Ocena wątku:
Sharan 2.8 4motion czy 1.9 tdi
21-12-2019, 12:57
Post: #1
Sharan 2.8 4motion czy 1.9 tdi
Witam nie mogę znaleźć tematu który by mi pomógł mam obecnie 2 sharany od 8 lat 1.9tdi coś podciągnięty i od niedawna 2.8 4motion i mam prośbę czy mógłby ktoś się wypowiedzieć kto jeździł jednym i drugim. chodzi o to że muszę jednego sprzedać mam dylemat ponieważ 2.8 którego kupiłem oczywiście stuknięty był ale to pomijam chodzi o to że z dołu to on przy 1.9 wymięka i nie wiem czy to normalne rozrząd mam 0.5 w blokach 209 i 210 bodajże nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić żeby się upewnić że wszystko z nim ok żeby się nie wepchać w jakieś kłopoty. interesuje mnie podpowiedz co można sprawdzić mam vcds vag com 311.2 proszę o sugestie. przepławkę możne ktoś podpowie jak ma bić gdzie sprawdzić, jest problem czasem szarpnie jakby świeca ale narzazie nie chcę inwestować bo może pogonie go błędów nie ma w ecu. zauważyłem też że gdy zgaszę silnik i mam wciśnięty hamulec noga razem z hamulcem jest wypychana i hamulca w zasadzie robi się brak albo jest dziura w serwo albo wężyk pękł czy z lewego trochu powietrza moze mieć poddławke taka??? z góry dziekuję pa odpowiedzi jeśli był taki temat to przepraszam ale nie znalazłem.
Reklama

21-12-2019, 19:38
Post: #2
RE: Sharan 2.8 4motion czy 1.9 tdi
Już kilka razy tu pisałem w temacie tego 2.8... Trudno określić tak na odległość może jest gorzej, może lepiej, nie wiem jakie są Twoje oczekiwania ale powtórzę kolejny raz - ten silnik przy tej budzie d...y nie urywa.
Szczególnie z dołu jest cieniuśki. Jeśli jesteś przyzwyczajony do diesla to możesz mieć niedosyt przy niskich obrotach.
Te silniki zaczynają się budzić powyżej 3000obr/min a maksymalną moc mają coś koło 5500obr/min.
Jeździłem takim sharanem długo, jeździ to przyjemnie ale bez szału.

Tylko ja też obiektywny nie jestem bo nie miałem i nie mam diesli. Jeżdżę tylko zagazowanymi benzynami. Ja znów jak wsiadłem kiedyś do diesla to mnie zaskoczyła sytuacja, że cisnę go na obroty a on co miał się rozpędzić to się na początku rozpędził a później to już kiszka... :-)

Jeśli masz rozrząd OK, a to widać właśnie na kanałach 208, 209 i błędów nie ma to pewnie wszystko działa tak jak trzeba. Ten silnik szybko sypie błędami jak coś nie teges.



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
21-12-2019, 20:14
Post: #3
RE: Sharan 2.8 4motion czy 1.9 tdi
Dla mnie wadą silnika 2.8 jest to że tam jest ciasno do napraw. Niestety też słabo rozwojowy jeśli chodzi o moc ale te auta już są generalnie niewiele warte dzisiaj. Silnik tu niewiele ma do gadania i ładowanie kasy czy do 2.8 czy TDI jest już słabo opłacalne. Tdika można też spokojnie zrobić na grubo ponad 200 koni. Jeden na forum unas ma tdika zrobionego na chyba coś koło 230 koni. Ja miałem na deczko ponad 200 koni. Real asfalt i brakowało tylko napędu jakiegoś sensownego na cztery koła tak by przekazać ta moc czego tu nigdy nie było. Zapodac napęd z jakiejś terenówki i mocny TDI zrobiony i myślę że autko byłoby fajne ale to projekt jakbym wygrał w totka.

