Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sonda lambda - problemy/diagnostyka /wymiana
#51
Witam ! Mój przypadek wygląda tak ! Kupiłem niedawno Seata Alh ambra 1.8T 20V i auto bardzo dużo pali przerywa. Mechanik wymienił świece filtr paliwa powietrza , po podłączeniu komputera wykazało takie błędy jak 16518 Zespół 1: sonda 1 , P0134 35-00 brak aktywności i 17560 Zespół 1 adaptacja mieszanki zakres 2 , P1152 35-00 nieosiagnieta granicą mieszanki ubogiej . Kupiłem nową sonde Bosch i auto jak nowe nic nie przebywało spalanie ok po przejechaniu 200km znów to samo , te same błędy, taka sama praca silnika . Czy może ktoś cos podpowiedzieć Pomocy !HuhHuh
Odpowiedz




#52
Witam.

Wystarczy mieć chęć poczytać, wszystko jest opisane na forum i zadać sobie pytanie czy jestem sam wstanie, to zrobić. Te dwa błędy oznaczają wszystko od nieszczelności w układzie dolotowym/wydechowym, uszkodzone wtryskiwacze/pompa paliwa/pompa wtórnego powietrza/przepływomierz, uszkodzona instalacja elektryczna. Trzeba po kolei wszystko sprawdzać, najlepiej zacząć od instalacji i nieszczelności, potem reszta. Można zrobić log-i ale one na wstępnym etapie doprowadzą raczej do tych samych wniosków. Który rok auta, jaki był numer oryginalnej sondy, a z jakim numerem została założona?

Pozdrawiam
Odpowiedz
#53
Witam auto z roku 2001r . Mechanik znalazł jedna usterkę którą była źle założona uszczelka pod zaworem EGR-em. Więc byliśmy pewni na 99% że to jest ta wina . Auto pracowało świetnie nic nie przebywało. Po przejechaniu 120km znów Oświęcim się błąd silnika , po podłączeniu pod komputer wykazało błąd sondy 1 uboga dawka paliw . Co dalej robić
Odpowiedz
#54
Mogę liczyć na jakąś pomoc ???
Odpowiedz
#55
Witam.

Na pomoc zawsze możesz liczyć, problem że z niej nie korzystasz. Podałem co trzeba sprawdzić i od czego zacząć, prosiłem o numer sondy która została założona i co ..., pisałem żeby sprawdzić instalację i co ..., czy zostało zmierzone ciśnienie paliwa i jaką ma wartość. Pisałem, że można zrobić log-i tyle, że one i tak nas zaprowadzą do fizycznego sprawdzenia elementów ale one nic nie kosztują, a mogą naprowadzić, np. na przepływkę. Pisałem nie raz jakie połączenia ma sonda, tak jak i jakie bloki log-ować/obserwować. Nie bardzo też wieżę w bajeczkę o uszczelce pod egr, bo trzeba być niezłym id... , żeby ją źle założyć, jak zobaczysz na necie jak ona wygląda i jak wygląda zawór, to będziesz wiedział o czym piszę, poza tym po co był egr ruszany, co jeszcze było grzebane. Sprawa z sondą nie jest prosta i wymaga wiele fizycznej pracy sprawdzającej, a od samego pisania się nie rozwiąże. Podaj numer sondy najpierw mi, sprawdź instalację od niej i zrób pomiar ciśnienia paliwa, możesz też w każdej chwili zrobić logi. Zadawaj konkretne pytania. Jeśli wszystko okazałoby się teoretycznie sprawne, to będziesz miał rozjechany wsad w ecu.
Co do silnika, to masz zły w opisie, jeżeli masz 2001r., bo to będzie awc, a nie ajh, a to znacząca różnica.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#56
Sorry jedynie co mogę napisać ponieważ podałem te informacje do mojego mechanika powiedział że sada pracuje . Z uszczelka to prawda z tym egr bo pokazywał mi zdjęcie.. zamierzam sam się zabrać za to auto z powodu że to 3 mechanik i tylko kasa ładowane i tyle że auto nie jeździ . Nr sady to 0258007353. 853151 Bosch. Jeśli chodzi o instalację to sprawdzać kabel po kawałku? Wyczytałem też na forum że jak dołączę sade to wejdzie w tryb awaryjny i auto powinno w miarę normalnie jeździć czy to prawda ? Przepraszam za głupie pytania jestem świeży sorry ale proszę o jakieś pokierowanir mnie pozdrawiam
Zmierzyc ciśnienie paliwa hmmm po skasowania ostatniego błędu to znaczy uboga dawka paliwa to auto do przejechaniu 70 km chodziło jak nowe dobre spalanie nic nie przerywalo gdy minęło 70 km zaczął szarpać przy przyspieszeniu i spalanie już jest 13.5l i rośnie czy mogło by być źle ciśnienie paliwa
Odpowiedz




#57
Witam.

