25-01-2019, 18:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-01-2019, 18:01 przez skorpiontb.)
Witam Panowie,
tak jak wcześniej część z Was sugerowała, 90% mam walnięty termostat, nie miałem jeszcze czasu go zdemontować i sprawdzić.
Odczyt pomiędzy dwoma parametrami temperatury cieczy różni się od siebie o jakieś 2/3 stopnie, podejrzewam, że taka mała różnica może być - jeżeli nie, to fajnie jak by mnie ktoś poprawił. Oczywiście ciecz nie była rozgrzana do 90 bo nie ma opcji, żeby taką temperaturę osiągną obecnie, nawet na postoju. Max jakie osiąga przy postoju/jeździe to 60.
Urodziła się natomiast inna kwestia o którą chciałbym zapytać, bo kiedy podłączyłem się kompem, zauważyłem, że przy zewnętrznej temp. -2 stopni, czujnik temperatury powietrza zasysanego pokazuje 15 stopni.
1) Czy to możliwe przy sprawnym czujniku? To jest odczyt z przepływki?
2) Instalacja dodatkowego obiegu wody do piecyka i tylnej nagrzewnicy to dwie rurki aluminiowe. Może mi ktoś z Was napisać, jaki jest kierunek cieczy?
W górnej idzie do piecyka i następnie tylna nagrzewnica a powrót do silnika dolną?
Czy może dolną idzie do tylnej nagrzewnicy, potem piecyk i górną do silnika?
Dzięki!
tak jak wcześniej część z Was sugerowała, 90% mam walnięty termostat, nie miałem jeszcze czasu go zdemontować i sprawdzić.
Odczyt pomiędzy dwoma parametrami temperatury cieczy różni się od siebie o jakieś 2/3 stopnie, podejrzewam, że taka mała różnica może być - jeżeli nie, to fajnie jak by mnie ktoś poprawił. Oczywiście ciecz nie była rozgrzana do 90 bo nie ma opcji, żeby taką temperaturę osiągną obecnie, nawet na postoju. Max jakie osiąga przy postoju/jeździe to 60.
Urodziła się natomiast inna kwestia o którą chciałbym zapytać, bo kiedy podłączyłem się kompem, zauważyłem, że przy zewnętrznej temp. -2 stopni, czujnik temperatury powietrza zasysanego pokazuje 15 stopni.
1) Czy to możliwe przy sprawnym czujniku? To jest odczyt z przepływki?
2) Instalacja dodatkowego obiegu wody do piecyka i tylnej nagrzewnicy to dwie rurki aluminiowe. Może mi ktoś z Was napisać, jaki jest kierunek cieczy?
W górnej idzie do piecyka i następnie tylna nagrzewnica a powrót do silnika dolną?
Czy może dolną idzie do tylnej nagrzewnicy, potem piecyk i górną do silnika?
Dzięki!