Temat jest trudny i myślę że nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Ja za dieslem bo mi łatwiej naprawiać no i taniej.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
22-12-2019, 20:53 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-12-2019 20:56 przez junak1956.)
Post: #4
RE: Sharan 2.8 4motion czy 1.9 tdi
Dziękuję za wypowiedzi diesel mnie wkurza już trochu bo głosny jednak, V6 brzmi fajnie w środku ale tak jak kolega pisze żyje powyżej 2.500obrotow. Ma obroty wolne 600 nie niskie jak myślicie zdążyło się mi go zdusić. Szkoda bo nie mam gazu i to mnie blokuje bo to 2700 trzeba dołożyć
Auto ma mały przebieg bo 163tys silnik pracuje poezja cichutko rowniutko zauważyłem że jak wcisne zmienię bieg to mam przydlawke ale to możliwe że przez te świece co mówiłem może w styczniu zainwestuje jeszcze.
Kolego skimir a może miałeś taki przypadek że przy mocnym bucie zmiana biegu przydlawke trochę i co robiłeś może podpowiesz. Mało jest informacji na temat tego silnika nie wiem czy się nie psuja czy nikt z nas nie chce opisywać wad.
22-12-2019, 21:54
Post: #5
RE: Sharan 2.8 4motion czy 1.9 tdi
Zdusić ten silnik to nie problem. On nie będzie szarpać, zajączka robić itp... pyk, zgaśnie i finał :-)

Przydławienie przy zmianie biegów może być związane z lewym powietrzem. Otwórz maskę i nasłuchuj czy nic nie syczy, tam wężyków podciśnieniowych trochę jest a wszystko musi być szczelne. Zobacz też, czy klapa w kolektorze i jej nastawnik poprawnie pracują.

Jak nie założysz gazu to jazda tym silnikiem będzie mało ekonomiczna...



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
22-12-2019, 22:30 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-12-2019 10:45 przez Czerwony.)
Post: #6
RE: Sharan 2.8 4motion czy 1.9 tdi
Właśnie z podciśnieniem jest jakaś beka bo gdy mam wciśnięty hamulec zgasze auto to pedał pcha mi razem z nogą w górę. Możesz podpowiedzieć jakie jest prawidłowe działanie klap. Dokładnie jest jak mówisz pyk i zgaszony. Dziękuję za podpowiedzi jutro postaram się ogarnąć temat w miarę moich mozliwosci. Proszę o podpowiedź jak klapy mają działać i czy vcds da się je wysterować. A może jakiś schemat podciśnień kolego posiadasz albo podpowiedź jak najlepiej sprawdzic. Kiedyś kolega był u mnie ma BMW E46 i wyczytał zeby ściągnąć wąż z filtra założyć reklamówkę nasunąć wąż ścisnąć opaska ściągnąć zezyk podciśnienia i psykac powietrzem i jak nieszczelne gdzieś to będzie syczeć można tak u nas czy może jakaś membranę uszkodzić?
22-12-2019, 22:36
Post: #7
RE: Sharan 2.8 4motion czy 1.9 tdi
Mlo info bo mało silników jest w porównaniu do TDI. Druga sprawa że TDI rizgryziony jest na wszelkie możliwe sposoby. Z każdej strony pomoc. Ile ja mam takich przypadków że ktoś mi podprowadza jakiegoś benzynowca i pyta co może być. Mówię żegnam i tyle. Żeby nie było to nie każdy TDI jest taki och ech. Nawet taki dobry i ceniony 3.0 TDI jest fajny ale do napraw już nie tak fajny jak 2.0 TDI.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
22-12-2019, 22:36 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-12-2019 22:51 przez skimir.)
Post: #8
RE: Sharan 2.8 4motion czy 1.9 tdi
No, to nie jest stary diesel, który będzie szarpał, dławił się, kulał ale ruszy. Tutaj masz zły odczyt z czujnika obrotów, komp odcina zapłon i po zabawie.

Tuż po uruchomieniu siłownik klapy ma ją przestawić i tak ma zostać. Ona pracuje tylko pod obciążeniem, więc żadne przegazówki nie spowodują, że zobaczysz jak coś tam się rusza. Jeśli masz zepsuty siłownik lub podciśnienia to lepiej ją zablokować w pozycji „po odpaleniu”.

Z tym hamulcem może być coś powiązane ale powinien pomiędzy serwem a kolektorem być zaworek zwrotny. Może on nawalił.

