Witam.
Nie raz już pisałem, jak postępować i nie tylko ja na forum i zrobię to po raz ostatni, wszystko po tym wyrzucę do kosza . W momencie jak nie masz iskry ściągasz z kopułki przewód wysokiego napięcia, ten co idzie od modułu/cewki, zakładasz świecę, ściągasz wtyczkę z nadajnika impulsów przy aparacie zapłonowym, zapłon włączony, na środkowy pin zdjętej wtyczki wkładasz np. igłę i "taktujesz" na masę, jeśli iskra będzie pojawiała się na świecy w "rytm taktowania", a wcześniej jej ie było, to nadajnik impulsów w aparacie zapłonowym do wymiany, jeśli natomiast nadal iskry brak to moduł/cewka do wymiany prawdopodobnie. Między pin-ami 1 i 3 wtyczki modułu pod cewką jest zasilanie akumulatora (1 to masa, 3 to "+" po zapłonie), między pin-ami 2 i 3 podczas kręcenia rozrusznikiem, podłączony wskaźnik diodowy powinien mrugać czyli wskazywać zapłony na kolejnych cylindrach. Pin 2 wtyczki przy module pod cewką to pin 7 sterownika silnika, wtyczka czujnika wałka w aparcie zapłonowym to pin1 do pin35 sterownika silnika (wspólny dla kilku innych urządzeń), pin2 do pin44 sterownika silnika, pin3 do pin45 sterownika silnika. Więcej informacji nie jest potrzebne do wstępnej diagnostyki.
Pozdrawiam
Nie raz już pisałem, jak postępować i nie tylko ja na forum i zrobię to po raz ostatni, wszystko po tym wyrzucę do kosza . W momencie jak nie masz iskry ściągasz z kopułki przewód wysokiego napięcia, ten co idzie od modułu/cewki, zakładasz świecę, ściągasz wtyczkę z nadajnika impulsów przy aparacie zapłonowym, zapłon włączony, na środkowy pin zdjętej wtyczki wkładasz np. igłę i "taktujesz" na masę, jeśli iskra będzie pojawiała się na świecy w "rytm taktowania", a wcześniej jej ie było, to nadajnik impulsów w aparacie zapłonowym do wymiany, jeśli natomiast nadal iskry brak to moduł/cewka do wymiany prawdopodobnie. Między pin-ami 1 i 3 wtyczki modułu pod cewką jest zasilanie akumulatora (1 to masa, 3 to "+" po zapłonie), między pin-ami 2 i 3 podczas kręcenia rozrusznikiem, podłączony wskaźnik diodowy powinien mrugać czyli wskazywać zapłony na kolejnych cylindrach. Pin 2 wtyczki przy module pod cewką to pin 7 sterownika silnika, wtyczka czujnika wałka w aparcie zapłonowym to pin1 do pin35 sterownika silnika (wspólny dla kilku innych urządzeń), pin2 do pin44 sterownika silnika, pin3 do pin45 sterownika silnika. Więcej informacji nie jest potrzebne do wstępnej diagnostyki.
Pozdrawiam