Ocena wątku:
Dodatkowa nagrzewnica powietrza w kabinie.
10-02-2019, 14:32
Post: #1
Dodatkowa nagrzewnica powietrza w kabinie.
Witam, bawił się ktoś w dołożenie dodatkowej grzałki powietrza w kabinie?
Chodzi mi o takie cudo:
[Obrazek: B7dYQ3T.jpg]

Wszędzie są opisy ze montaż samej grzałki banalny, ale zaglądając pod dechę w naszych 7N widać konkretnie ze trzeba demontować dolne plastiki. Akurat u mnie siedzi poduszka powietrzna kolan.
Taka grzałka na pełnych obrotach ciągnie około 90A prądu i niby działa jak grzałka ponad 1kW.

Po kilkunastu sekundach (piszą ze około 20s) z nawiewów leci juz ciepłe powietrze, do tego dogrzewa płyn chłodniczy.

Moim zdaniem bardzo ciekawa alternatywa na szybkie ciepełko.
Reklama

10-02-2019, 15:00
Post: #2
RE: Dodatkowa nagrzewnica powietrza w kabinie.
Też nad tym się zastanawiam szczególnie zimą Confused Mnie jeszcze przed tą zabawą zastanawia przednia nagrzewnica . Przy mrozach a w szczególności przy jeździe autostradowej leci mi ewidentnie zime powietrze . Muszę mieć pewność czy coś nie tak jest z przednią nagrzewnicą wodną . Tylnia dmucha konkretnie ciepłym (ale zasysa z wnętrza samochodu ).
A wracając do tematu :
Mamy dwie możliwości
1 .Zrobić tak jak VW przykazał w naszym roczniku . Sterowanie z ECU silnika i załączanie przekaźnikami . System e
Bez wad nagrzewnicy ale jest problem z wyciągnięciem 2 kabelków z ECU .
2. System starszy tzw. nagrzewnica po CAN . Prościej to sklecić . Ale nagrzewnica jest droższa i bardziej awaryjna .

Możesz mi powiedzieć jak ci grzeje samochód z przodu na tym co teraz masz ?
Czy poprawiać nagrzewnicę wodną czy dokładamy grzałkę elektryczną ?
10-02-2019, 15:19
Post: #3
RE: Dodatkowa nagrzewnica powietrza w kabinie.
Płynu chłodniczego to to nie grzeje. Grzeje powietrze w kabinie.



Touran 1t2i1t3 bls i cayc
10-02-2019, 17:13 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-02-2019 17:16 przez tolus24.)
Post: #4
RE: Dodatkowa nagrzewnica powietrza w kabinie.
Witam.

Nagrzewnice PTC, to nie jest wydajne rozwiązanie, a obciążenie dla alternatora/akumulatora bardzo duże i szybko skraca żywot tych elementów. Szybciej byś nagrzał auto w środku farelką podłączoną do przetwornicy Wink. Jeśli chodzi tylko o komfort kierowcy zimą, to ja osobiście wolę podgrzewany fotel i kierownicę. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest ogrzewanie postojowe, bo wtedy i silnik i ludzie w środku mają ciepło.

Pozdrawiam
10-02-2019, 18:33
Post: #5
RE: Dodatkowa nagrzewnica powietrza w kabinie.
Farelka do przetwornicy? Coś nie skumalem chyba że to żart.

Te grzałki pct to taka mała alternatywa dla grzania szyby no i wspoma kiedy jedziemy tylko 3 km do celu. Tak to fakt zysk niewielki w ciepło.



Touran 1t2i1t3 bls i cayc
10-02-2019, 19:22
Post: #6
RE: Dodatkowa nagrzewnica powietrza w kabinie.
Witam

Taki żart oczywiście ale oparty na realiach, kupujesz przetwornice 12V/230V do tego farelkę na 230V i grzejesz, oczywiście można kupić też farelkę na 12V ale one są słabsze/mniej wydajne. Taki off topic Wink.

Pozdrawiam
10-02-2019, 20:34
Post: #7
RE: Dodatkowa nagrzewnica powietrza w kabinie.
mozna i tak tyle ze to straty tez sa a przy duzej mocy to nawet i spore straty.



Touran 1t2i1t3 bls i cayc
10-02-2019, 23:16
Post: #8
RE: Dodatkowa nagrzewnica powietrza w kabinie.
Kompletną grzałkę już kupiłem (patrz foto wyżej, wersja z CAN). Z ta przetwornicą i farelką to na prawdę żart. Farelki maja około 1-1,5kW, jak duża by musiała być przetwornica. Do tego tak niebezpieczne rozgrzane urządzenie walające się po aucie Huh

Cytat jedynego z użytkowników grzałki:
"Co do testów: dziś temperatura zewnętrzna +6 st. C - temperatura płynu chłodzącego 90 st. C według wskazania licznika, auto na biegu jałowym, wyłączyłem tryb ECON, włączyłem maksymalne ciepło oraz wentylator, pozostawiłem tak auto na 15 minut - temperatura płynu chłodzącego nie spadła, a w kabinie zrobiło się 35 st. C. To byłoby nieosiągalne bez tej nagrzewnicy, ponieważ po kilku minutach całe ciepło zostałoby oddane do kabiny, a temperatura spadłaby drastycznie. Co do testów w mrozy, już nie mogę się doczekać. Czas jaki potrzeba na "pierwsze ciepło" w nawiewach po uruchomieniu silnika to ok. 20 sekund.

