(17-03-2018, 21:19)Klaudek napisał(a): Wymienione było wszystko napinacz rolka pompa i pasek. O pompę na pewno nie tarł pasek. Problem polega na tym że kupiłem rozrząd w necie niby ori na stronie u jednego z dealerów vw Wszystko było w oryginalnych opakowaniach pasek od producenta Optibelt Jak go oglądaliśmy z mechanikiem to uznał że wygląda jakby przelatał 200tyś i rzeczywiście między żębami spękany itd. Odradzam wszystkim takich zakupów, lepiej skorzystać z sieci motoryzacyjnych sklepów itd ma się przynajmniej pewność.
W poniedziałek zrzuca mechanik głowice i się okaże co się wydarzyło. Może nie będzie tak źle, kumplowi w 130km zerwał się pasek to tylko szklanka i zawór oberwał każdy przypadek może być inny. Jakie mikropęknięcia??? Jak korby całe to czapka do szlifierza, parę uszczelek i to tyle... tak myślę ale zobaczymy.
Witam.
Opis uszkodzenia/wyglądu paska rozrządu, który podałeś, jeśli dobrze to opisałeś - najlepiej jakbyś zdjęcie wstawił, świadczy o tym, że pasek rozrządu był za mocno napięty i powie Ci to każdy rzeczoznawca czy producent paska, czasami takie same uszkodzenia powoduje porysowana/chropowata powierzchnia kół po których się przemieszcza i nie ma znaczenia, że był to Optibelt (tak na marginesie nie są to złe paski), oryginał pękł by tak samo, a opowiastki mechanika, że pasek wygląda jak by 200 tyś. km zrobił, to bajki, te szerokie paski w grupie vag są nie do odróżnienia czy to po 60tyś. czy po 200tyś., mam kilka jeszcze w garażu i udowodnię każdemu, że nie rozpozna przebiegu, rozrządy to był kiedyś mój konik i pasja i rzadko mylę się co do awarii, gdy spojrzę na pasek. Co do tego przypadku silnika 130KM, jeśli to grupa vag, to jest to tylko możliwe gdyby pasek pękł przy odpalaniu albo gaszeniu, ewentualnie przy bardzo małej prędkości dojazdowej i po zerwaniu nie było kręcone rozrusznikiem w innym przypadku jest to nie możliwe albo jest "możliwe" na zasadzie, że ktoś tylko to wymienił, a potem na forum pytania typu ...zrobiłem remont i auto nie ma pełnej mocy/kopci/stuka jak zimny itp. ..., fora są pełne takich tematów i w Twoim przypadku zapewne będzie tak samo jeśli zdecydujesz się tylko wymienić elementy, które są uszkodzone ewidentnie, a nie podejdziesz do tematu kompleksowo, a na pewno, tak będzie, jak będzie to robił fachowiec/bajkopisarz.
Pozdrawiam