Liczba postów: 19
Liczba wątków: 1
Dołączył: Aug 2015
Reputacja:
1
Witam,
Czy ktoś posiadający silnik BRT zwrócił uwagę na czas grzania świec żarowych?
U mnie obserwując samą kontrolkę odniosłem wrażenie, że bez względu na temperaturę świeci się tak samo długo. Podejrzałem sobie wartości w blokach pomiarowych w grupie 12, z których wynika że dla temperatury płynu powyżej 17°C czas grzania wynosi 0.00s , a dla temperatury poniżej 17°C dokładnie 1,61s. Można przyjąć, że ten czas pokrywa się z czasem świecenia kontrolki i jest taki sam nawet przy temperaturze -3 (dzisiejszego poranka).
Efekt tego jest taki że rano przy temperaturze w okolicach 0°C mój Shatan co prawda odpala ale przez moment zachowuję się właśnie tak jakby miał uszkodzone świece (nierówna praca, drgawki).
Pamiętam, że w 1.9 TDI można było przeprowadzić adaptację czasu grzania a jej efekty sprawdzało się właśnie w 12. grupie w blokach pomiarowych. Czy w tym silniku też można taką procedurę wykonać? a może tak ma być (choć na logikę to trochę dziwne) i przyczyna leży gdzie indziej?
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Podłącz mała żaróweczkę do świecy żarowej i porównaj czas świecenia tej żaróweczki z ta kontrolka na zegarach. To nie jest kontrolka od czasu gdmrzania świec. Poza tym TDI i problem z odpalaniem przy 0 stopniach Celsjusza? Ja nie podgrzewam nawet przy -4 stopniach. Pali od strzała.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 19
Liczba wątków: 1
Dołączył: Aug 2015
Reputacja:
1
Nie pisałem że mam problem. Mój też pali od strzała ale zachowuje się tak jak każdy mój poprzedni TDI w podobnych warunkach kiedy miał spaloną świece. W tym wszystkie są sprawne.
Co to znaczy, że nie grzejesz świec? masz jakiś magiczny przycisk od grzania jak w Starze? Myślałem, że tutaj dzieje się to automatycznie i nawet jak nie czekasz z rozruchem na zgaśnięcie kontrolki to one i tak grzeją.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Nie grzeje w sensie że wkładam kluczykami odrazu kręcę. Nie mam problemów z odpalaniem. Pali od strzała bo układ wtryskowy jest sprawny.
Kontrolka pomarańczowa że spiralka nie ma nic wspólnego z grzaniem świec. To że ona zgasła nie znaczy że świeczki nie są grzane. Jak pali TDI na pompowtryskach to dużo do gadania mają wtryski i pompa tandem.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 19
Liczba wątków: 1
Dołączył: Aug 2015
Reputacja:
1
12-12-2019, 18:26
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-12-2019, 18:29 przez iksiak.)
Tak, jestem świadomy, że może to być problem z układem zasilania. Próbuję eliminować podejrzanych po kolei i zacząłem od świec żarowych, a że zaintrygiwały mnie wskazania sterownika w kwestii czasu grzania to postanowiłem o to zapytać na forum. Co do kontrolki to już któryś raz z kolei słyszę że pomarańczowa spirala nie jest indykatorem grzania świec. Biorąc pod uwagę fakt że jest to mój enty samochód w życiu, a jak do tej pory jeżdżę tylko dieslami to w każdym jednym bez wyjątku ta właśnie kontrolka świeci tym dłużej im niższa jest temperatura więc ciężko mi uwierzyć w to że nie ma z tym nic wspólnego. Dlatego pytam jak to wygląda u innych właścicieli Sharana z silnikiem BRT.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
12-12-2019, 18:58
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-12-2019, 19:00 przez wesol.)
Dlatego napisałem byś podłączył mała żaróweczkę do kabla świecy żarowej. Wtedy będziesz wiedział ile grzeje te świece. A pomysl jeszcze że już od wielu lat i vagi i inni producenci poszli dalej i świece żarowe potrafią być zasilane impulsowo czyli żaróweczka podłączona do świecy na test potrafi migać. Także też poszli w stronę taką że świece nie są już zasilane 12v a np 4 lub 5 voltami. A kontrolka na szafie świeci światełkiem ciągłym te kilka sekund. Co do długości świecenia tej kontrolki to decyduje też wersja softu bo robiąc upgrade czasem świeci dłużej czasem krócej a czas grzania jest ten sam.
Poza tym piszesz że dłużej grzeje świece im niższa temperatura tylko czego temperatura?
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 19
Liczba wątków: 1
Dołączył: Aug 2015
Reputacja:
1
Płynu chłodniczego oczywiście.
Wiem doskonale o tym że układ sterowania pracą świec działa inaczej niż w starszych konstrukcjach, o tym o czym piszesz też wiem. Pytam jedynie czy ktoś posiadający ten sam silnik jest w stanie zweryfikować czy u niego wygląda to tak samo, głównie chodzi mi o wartości w grupie pomiarowej, ew jak zachowuje się kontrolka.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Przecie ci napisałem że może być piec silników brt i w każdym ta kontrolka może świecić inaczej. Wersja softu ma tu dużo do gadania ale też i to czy ktoś grzebał nie tylko vcds ale też ruszał mapę grzania świec.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 19
Liczba wątków: 1
Dołączył: Aug 2015
Reputacja:
1
12-12-2019, 22:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-12-2019, 22:11 przez iksiak.)
Porzućmy temat kontrolki. Zaznaczyłem jedynie, ze czas jej swiecenia jest tożsamy z czasem, który widzę w blokach pomiarowych bo przy temperaturze płynu powyżej tych 17 stopni tylko mrugnie, poniżej święci nieco dłużej. Pomimo możliwych różnic w oprogramowaniu sterownika w, teoretycznie, tych samych silnikach zgodzisz się chyba ze jednak ten czas powinien się zmieniać, a to że świece grzeją jeszcze po odpaleniu silnika kiedy kontrolka juz nie święci nie podlega dyskusji.
Ja skupiam się tylko na czasie podgrzewania komory spalania i właśnie o ewentualne grzebanie w mapie mi chodzi i o porównanie z kimś kto ma 2.0 TDI na pompkach, jakie ma wartości w tym bloku pomiarowym w określonych warunkach, bo o ile w zależności od sterownika, czy jego oprogramowania, kontrolka być może zachowuję się inaczej to sądze, że czas grzanka świec zimą powinien być podobny dla każdego TDI.
Co do testu z żarówką, to zrobię to i porównam te czasy, niestety bede mógł się pobawić dopiero w weekend a zapowiadają wtedy ocieplenie więc pewnie nic z tego nie wyjdzie.