Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Identyfikacja kabli akumulatora
#1
Proszę o pomoc w identyfikacji kabli idących do akumulatora (zdjęcie). Szczególnie interesuje mnie który jest od alternatora a który od rozrusznika.


Załączone pliki Miniatury
       
Odpowiedz




#2
Mam nadzieje, ze wymieniasz to aferalne nieporozumienie!!!
Ni widać dokładnie ale (chyba) dwójka jest na swoim miejscu czyli alternator, trójka tez to kabel zasilania wnętrza samochodu, cztery i pięć powinny być kable od wentylatorów szczęść to świece żarowe.
Końcówki nowe do zarobienia o ile kable nie są przegrzane albo „zjedzone”
Jedynka do rozrusznika.
Matko co za syf. To Twoje auto?
Odpowiedz
#3
Generalnie to pomysł vaga z tą skrzynka to nieporozumienie. Po co to to ja nie wiem. Co można zabezpieczyć bezpiecznikiem 120 czy 140 amper a w innych vagach np audi Q7 bezpiecznikiem 220 amper to ja nie rozumiem. Sztaplarke mieliśmy kiedyś na akumulator i ta miała z aku 48 V bezpiecznik 200 Amperowy. Przepalił się to dali 300 A. A przepalił się bo żeśmy glupieli nią po placu jeżdżąc przód-tył poprostu hamując przeciwnym biegiem.
Wracając do tematu to sporo marek aut nie ma zabezpieczenia na kablu alternator-akumulator. Bo po co.
Odpowiedz
#4
Jak sobie przetłumaczysz, to wszystko będziesz wiedział:http://www.sgaf.de//node/253047
Odpowiedz
#5
Nie wiem coś robił z tą skrzynką, ale u mnie to praktycznie kable się świecą. Raz je tylko czyściłem i posmarowałem wazeliną, główny kabel sprawdzałem i przesadnie się nie grzeje, ale znam temat i czasem go sprawdzam.
Gdyby mi się chciało tak jak mi się nie chce Big Grin
Odpowiedz
#6
No właśnie straszny syf, dlatego chcę się za to zabrać i doprowadzić do normalnego stanu. To już wiem co i jak. Dziękuję za odpowiedzi.
Odpowiedz




#7
Martwi mnie to co kolega DDiablo napisał. Mianowicie że się przesadnie nie grzeje. Wcale ma się nie grzać. Jeśli na końcu ciepły tu przy oczku to znakiem tego że nadal tu jest problem.
Odpowiedz
#8
(18-02-2021, 16:28)rombad napisał(a): Proszę o pomoc w identyfikacji kabli idących do akumulatora (zdjęcie). Szczególnie interesuje mnie który jest od alternatora a który od rozrusznika.

tak na szybko w pdf po tłumaczu googleSmile


Załączone pliki
.pdf   skrzynka bezpieczników pod maską sharan-skonwertowany.pdf (Rozmiar: 155.75 KB / Pobrań: 6)
Odpowiedz
#9
Żeby zakończyć temat. Aby się udało najlepiej zarobione końcówki zalutować dodatkowo. Ponieważ są to duże przekroje kabli zwykła lutownica nie da rady. Natomiast urządzenie w załączniku owszem. Mały nieomal kieszonkowy palnik gazowy, kalafonia lub pasta i wciąga cynę jak w rurki miedziane. Temperatura przy wylocie dyszy ok 1300 stopni. Plus minus 30 zł w np. Castoramie


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#10
Pamiętam że siebie jak zapodałem altek 220 amperowy to ta skrzynka by chyba stanęła w płomieniach odrazu. Dałem więc dodatkowy kabel od altka do klemy plusowej bezpośrednio. Możecie wierzyć albo nie ale światełko w kabinie już przestało pulsować jak dogrzewacz zaczynał pracować. Na jałowych obrotach gdy świece żarowe grzeją jeszcze i włączona szyba grzana przednia to cały czas 14.35V na akumulatorze było.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  wymiana kabli w przelotkach ( piny, zestaw naprawczy?? ) m-blue 2 415 03-04-2024, 18:06
Ostatni post: wesol
Smile Gdzie szukać kabli masowych 1.9 avg/afn BarWnu 1 1,328 13-11-2016, 19:55
Ostatni post: tolus24
  Wiązka kabli, dziwne zawinięcie. andrew7800 6 3,648 19-06-2015, 19:47
Ostatni post: skimir
  potrzebny schemat kabli tylnej klapy ! maciej94 3 3,939 27-05-2015, 15:10
Ostatni post: mihnik
  Wiązka kabli w drzwiach przednich Scrappy 13 8,896 22-04-2014, 20:08
Ostatni post: DDiablo
  wiązka kabli pod fotelami sarkrz 5 2,913 08-10-2013, 22:52
Ostatni post: sarkrz
  Brak ładowania akumulatora dima82 21 17,347 31-12-2011, 19:24
Ostatni post: bobbudow
Question Wyjęcia akumulatora z Sharana na dłużej? sharan_97 4 3,943 24-04-2010, 02:34
Ostatni post: marecki_name

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości