Liczba postów: 33
Liczba wątków: 9
Dołączył: Jan 2017
Reputacja:
0
Cześć!
Jestem zmuszony wymienić cewkę zapłonową w moim seacie 2.0 8V 99r, czy brać pod uwagę jakąś konkretną markę? Czym się sugerować? Obecnie mam BERU ale ma mikro pęknięcia i wilgoć dostaje. Wiem też że te same cewki występują w Golfach, Passatach i itp z grupy VAG i są różne ceny.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2018
Reputacja:
0
29-01-2018, 20:08
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2018, 22:27 przez tolus24.)
Witam, walczę z ginącą iskrą w Sharanie 2.0 ADY 1996 i w związku z tym mam pytanie gdzie znajduje się moduł zapłonowy?
Pzdr
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
Witam.
Jest umieszczony pod cewką zapłonową i z nią połączony, oczywiście można go odłączyć.
Pozdrawiam
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2018
Reputacja:
0
30-01-2018, 14:37
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-01-2018, 14:58 przez Gieniu.)
Dzięki tolus24, wiesz może jeszcze czy to ona jest odpowiedzialna za "gubienie" iskry?
W momencie przekręcania kluczykiem pojawia się iskra, potem jest jeszcze przez kilka obrotów rozrusznikiem i znika, tak za każdym razem, można kręcić do agonii akumulatora i wraca dopiero po ponownym przekręceniu stacyjką (i oczywiście znów kilka obrotów rozrusznikiem z tym samym efektem). Próbowałem już na różnych świecach i dwóch jak się teraz dowiedziałem "cewkomodułach".
Niestety silnik nie odpala a jedynie na początku łapie i strzela w wydech.
Nowe: czujnik położenia wału, kable, świece, palec, kopułka, świeża benzyna, przeczyszczona przepustnica, rozrząd pięknie na znakach.
Odpinałem halla jednak bez różnicy, również na odpiętym czujniku temperatury.
Pozdrawiam
Edit
Przy próbie odpalania na popych wydech środkowy tak otworzył się na świat ze wszyscy sąsiedzi zajęli pozycje w oknach
Edit 2
Przekaźniki sprawdzane, masa na kompie jest
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
30-01-2018, 19:58
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-01-2018, 20:00 przez tolus24.)
Witam.
Nie raz już pisałem, jak postępować i nie tylko ja na forum i zrobię to po raz ostatni, wszystko po tym wyrzucę do kosza . W momencie jak nie masz iskry ściągasz z kopułki przewód wysokiego napięcia, ten co idzie od modułu/cewki, zakładasz świecę, ściągasz wtyczkę z nadajnika impulsów przy aparacie zapłonowym, zapłon włączony, na środkowy pin zdjętej wtyczki wkładasz np. igłę i "taktujesz" na masę, jeśli iskra będzie pojawiała się na świecy w "rytm taktowania", a wcześniej jej ie było, to nadajnik impulsów w aparacie zapłonowym do wymiany, jeśli natomiast nadal iskry brak to moduł/cewka do wymiany prawdopodobnie. Między pin-ami 1 i 3 wtyczki modułu pod cewką jest zasilanie akumulatora (1 to masa, 3 to "+" po zapłonie), między pin-ami 2 i 3 podczas kręcenia rozrusznikiem, podłączony wskaźnik diodowy powinien mrugać czyli wskazywać zapłony na kolejnych cylindrach. Pin 2 wtyczki przy module pod cewką to pin 7 sterownika silnika, wtyczka czujnika wałka w aparcie zapłonowym to pin1 do pin35 sterownika silnika (wspólny dla kilku innych urządzeń), pin2 do pin44 sterownika silnika, pin3 do pin45 sterownika silnika. Więcej informacji nie jest potrzebne do wstępnej diagnostyki.
Pozdrawiam
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2018
Reputacja:
0
Będziem działać i postaram się napisać co było przyczyną, jeszcze raz wielkie dzięki i obiecuję poprawę
Liczba postów: 76
Liczba wątków: 11
Dołączył: May 2011
Reputacja:
0
03-03-2018, 15:29
Witam,
Moze ktos doradzić jaki kierunek obrać przy poszukiwaniu przyczyny kolejnych awarii cewek zapłonowych. Od listopada wymienialem juz dwa razy i dzis po raz kolejny nie mogę odpalić auta. Stawiam na cewkę. Co moze byc tego przyczyna?
Zwarcie instalacji elekteycznej np? Czy moze nieszczelność uszczelki, pszeciekajacy olej przez nią i jego spalanie obciaza cewkę?
Gdzie moge we Wroclawiu dostac jeszcze dzis cewke? Chciałbym uruchomic auto. Byłbym wdzięczny za podpowiedzi.
Szarik '98 benz 2.0
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
03-03-2018, 16:12
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-03-2018, 16:15 przez tolus24.)
Witam.
Pytanie czy to cewka czy sam moduł zapłonowy pod nią (zespolony i najczęściej sprzedawany jako całość z cewką), gdy występuje ten problem, to najczęściej winny jest sam stan silnika/elementów zapłonowych no i oczywiście jakość modułu/cewki, zamienniki szybko padają, najlepiej sprawdza się oryginał bądź Beru, dodatkowo można podpiąć pod śrubę mocującą ten element dodatkową masę w postaci miedzianej plecionki (stary problem trapiący głównie posiadaczy Golf-ów III, oj się narobiło tego ), oczywiście zaolejone świece/problemy ze spalaniem czy zużyte przewody zapłonowe/aparat zapłonowy będą powodowały wzrost prądów indukowanych w cewce/zakłócenia jej pracy i to właśnie ta przyczyna najczęściej ubija moduły/cewki wraz z wiekiem aut, co oczywiście nie wyklucza innych możliwości. A jeśli chodzi o kupno o tej porze to najlepiej na Allegro/Olx poszukać kogoś z okolicy co sprzedaje.
Pozdrawiam
Liczba postów: 76
Liczba wątków: 11
Dołączył: May 2011
Reputacja:
0
Pod koniec zeszłego roku wymienialem cewkę (tanią ok 160zl), kable, świece, halla, kopułkę. Potem jak ta tania cewka padła, pare tyg temu wymieniłem na BERU i dzis już zaczyna szwankować, po dość krótkim czasie.
Tzn po paru godzinach udalo mi się auto odpalić, jak troche ostygło i przyjechać pod dom. Ale boje się gdzieś dalej jechać
Szarik '98 benz 2.0
Liczba postów: 134
Liczba wątków: 2
Dołączył: Sep 2015
Reputacja:
1
Ja przez 11 lat wymieniałem 2 razy. Ostatni raz z 5 lat temu. Nie pamiętam firmy, ale chyba Beru za 130 złociszy w onym czasie.
Na razie nie ma problemów, jednak średnia się zbliża i za rok... kto wie
Pozdrawiam, Darek.
|