Poszukuje pomocy w rozróżnieniu silnika 1.4 TSI [2014]. Chciałbym sie upewnic czy to juz EA211.
W załączniku zdjecie kodów, moze ktos z Was moze doradzic.
1.4 do Sharana fuuckk . Przecież waga samego samochodu to ok 1900 kg . Szukać 2 litry 140 KM zrobić chipa na 180 KM i fabrycznego Superba 190 KM objeżdżasz.
2 litry do Sharana to jest mało, a co dopiero 1.4.
Że pojemność jest ważna mogę wytłumaczyć na przykładzie samochodów dostawczych zwanymi BUSAMI. Weź sobie Mastera 2.3 l o mocy 175 KM i Iveco Daily z motorem 3 l o zbliżonej mocy. Załaduj 2 t na pakę busa z kurnikiem i plandeką i wyślij go na trasę w Niemczech na 7 mke. Górki, dolinki, Iveco wjedzie na 6 biegu lub na 7 na Hi maticu, a Master ledwo na 4 biegu.
Dlatego uważam, że silnik 1.4 do Sharka to gówno. Jego cykl życiowy to około 250 tys km przecież to śmiech. Fajnie na pewno jeździ jak jest nowy i jak śmiga po mieście, ale gdzie tam na trasy taką kosiarką w takiej budzie.
05-01-2021, 00:26 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-01-2021, 00:26 przez sandacz.)
Proponuję abyś przejechał się nim w trasę bo jakoś normalnie się jeździ. Mam też 155 konnego diesla w aucie 200 kg lżejszym i nie ma prawie różnicy. Może dlatego ze Sharan nowszy albo DSG ndrabia. Wolę jeździć Sharanem bo jest w nim cisza i nie drga jak diesel. Elastyczności do 160km/h nie brakuje. A że wytrzymue 250 kkm to możliwe ale nie robi mi to różnicy. Pozdrawiam
w Sharku 2 litry są bardzo dobrze wyciszone i nie powodują żadnych wibracji nawet ze zużytą dwumasą .
To jest Twoje zdanie i je szanuję. Na pewno 1.4 ma swoje plusy. A jak spalanie?
W dieslu waha się między 4.5 l, a 9 l .