Tak jak pisałem, odpal i słuchaj czy gdzieś nie syczy.
Możesz tak próbować, ja nie raz robiłem to tzw „gębą” więc nie było opcji aby coś uszkodzić. Ze sprężarka to delikatnie bo pozrywasz wężyki i będziesz szukać wiatru w polu. Jak palisz to możesz nabrać dymu i wdmuchać :-)
Schematu podciśnienie nie mam ale za rurą powietrza przed przepustnicą masz kilka podłączeń, sprawdź tam, poruszaj - tam wchodzi wspomaganie, odma, EVAP, blisko przepustnicy masz wężyk idący do siłownika klapy. Sprawdź szczelność połączeń z pompą SAI...

Tak jak wesoł pisze, TDI jest rozgryziony, ten silnik znacznie mniej. Mało tego na polskich drogach jest. Mało który mechanik ten silnik zna na tyle aby z duża trafnością diagnozować. Jeśli chcesz to się baw, na wielką ilość informacji w necie (polskim) nie masz co specjalnie liczyć. Z drugiej strony wiele osób go demonizuje - ja niedługo po zakupie zrobilem rozrząd i przez 5 lat już specjalnie go nie dotykałem (ok 150tys km).
Czy kupił bym drugi raz? Trudno powiedzieć, d...y nie urywał, pracował przyjemnie, nigdy nie zawiódł na trasie... nie lubię wchodzić drugi raz do tej samej wody... teraz mam jeszcze większy wynalazek :-) W każdym razie, komuś kto serwisowanie swoich samochodów opiera na mechanikach, to bym go nie polecił.



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
23-12-2019, 13:51
Post: #9
RE: Sharan 2.8 4motion czy 1.9 tdi
Podciśnienie okazuje się że na cienkich przewodach jest ok ale od serwa na każdej złączce pęknięty był wąż. Przejechałem kawałek ale nie zauważyłem jakiejś kolosalnej poprawy jednak lewe powietrze musiał drzeć a nie cofnąć. Jeszcze zainwestuje w styczniu w świece zobacze czy będzie jakaś roznica. Pozdrawiam
23-12-2019, 20:28
Post: #10
RE: Sharan 2.8 4motion czy 1.9 tdi
to i ja coś naskrobie.
nigdy dieslami nie jeździłem poza audi b2 1,6 D więc i tak słabo.
miałem galaxy 3 sztuki 2,8 vr6 i żaden mnie nie zawiódł jeśli chodzi o silnik, miałem sharana 2,8 204km w automacie i sharana 2,8 204 w manualu 4motion i tego kupiłem z uszkodzonym silnikiem czyli wyciągnięty rozrząd a na końcu okazało się że to wariator uszkodzony.
ogólnie byłem mega zadowolony z tych silników. obroty 600 na wolnych to norma. jeśli jeździłeś tdi to przesiadka na pb wymaga przyzwyczajenia do innych obrotów i innej pracy pedałem gazu.
troszkę się pozmieniało i poszedłem dalej. teraz dodge grand caravan 3,6 289km oczywiście v6.
auto ogromne polecam każdemu.

pozdrawiam
ps. czasami tu zaglądam Smile




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Sharan VR6 4Motion 2003r nie wysprzęgla jaka przyczyna kefas 3 969 21-10-2022 17:42
Ostatni post: kefas
  Blokowanie przedniego koła 4motion Goffyy 4 1,884 24-07-2019 21:54
Ostatni post: Goffyy
  Sterownik silnika vw sharan 2.8 v6 204 km. AYL 2001r 4motion viper81 2 1,914 24-04-2017 14:36
Ostatni post: viper81
  Jakie sprzęgło Sharan VR6 4Motion marcin_kielce 5 2,357 04-10-2016 17:20
Ostatni post: wesol
  2.8 VR6 4MOTION pytania przed zakupem skorpionxx 55 39,800 09-06-2016 07:53
Ostatni post: Bruce
  4MOTION AWARIA bilacz 0 2,561 10-10-2012 00:12
Ostatni post: bilacz

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name