Zauważyłem też pewną informację podawaną w Internecie, iż ta nagrzewnica nie załącza się powyżej +4 st. C - mi dziś załączała się nawet przy +6 st. C. Mając już ciepły płyn chłodzący oraz 20 st. C w kabinie, jeśli ustawiłem temperaturę na np. 23 st. C nagrzewnica nie uruchamiała się, ale jeśli ustawiłem już 26 st. C to nagrzewnica od razu uruchamiała się, tak jakby chciała pomóc nagrzewnicy wodnej w ogrzaniu kabiny."

Maciej_F

Auto nagrzewa mi się bez problemu, przy niższych temp. startuje dogrzewacz. Powietrze leci cieple po kilku minutach. Tył zaczyna grzać dopiero po czasie jak przód będzie miał około 75 stopni, wtedy otwiera się ten nieszczęsny zawór. Ale....., no właśnie, zawsze jakieś ale ... na postoju, na wolnych temp. płynu chłodniczego spada do około 70 stopni. Ta właśnie grzałka dmucha na nagrzewnice i wspomaga szybsze uzyskanie odpowiedniej temp.

Właśnie przy niej mam nadzieję, że po przekręceniu gałki temp na maxa, zacznie od razu mi wiać ciepłym powietrzem.
W planie jest zmiana alternatora na 220A, więc źródło prądu nie będzie przeszkodą.

Dla szerszego info, posiadam pełne webasto.
11-02-2019, 00:02
Post: #9
RE: Dodatkowa nagrzewnica powietrza w kabinie.
Tyle że pamiętaj że ta grzałka ma jakby kilka biegów grzania. Nie myśl że ona chodzi zawsze na pełną moc. Co do tych grzałek to mimo podziału na can i analog to też są wersje różne jakby oprogramowania. Teoretycznie u kolegi w Leonie nie załączy się powyżej pewnej temperatury no i jak nie dasz na max ciepło i jeszcze inne tam kryteria. Tak samo robiłem testy to co innego jak odpalisz auto i zostawisz na jałowych a co innego jak przegazujesz. Wskoczy na wyższy bieg. Tak samo też istotną różnicę grzania kabiny stanowi też temperatury otoczenia. Dogrzać kabinę jak na zewnątrz jest +5 stopni to nie to samo jak na dworze będzie o 4 stopnie niżej. A jak będzie -2 to rozgrzewać będzie się buda 3-4 razy dłużej. Wkoło zimne blachy i szyby. Nie będę mówił żeby przyłożyć goły tyłek do szyby ale chyba wszyscy wiedzą oco chodzi.
Napewno grzałka to fajna rzecz. Ja muszę w touranie coś wymodzic by jakieś choć prymitywne sterowanie było. Nie chcę żadnych biegów tylko max i off. Muszę to zrobić tak by się zakaczalo np od 2 czy nawet 3 biegu nadmuchu kabiny. Przy mocnych kablach i pożądanym altku to wg testów nawet z tej grzałki można wycisnąć ponad 1000 wat. Mi miernik przekraczał 30 amper na każdej sekcji. Jakieś 100 amper będzie łącznie co powinno dać jakieś dobre 1100 Wat a może i więcej. To nie jakaś tam prymitywna grzałka jak w innych markach widziałem że mają po 600 Wat max. W vagu te analogowe są nieco mocniejsze w rzeczywistości.



Touran 1t2i1t3 bls i cayc
11-02-2019, 00:19 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2019 00:53 przez tolus24.)
Post: #10
RE: Dodatkowa nagrzewnica powietrza w kabinie.
Witam.

Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli pisząc "pełne Webasto", bo dla mnie to znaczy, że masz postojowe, a wtedy bez sensu jest dokładać nagrzewnice PTC, a jeśli nawet nie masz postojowego, to wolałbym dołożyć za większe pieniądze niż pchać się w elektryczne ale, to Twój wybór i skoro już kupiłeś, to trzeba teraz zamontować i zakodować sterowanie po can.
A co do farelek, to na 230V można kupić słabsze, które i tak nagrzeją szybciej wnętrze auta niż to PTC ale tak jak pisałem, to taki off topic, bo jest to nie praktyczne.
Co do alternatora, to teraz masz pewnie standardowo 140A, no chyba, że start-stop to i 180A, a Ty chcesz założyć 220A i myślisz, że taki prąd (jeśli będzie takie zapotrzebowanie w aucie) popłynie tymi samymi przewodami co teraz i zabezpieczeniami głównymi bez ich zużywania/uszkadzania, przecież, to wymaga zmian w instalacji (no chyba, że chcesz większy alternator ale nie zmieniasz drastycznie obciążalności instalacji). Ale to też Twój wybór.

Pozdrawiam




Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name