Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
Nie musisz dostawać się do pompy bo te dwa bezpieczniki to zasilanie pompy ABS i zasilanie tegoż sterownika wiec jeśli wyjęcie ich niczego nie zmieniło to szkoda czasu.
Trzeci bezpiecznik fioletowy to jedno z zasilań modułu centralnej elektryki wiec jeśli naprawdę „kradnie” prąd coś co jest dopięte do BSI to oczywiste ze pobór spada bo wyłączasz niejako moduł.
Szukaj zatem masz rozpiskę a ja jednak optuje, ze spadek poboru (uśpienie) następuje znacznie później niż podane 15 minut.
Liczba postów: 864
Liczba wątków: 3
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
27
(13-06-2020, 18:24)kalamb napisał(a): Nie musisz dostawać się do pompy bo te dwa bezpieczniki to zasilanie pompy ABS i zasilanie tegoż sterownika wiec jeśli wyjęcie ich niczego nie zmieniło to szkoda czasu.
Trzeci bezpiecznik fioletowy to jedno z zasilań modułu centralnej elektryki wiec jeśli naprawdę „kradnie” prąd coś co jest dopięte do BSI to oczywiste ze pobór spada bo wyłączasz niejako moduł.
Szukaj zatem masz rozpiskę a ja jednak optuje, ze spadek poboru (uśpienie) następuje znacznie później niż podane 15 minut.
Popieram, czas uśpienia to od 15 do 30 minut, zależy od auta, niech sobie włączy miernik po zamknięciu samochodu i pozostawi na jakiś czas i odczytuje. Sądzę, że wszystko jest ok, bo 80 mA poboru na poczatku to dobry wynik, po jakiś czasie spadnie do około 20 mA i tak ma być.
Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
Liczba postów: 585
Liczba wątków: 14
Dołączył: Aug 2011
Reputacja:
1
U mnie się usypuia równo po godzinie, wcześniej ciągnie też 80mA.
Gdyby mi się chciało tak jak mi się nie chce
Liczba postów: 6
Liczba wątków: 1
Dołączył: May 2017
Reputacja:
0
Problem rozwiązany.
Winny okazał się alternator. Jak się kręcił to ładował, a jak stał to coś zwierało. Alternator poszedł do regeneracji i z głowy.
Dziękuję za pomoc, zwłaszcza koledze Kalamb.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Ta regeneracja to wymiana regulatora napięcia, dostępnego w sklepie i do tego wymiana nawet nie wymaga demontażu alternatora. 15 minut roboty.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 6
Liczba wątków: 1
Dołączył: May 2017
Reputacja:
0
Niestety nie. Regulator sprawdziłem. Był wymieniany nawet z rok temu. Nie on był winny.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Co jeszcze zostaje? Diody prostownicze po 5-6 zł sztuka? Uzwojenia? To raczej bezsensu regeneracja czy wymiana bo używka po 50 zł taki altek 120 czy 140 amperowy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 617
Liczba wątków: 36
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
3
Ta, kupi używkę za 50 zł, a regeneracja kosztuje 100-150 zł, a przy okazji ma wymienione łożyska.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Powiedz mi co w skład tej regeneracji wchodzi za 100-150 zł? Wymiana łożysk, regulatora,pierścieni ślizgowych? To już wychodzi że ktoś to robi bez zarobku. Altkow 180 amperowych miałem chyba dobry tuzin. Kilka 140A, dwa 220 A. W żadnym łożyska nie kwalifikowały się do wymiany. Dziesiątki altkow 70 i 90 amperowych rozebrałem na części. Na części bo wyciągam z nich właśnie łożyska jeszcze całkiem sprawnie a po dosmarowaniu posmigaja jeszcze sporo. Regulatory też ori sprawne, diody też się przydadzą a miedź do utylizacji tak jak duraluminium, znal czy co to tam jest.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.