Teoretycznie widać, że auto zaczyna mieć problem po "dobrym rozgrzaniu" czyli np. może być pompa paliwowa (jak każdy silnik elektryczny traci swoją sprawność pod wpływem temp.), dlatego pisałem o pomiarze ciśnienia (najlepiej oczywiście w momencie występowania usterki). Instalację sprawdzasz nie po kawałku tylko między pin-ami wtyczki sondy, a pin-ami do których idą (ważne nie tylko czy jest przejście ale jaka konkretna wartość rezystancji). Jeśli sonda jest główną/jedyną przyczyną braku mocy i szarpnięć, to po jej odłączeniu teoretycznie auto powinno pracować lepiej ale to taka sam diagnoza jak zamiana zaworów n75 i n18. Co do tego numeru sondy, to wydaje mi się, że nie jest on dedykowanym zamiennikiem, a jedynie jest dopisywany przez sprzedawców, postaram się to jutro ustalić. Zrób log-i, jak już tak bardzo chcesz sam zacząć "wojaczkę".

Pozdrawiam
Odpowiedz
#58
Witam ostatnio odwiedziłem 3 mechaników wiem że miałem robić sam ale mówię nie mam sprzętu odpowiedniego , dam wasze wskazówki które napisałem na kartce lecz u mnie w miasteczku każdy mechanik to by tylko klocki wymieniał olej itp. Szlak mnie trafia . Założyłem sam stara sonde i zatankowalem paliwa na orlenie 98 za 100zl i zrobiłem 100km . Postanowiłem odłączyć sonde od razu czek się zaświeci ale postanowiłem jeździć i spalanie jest ok lecz moc auta jest nie taka jak powinna być tak jak by w 70% przyspieszania nic nie przerywa obroty ok . Więc mam takie pytanie sonda nowa jest walniety czy dalej te podciśnienia?
Odpowiedz
#59
A może sada jest niewłaściwa?
Odpowiedz
#60
Witam.

Sonda jest teoretycznie zamiennikiem dla numeru oryginalnego, oczywiście nie oznacza, to że nie może być uszkodzona. Musisz zrobić log-i na starej i nowej sądzie i zobaczymy jak pracują i czy rzeczywiście same z siebie generują błąd sondy. Prawdopodobnie u Ciebie będzie problem złożony, a ta "poprawa" jaką zauważyłeś na swojej starej sądzie wynika pewnie stąd, że jest już uszkodzona/zużyta i dla niej sterownik przyjmuje wartości zastępcze zapisane w pamięci, natomiast jak założysz nową sondę, to sterownik pracuje podług jej parametrów i jest na początku dobrze, a potem niestety na skutek innego problemu występującego dzieje się, jak dzieje.

Pozdrawiam
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Heart Sharan 2.8l problemy z rozrządem/błąd wałka/wałków itp. sp6qkx 125 72,004 29-04-2024, 09:24
Ostatni post: mckjr
  AJH/AWC 1.8T Problemy z turbo/wokół turbo kojot 59 28,787 30-07-2022, 17:46
Ostatni post: adrianb
  przeplywka czy moze sonda lambda? adrians8 12 8,166 11-05-2022, 22:14
Ostatni post: Bartex
  Wymiana termostatu - Benzyna macius4343 38 24,075 31-12-2019, 20:00
Ostatni post: rodzynek
  Wymiana świec dragon 7 7,971 14-07-2019, 14:18
Ostatni post: Endriu Fakowski
  wymiana świec w ATM ciastek34 5 7,353 13-07-2019, 10:25
Ostatni post: Endriu Fakowski
  Wymiana skrzyni 5 na 6. sebamixx 32 18,519 12-06-2019, 10:37
Ostatni post: tolus24
  Wymiana koła dwumasowego na sztywne 2.8 ayl/ 4-motion wojti_gu 23 9,018 19-05-2019, 14:17
Ostatni post: mariusmd
  wymiana rozrzadu 1.8t magrad 10 17,335 28-03-2019, 11:34
Ostatni post: rodzynek
  SGA 1.8T AWC wymiana silnika/głowicy, od czego pasuje jarek_mizerski 31 17,002 25-02-2019, 09:43
Ostatni post: adrek88

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości