Witam
Na gorąco naprawa maty grzewczej fotela.
Po sprawdzeniu bezpieczników, przekaźnika pod fotelem i zmierzenia oporności mat (są dwie- siedzisko i oparcie) przystępujemy do rozbiórki.
Na początku musimy zdemontować pokrętło regulacji oparcia. Będziemy potrzebowali długiego cienkiego wkrętaka. Pokrętło jest mocowane na trzech zatrzaskach. Delikatnie podważamy każdy zatrzask. Uwaga zatrzaski z racji wieku są kruche i lubią pękać.
Po zdjęciu pokrętła odkręcamy od przodu osłonę, wkręt na krzyżak.
Następnie podważamy zaślepkę od uchwytu obracania fotela. Najlepiej to zrobić cienką igłą lub cienkim wkrętakiem. Po zdjęciu zaślepki odkręcamy uchwyt torx 25.
Osłona jest mocowana na dwa zatrzaski, więc delikatnie ją podważamy.
Tak samo postępujemy z drugą stroną.
Po zdjęciu osłon fotela, mamy dostęp do mocowania oparcia do siedziska. Potrzebujemy klucz 13 i wkrętak do zdjęcia zabezpieczeń.
Po zdjęciu oparcia widzimy kawałek drutu z oczkiem na końcu. Drut ten służy do naciągnięcia tapicerki na siedzisku. Oczko ściągamy i powoli zdejmujemy tapicerkę. Od przodu na rogach jest zaczepiona pod fotelem za ostre haczyki.
Gdy już ściągniemy wokół tapicerkę i próbujemy ją zdjąć z wierzchy dochodzimy do mocowania tapicerki do siedziska. W poprzek siedziska jest drut do którego jest zamocowana tapicerka za pomocą kółek z drutu. Śmiało przecinamy je (później kółka te zastąpimy opaskami zaciskowymi) i zdejmujemy tapicerkę.
Widzimy przed sobą matę grzewczą, która jest wykonana z cienkiego drutu oporowego. Szukamy jakiejś wypalonej dziurki w siedzisku, lub luźnych przewodów. U mnie było widać od razu.
Naprawa polegała na usunięciu izolacji skręceniu obu końców, zalutowaniu i nałożeniu koszulki termokurczliwej.
Jako że auto ma już swoje lata, drut oddzielił się od włókniny i był miejscami poskręcany. Pomogła igła i nitka i mata wróciła na swoje miejsce.
Na gorąco naprawa maty grzewczej fotela.
Po sprawdzeniu bezpieczników, przekaźnika pod fotelem i zmierzenia oporności mat (są dwie- siedzisko i oparcie) przystępujemy do rozbiórki.
Na początku musimy zdemontować pokrętło regulacji oparcia. Będziemy potrzebowali długiego cienkiego wkrętaka. Pokrętło jest mocowane na trzech zatrzaskach. Delikatnie podważamy każdy zatrzask. Uwaga zatrzaski z racji wieku są kruche i lubią pękać.
Po zdjęciu pokrętła odkręcamy od przodu osłonę, wkręt na krzyżak.
Następnie podważamy zaślepkę od uchwytu obracania fotela. Najlepiej to zrobić cienką igłą lub cienkim wkrętakiem. Po zdjęciu zaślepki odkręcamy uchwyt torx 25.
Osłona jest mocowana na dwa zatrzaski, więc delikatnie ją podważamy.
Tak samo postępujemy z drugą stroną.
Po zdjęciu osłon fotela, mamy dostęp do mocowania oparcia do siedziska. Potrzebujemy klucz 13 i wkrętak do zdjęcia zabezpieczeń.
Po zdjęciu oparcia widzimy kawałek drutu z oczkiem na końcu. Drut ten służy do naciągnięcia tapicerki na siedzisku. Oczko ściągamy i powoli zdejmujemy tapicerkę. Od przodu na rogach jest zaczepiona pod fotelem za ostre haczyki.
Gdy już ściągniemy wokół tapicerkę i próbujemy ją zdjąć z wierzchy dochodzimy do mocowania tapicerki do siedziska. W poprzek siedziska jest drut do którego jest zamocowana tapicerka za pomocą kółek z drutu. Śmiało przecinamy je (później kółka te zastąpimy opaskami zaciskowymi) i zdejmujemy tapicerkę.
Widzimy przed sobą matę grzewczą, która jest wykonana z cienkiego drutu oporowego. Szukamy jakiejś wypalonej dziurki w siedzisku, lub luźnych przewodów. U mnie było widać od razu.
Naprawa polegała na usunięciu izolacji skręceniu obu końców, zalutowaniu i nałożeniu koszulki termokurczliwej.
Jako że auto ma już swoje lata, drut oddzielił się od włókniny i był miejscami poskręcany. Pomogła igła i nitka i mata wróciła na swoje miejsce.
Sharan ADY 2.0 + LPG
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać