05-03-2019, 23:29
Witam, mam problem natury technicznej gdyż chciałem usunąć problem z źle przełączanymi biegami w automacie. Częste szarpnięcia, redukowanie do niższych biegow na prostej drodze czy wrzucaniu biegu 3 zbyt późno lub zbyt wcześnie. Dlatego zamówiłem w necie wiązkę wydawałoby się idealną do mojego szarika. Numery identyczne, ilość wtyczek taka sama ale po wyciągnięciu z mojego 2.0 Benzyna wiązki sterowania ASB okazało się że jest ciut inna niż z 2,3 16V.
No więc zostałem przy tym, że moją wtyczkę 10-pinową zamienię na lepszą ładniejszą z wiązki którą zakupiłem, spodziewałem się że problem może leżeć właśnie tam. Po instalacji cieszyłem się że w końcu mogę wypróbować nowiutką instalacje i że można w końcu coś poszaleć. Niestety pierwsze 100m wskazało tylko wielkie niepowodzenie. Zakupiona wtyczka podczas zamontowania w gnieździe robi zwarcie kilku przewodów, m.in. zasilania elektrozaworów i GROUND z termistora i pinu 8 i w taki sposób chyba uwaliłem sterownik. Teraz pracuje w trybie awaryjnym na 3cim biegu non stop.
Na zasilaniu elektrozaworów mam 0V choć czasami po usunięciu błędów daje nawet 3,1V i da się odczytać jakąś temperaturę z czujnika.
Kolejna rzecz która mnie zastanawia to
Te wtyczki, są od komunikacji sterownika ASB z jednostką centralną a kilka pinów we wtyczce 8-pinowej.
Zaznaczone w niebieską ramkę są zwarte. Są to piny wychodzące od sterownika centralnego. Także te piny w sterowniku ASB są zwarte czyli piny w sterowniku 23; 45; 60 i mają ten sam potencjał co masa. Strasznie dużo pinów masowych w 8pinowej wtyczce...
Czy ktoś mógłby mi pomóc w zdiagnozowaniu problemu lub podać kogoś kto ma taki sterownik i użyczyłby lub sprzedał jeśli to będzie problem??
Wyczytałem gdzieś, że sterownik wchodzi w tryb awaryjny i pracuje na biegu 3cim gdy ma jakieś problemy techniczne i brakuje np prędkości obrotowej silnika
Mógłby ktoś np w ramach dobrej samarytańskiej pomocy sprawdzić jak jest u was w sharanie ? Bym miał pewność że tym zwarciem nie uwalę następnego sterownika
Teraz w logach ze skrzyni mam między innymi takie rzeczy
00258 - Solenoid Valve 1 (N88)
36-00 - Open Circuit
00260 - Solenoid Valve 2 (N89)
36-00 - Open Circuit
00262 - Solenoid Valve 3 (N90)
36-00 - Open Circuit
00264 - Solenoid Valve 4 (N91)
36-00 - Open Circuit
00266 - Solenoid Valve 5 (N92)
36-00 - Open Circuit
00270 - Solenoid Valve 7 (N94)
36-00 - Open Circuit
Wcześniej gdy było zwarcie na zakupionej wtyczce takie błedy:
00300 - Transmission Fluid Temp. Sensor (G93)
34-00 - No Elaboration Available
01192 - Torque Converter Lock-Up Clutch
04-00 - Mechanical Malfunction
Teraz mam jeszcze czasem problem z czujnikiem temp płynu chłodzącego
Jest to sterownik
099927733AD
No więc zostałem przy tym, że moją wtyczkę 10-pinową zamienię na lepszą ładniejszą z wiązki którą zakupiłem, spodziewałem się że problem może leżeć właśnie tam. Po instalacji cieszyłem się że w końcu mogę wypróbować nowiutką instalacje i że można w końcu coś poszaleć. Niestety pierwsze 100m wskazało tylko wielkie niepowodzenie. Zakupiona wtyczka podczas zamontowania w gnieździe robi zwarcie kilku przewodów, m.in. zasilania elektrozaworów i GROUND z termistora i pinu 8 i w taki sposób chyba uwaliłem sterownik. Teraz pracuje w trybie awaryjnym na 3cim biegu non stop.
Na zasilaniu elektrozaworów mam 0V choć czasami po usunięciu błędów daje nawet 3,1V i da się odczytać jakąś temperaturę z czujnika.
Kolejna rzecz która mnie zastanawia to
Te wtyczki, są od komunikacji sterownika ASB z jednostką centralną a kilka pinów we wtyczce 8-pinowej.
Zaznaczone w niebieską ramkę są zwarte. Są to piny wychodzące od sterownika centralnego. Także te piny w sterowniku ASB są zwarte czyli piny w sterowniku 23; 45; 60 i mają ten sam potencjał co masa. Strasznie dużo pinów masowych w 8pinowej wtyczce...
Czy ktoś mógłby mi pomóc w zdiagnozowaniu problemu lub podać kogoś kto ma taki sterownik i użyczyłby lub sprzedał jeśli to będzie problem??
Wyczytałem gdzieś, że sterownik wchodzi w tryb awaryjny i pracuje na biegu 3cim gdy ma jakieś problemy techniczne i brakuje np prędkości obrotowej silnika
Mógłby ktoś np w ramach dobrej samarytańskiej pomocy sprawdzić jak jest u was w sharanie ? Bym miał pewność że tym zwarciem nie uwalę następnego sterownika
Teraz w logach ze skrzyni mam między innymi takie rzeczy
00258 - Solenoid Valve 1 (N88)
36-00 - Open Circuit
00260 - Solenoid Valve 2 (N89)
36-00 - Open Circuit
00262 - Solenoid Valve 3 (N90)
36-00 - Open Circuit
00264 - Solenoid Valve 4 (N91)
36-00 - Open Circuit
00266 - Solenoid Valve 5 (N92)
36-00 - Open Circuit
00270 - Solenoid Valve 7 (N94)
36-00 - Open Circuit
Wcześniej gdy było zwarcie na zakupionej wtyczce takie błedy:
00300 - Transmission Fluid Temp. Sensor (G93)
34-00 - No Elaboration Available
01192 - Torque Converter Lock-Up Clutch
04-00 - Mechanical Malfunction
Teraz mam jeszcze czasem problem z czujnikiem temp płynu chłodzącego
Jest to sterownik
099927733AD