05-03-2021, 15:49
(05-03-2021, 13:43)m-blue napisał(a): Jak uszczelka jest walnięta, to płyn idzie do silnika w olej i go ubywa z układu a u mnie jakby to poniżej minimum jest cały czas. Jak doleje więcej to gdzieś znika, ale nadal to minimum się zawsze jakoś podnosi i jest, później wciska do zera i znów po odkręceniu wraca i tak się utrzymuje. Zastanawia mnie opcja co Wesoł napisał, że np pinami od czujnika może znikać czyli nie będzie nigdy więcej niż piny czujnika, bo ucieknie, a dolny poziom się będzie utrzymywać, ale zawsze poniżej np tych pinów, czy ew. pęknięcia...
To zalezy gdzie uszczelka przepuszcza. Może pójśc w olej - to wtedy podnosi sie stan oleju itp.
Z praktyki wiem że przewaznie puszcza między cylindrami i kanałami wodnymi - to wtedy płyn jest wyzucany (spalany ) przez wydech.
To co wesol mówi tez jest mozliwe, oczywiście, ale wreszcie zacznij cos sprawdzać i na bierząco eliminować ewentualne usterki. Przecie wydarcie zbiorniczka i sprawdzenie jego szczelności nie zajmuje wiecej jak kilka minut. Przy okazji i sprawdzisz ten zaworek na powrocie.
No widzisz !! Jedna robota a trzy sprawdzone rzeczy. Pękniecie,piny na czujniku i zaworek Za