Dawno tutaj nie zaglądałem. Jako że wyposażyłem już fotel pasażera w maty grzejne, chcę pokazać Wam jak to zrobiłem
Zacząłem od zdjęcia z boków fotela pokręteł i plastykowych osłon.
Miałem dwa komplety mat grzejnych z forda mondeo.
Z maty usunąłem fabryczny wyłącznik termiczny i polutowałem nowe przewody.
Zamontowałem kupiony termistor.
..i zabezpieczyłem kawałkiem filcu.
Tak wygląda przerobiony i przegotowany do montażu komplet mat.
Czas na zamontowanie mat we fotelu. Odchyliłem tapicerkę siedzenia i bez rozcinania metalowych wzmocnień formujących poszycie do pianki wsunąłem mate (tą bez termistora) pod pokrycie fotela. Wcześniej posmarowałem matę od strony pianki klejem butaprem . Szerokość maty jest identyczna jak przestrzeń pomiedzy wzmocnieniami dlatego obyło się bez docinania.
Matę w oparciu zamontowałem analogicznie jak tą w siedzeniu. Tu wylądowała mata z termistorem.
Po złożeniu wszystkiego do kupy pozostało połączyć obie maty kostkami. Wykorzystałem do tego istniejące kostki fordowski i pomocowałem przewody na opaski.
Zamontowałem fotel w samochodzie i połączyłem przewody z kostką. Nie mogłem zdobyć czteropinowej więc kupiłem pięciopinową i przerobiłem ją
Usiadłem na fotelu, ustawiłem pokrętło ogrzewania na 5 i po chwili poczułem błogie ciepełko. Podsumowując całość: maty kupiłem za ok 100 (dwa komplety), termistory (wziąłem dwie sztuki) z przesyłką 25, tubka kleju butaprem 5, kilka przewodów z odzysku i koszulka igelitowa, kilka opasek zaciskowych. Czas pracy ok 2 godziny.
Zacząłem od zdjęcia z boków fotela pokręteł i plastykowych osłon.
Miałem dwa komplety mat grzejnych z forda mondeo.
Z maty usunąłem fabryczny wyłącznik termiczny i polutowałem nowe przewody.
Zamontowałem kupiony termistor.
..i zabezpieczyłem kawałkiem filcu.
Tak wygląda przerobiony i przegotowany do montażu komplet mat.
Czas na zamontowanie mat we fotelu. Odchyliłem tapicerkę siedzenia i bez rozcinania metalowych wzmocnień formujących poszycie do pianki wsunąłem mate (tą bez termistora) pod pokrycie fotela. Wcześniej posmarowałem matę od strony pianki klejem butaprem . Szerokość maty jest identyczna jak przestrzeń pomiedzy wzmocnieniami dlatego obyło się bez docinania.
Matę w oparciu zamontowałem analogicznie jak tą w siedzeniu. Tu wylądowała mata z termistorem.
Po złożeniu wszystkiego do kupy pozostało połączyć obie maty kostkami. Wykorzystałem do tego istniejące kostki fordowski i pomocowałem przewody na opaski.
Zamontowałem fotel w samochodzie i połączyłem przewody z kostką. Nie mogłem zdobyć czteropinowej więc kupiłem pięciopinową i przerobiłem ją
Usiadłem na fotelu, ustawiłem pokrętło ogrzewania na 5 i po chwili poczułem błogie ciepełko. Podsumowując całość: maty kupiłem za ok 100 (dwa komplety), termistory (wziąłem dwie sztuki) z przesyłką 25, tubka kleju butaprem 5, kilka przewodów z odzysku i koszulka igelitowa, kilka opasek zaciskowych. Czas pracy ok 2 godziny.