Spotkałem się z tym problemem, bo Sharikiem ciągam lawetę. Problem pojawił się już przy pierwszej rejestracji, bo nie chcieli DMC na haku z Brief'u przepisać, tylko liczyli mi z tabliczki (wyszło im 1600kg z hamulcem). Kilka telefonów wykonałem i w końcu generalny importer VW na Polskę, czyli firma Kulczyk mi pomogła. Jest tam facet od homologacji i powiedział, że tabliczka jest tylko informacją, a nie wiążącym źródłem. Źródłem na podstawie którego policjant może się czepiać jest Dowód Rejestracyjny lub Wyciąg ze świadectwa homologacji. Otrzymałem za pośrednictwem najbliższego salony VW Zaświadczenie od producenta z pieczątką, że DMC ciągniętej przyczepy z hamulcem najazdowym dla mojego auta wynosi 2000kg. To załatwiło problem.
A co do kat. prawka, to na B da się zrobić, żeby jechać z zestawem 4250kg od wielu lat. Przykład: Sprinter 3500kg DMC + przyczepa lekka jednoosiowa 750kg DMC = zestaw na kat. B 4250kg. Co do ceny kat E to ja robiłem 2 lata temu i płaciłem kurs 600zł + koszt egzaminu. Zdane za pierwszym bez żadnych problemów, ale przyznam się, że wcześniej na B pomykałem z przyczepami, więc było mi łatwiej.
A co do kat. prawka, to na B da się zrobić, żeby jechać z zestawem 4250kg od wielu lat. Przykład: Sprinter 3500kg DMC + przyczepa lekka jednoosiowa 750kg DMC = zestaw na kat. B 4250kg. Co do ceny kat E to ja robiłem 2 lata temu i płaciłem kurs 600zł + koszt egzaminu. Zdane za pierwszym bez żadnych problemów, ale przyznam się, że wcześniej na B pomykałem z przyczepami, więc było mi łatwiej.
VW Sharan '00 1.9 TDI AVG 110KM
VW Sharan '00 1.9 TDI PD ANU 90KM
VW Sharan '00 1.9 TDI PD ANU 90KM