Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
nie ma takiej opcji by uszkodzic pompe olejowa. JEst na dole sitko odsc drobne i jedynie co to moze smok zatkać ale to musiałoby być duzo tego syfu. Ciekawi mnie ta wymiana korka-moze faktycznie pomoze. Miska z alu jest przynajmniej w tdi a korek raczej stalowy.
Myslalem by ten korek rozwiercic i z niego zrobic spust oleju. nagwintowac i wkrecic jakis mniejszy korek spustowy. Całość wkrecic na stale wlasnie na tasme teflonowa lub jakis klej wysokotemperaturowy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 419
Liczba wątków: 14
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
0
już tłumacze - kawałek takiego drucika z naprawianego gwintu tak długo "pracował" przy tym sitku aż je przetarł i dostał się do środka pompy . W drugim przypadku przytykał je glut z silikonu . Źle bym się czuł jeżdżąc wiedząc że coś mi dynda jakieś obce ciało w misce olejowej ;-)
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
i tak zawsze cos jest. W korku w astrze G z silnikiem X20DTL mialem seryjnie taki magnesik zainstalowany i powiem ze sporo opiłków tam było. Moze nie druciki ale sporo tego tam było. W skrzyniach to jest zazwyczaj seryjnie taki magnesik włożony co sobie zbiera opiłki. W misce czyw korku tez czasami bywaja takie rzeczy. Na allegro też mozna zakupic taki korek z magnesem gdzie auto seryjnie takowego gadzetu nie miało.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 246
Liczba wątków: 12
Dołączył: Jul 2011
Reputacja:
0
co ty bredzisz
kolek mam stalowy. a miska alu wiec co poleci ?
Liczba postów: 419
Liczba wątków: 14
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
0
w takim razie miska poleci , kolek raczej nie poleci
Liczba postów: 144
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
0
A sami wymieniacie olej czy ktoś inny za was to robi?? Miska i owszem jest alu, ale korek wkręcony jest nie w aluminiowy gwint tylko w zalaną tuleję stalową. Więc gwint w korku jak i w misce jest raczej jednakowej, a przynajmniej zbliżonej twardości. Gdzie się zerwie pierwszy jest raczej kwestią przypadku.
Liczba postów: 419
Liczba wątków: 14
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
0
Ja to wiem , wiem tez że korek jest z miększego metalu i trzeba "rzeźnika" żeby popsuł gwint w misce olejowej . pozdrawiam
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 0
Dołączył: Nov 2011
Reputacja:
0
czasem jak uszczelka miedziana nie potrafi uszczelnić wycieku stosuje się metodę zmiękczenia miedzi, grzeje się ją palnikiem i pozostawia do wystygnięcia, zmiększa to miedz, tzw odpuszczanie miedzi, nie zawsze to pomaga, czasem jednak się zdarza
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
(19-12-2011, 07:55)wurba napisał(a): Miska i owszem jest alu, ale korek wkręcony jest nie w aluminiowy gwint tylko w zalaną tuleję stalową. Więc gwint w korku jak i w misce jest raczej jednakowej, a przynajmniej zbliżonej twardości. Gdzie się zerwie pierwszy jest raczej kwestią przypadku.
Dobrze gada dać mu wódki.
To prawda jest kawałek stalowego gwintu w misce gdzie się zerwie róznie bywa ja osobiście na dzień dobry wymienił bym śrubę z podkładka bardziej prawdopodobne - bo rzeźby z pakułami , teflonem itp to raczej bym nie-robił.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.