dalej.

Mam taki sprytny plan, bo już wiosna, aby wymienić wszystkie wężyki podciśnienia, aby nie zastanawiać się,czy któryś nie ma dziury. Koszt niewielki, roboty trochę ale myślę, że się opłaci.

W ramach tego błędu wymieniłem już ECU i przekaźnik 109. Na wężu od dolotu do ECU nie widzę uszkodzeń, ale mogą być w środku pod tą materiałową otuliną.

Obserwacja z jazdy jest taka, że w zimie problem się nasilił, a teraz jest jakby mniejszy, co przemawiałoby za nieszczelnością lub jak koledzy piszą N75, ale czy jego uszkodzenie może dawać wyłącznie symptomy błędu ROM?
Odpowiedz




#7
tym rom to sie nie przejmuj. zajmij sie tymi wezykami i n75
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#8
U mnie w Alhambrze (silnik AVG) też wyskakuje błąd
"17563 - Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (G71)
P1155-35-00 - zwarcie z plusem".
Wywala go po zmuleniu silnika w czasie jazdy przy 3000-3500 obr/min (3 i 4 bieg). Czy ten wężyk, o którym piszecie jest na rurze ssącej nad czujnikiem temp. powietrza? Czy ma on coś wspólnego z tym czujnikiem ciśnienia? Przy sprawdzaniu Vag'iem w czasie jazdy z mechanikiem było ok, a jak wracałem do domu to znowu wywaliło ww. błąd...
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  1.8t AWC błędy Ostry33 1 1,344 24-08-2023, 08:41
Ostatni post: Bajera9
Thumbs Down Haldex błędy junak1956 14 5,950 05-05-2021, 21:19
Ostatni post: junak1956
  błędy radia krokodyl901 4 2,555 02-02-2021, 14:25
Ostatni post: krokodyl901
  błędy 17965 i 18074 sarkrz 10 9,466 22-08-2019, 21:23
Ostatni post: wesol
Question Błąd 00293 przełącznik F125, inne błędy związane z AG4 juby6 10 8,147 29-10-2018, 16:42
Ostatni post: tolus24
  Błędy po wymianie zaworu EGR [Sharan1 1.8T] frankie79 12 8,604 02-05-2018, 09:58
Ostatni post: tolus24
  Błędy 01247, 01265, 00758, 01235 Dima76pl 1 1,750 25-01-2018, 00:08
Ostatni post: tolus24
  błędy wypadania zapłonu ashashi 3 2,560 08-01-2018, 17:16
Ostatni post: ashashi
  Alhambra AUY dziwne błędy proszę o interpretację kaskader83 2 1,766 08-02-2017, 11:22
Ostatni post: kaskader83
  Błędy doładowania Alhambra 1.9 AFN cocaine01 3 2,431 23-12-2016, 22:16
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości