Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Żyła wzbudzenia alternatora - czy znajdę w kabinie
#11
Zawsze Polak chciał być bardziej amerykański od Amerykanów, bardziej papieski od Papieża i bardziej fabryczny od fabryki ;-)
Odpowiedz




#12
(02-04-2017, 20:03)krzyhoo9 napisał(a): Witam. Chcę sobie zrobić automatyczny włącznik świateł poprzez połączenie pinu 4 i 1 przez przekaźnik w kostce świateł. Światła mają się zapalać dopiero po zapaleniu samochodu samochodu a nie już po przekręceniu kluczyka i jest do tego potrzebne mi pobudzenie np z alternatora. Czy znajdę gdzieś w kabinie taki przewód gdzie napięcie pojawia się po odpaleniu auta?
Wtyczka P6 w module komfortu, pin 22, kabelek niebieski. Jest to D+ alternatora, możesz pociągnąc z tego kabelek i dołożyc delikatny przekaźnik o oporności cewki pow. 200 ohm i sterować nim swiatła.


Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
Odpowiedz
#13
Nie ma to jak Janusz i fachowosc.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#14
I tak zrobilem jak janusz pisze. Tylko w 99 rok. U siebie mam inaczej.A kolega tulus zachowuje sie tak jakby nigdy sie nie pomylil. A ten sie nie myli co nic nie robi. Wazne ze odpisalem I poprawilem blad. I to sie liczy. A swoja wygurowana wiedze mozesz zachowac dla siebie. Skoro nie potrafisz tego zrozumiec. To swiadczy tylko o tobie jaki jestes zarozumialy.
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
Odpowiedz
#15
(04-04-2017, 00:22)Stefano napisał(a):
(02-04-2017, 20:03)krzyhoo9 napisał(a): Witam. Chcę sobie zrobić automatyczny włącznik świateł poprzez połączenie pinu 4 i 1 przez przekaźnik w kostce świateł. Światła mają się zapalać dopiero po zapaleniu samochodu samochodu a nie już po przekręceniu kluczyka i jest do tego potrzebne mi pobudzenie np z alternatora. Czy znajdę gdzieś w kabinie taki przewód gdzie napięcie pojawia się po odpaleniu auta?
Wtyczka P6 w module komfortu, pin 22, kabelek niebieski. Jest to D+ alternatora, możesz pociągnąc z tego kabelek i dołożyc delikatny przekaźnik o oporności cewki pow. 200 ohm i sterować nim swiatła.

Witam.

Wartość rezystancji cewki nie ma większego znaczenia dla rozpatrywanego przypadku, poza tym że ją zwiększając obniżymy moc na cewce przekaźnika, co nieznacznie zminimalizuje jedno z zagrożeń, a co z pozostałymi, poza tym jeśli już, to ważniejsze jest aby cewka przekaźnika była połączona równolegle z diodą, rzadko z kondensatorem, w celu obniżenia/zniwelowania przepięć ale i tak nie likwiduje ich całkowicie. Bo głównym problemem jest to, że w cewce przekaźnika występuje przepięcie będące pochodną jej indukcyjności oraz szybkości zanikania prądu w jej obwodzie, które to przepięcie może uszkodzić regulator lub alternator w ogóle się nie wzbudzi od obciążenia, uszkodzeniu mogą ulec także inne czułe urządzenia podpięte bezpośrednio do L (D+), jeśli będą czułe na przepięcia i inne zakłócenia. Może uszkodzić ale nie musi i nie ma na to reguły, dlatego co do zasady nie stosuje się sygnału z L (D+) do bezpośredniego zasilania stałego cewek przekaźników bo nikt nie zagwarantuje poprawności działania, do tego oczywiście dochodzą inne niedomagania przekaźników, dlatego jeśli się chce wykorzystać sygnał z L (D+) to trzeba zrobić mały układ, według mnie, tak jak według Ciebie nie powinno się sitka w dogrzewaczu obracać tak aby zmienić położenie nadpalenia, żeby go nie wymieniać, co w jednym z postów o dogrzewaczach sugerował chyba kolega "Wesol", a Ty go skorygowałeś, mimo, że to też zadziała ale jest to na pewno wbrew "sztuce" w tej dziedzinie, której jesteś niewątpliwie wybitnym specjalistą, tak samo jak to co proponujecie jest wbrew "sztuce", którą ja się zajmowałem do nie dawna zawodowo, a obecnie hobbystycznie, bo przeszedłem na wyższe napięcia i prądy.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#16
Kolego peters, znowu popełniasz błąd. Jakie to pospolite zamiast uszanować wiedzę kolegi Tolus obrażasz się i zarzucasz mu zarozumialstwo. Jedno jest pewne zdecydowanie wie więcej od Ciebie i w moim odczuciu po prostu prowadzi merytoryczna dyskusje lub wskazuje konkretne argumenty w tematach które tu się pojawiają a to ze wykazując swoją wiedzę obnaża niejako z automatu jej niedostatki u innych nie jest jego winą, celowym działaniem, złośliwością itd. Zwraca uwagę, wykorzystując doświadczenie, na aspekty które pozwalają uniknąć kłopotów i ja to doceniam.
Odpowiedz




#17
Ok, wróćmy do tematu bo mały niepotrzebny konflikt się wywiązał. W bezpiecznikach nie ma D+ (sprawdziłem wszystko probówką). Licznika nie wyciągałem bo nie chce tam mieszać. Z komory też nie chce ciągnąć nitki od alternatora. Gdzie mogę jeszcze szukać aku od webasto? może jakaś żyła z wiązki w progu...
Odpowiedz
#18
Witam.

W bezpiecznikach bezpośrednio nie znajdziesz, przecież pisałem Ci i ja i "Stefano", że znajdziesz go we wtyczce modułu centralnej elektryki, jeśli masz auto jak w opisie to musi tam być, a w zegarach to na pewno, w progu znajdziesz na przewodzie idącym do dogrzewacza, masz podane dokładne lokalizacje łącznie z kolorami. A tak na marginesie, to co za różnica skąd weźmiesz, myślisz, że ten sygnał z L (D+) przy module to jest inny sygnał niż przy zegarach i jak podepniesz się przy module to w razie awarii będą inne skutki niż przy podpięciu do zegarów, łudzić się zawsze można Smile.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#19
Chyba nie czytał poprzednich postów i dalej pyta...
Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
Odpowiedz
#20
Czytam, czytam. Nie zauważyłem, że druga strona postów sie utworzyła. jest nowa koncepcja. zamiast brać pobudzenie z D+ myślałem wiąć + ze stacyjki i dać przekaźnik 1TP (czasowy/ zwłoczny) i ustawić np 10-15 sekund od momentu przekręcenia zapłonu. Za dużo pisaliście o konsekwencjach brania wzbudzenia z modułu centralnej elektryki czy liczników. Ta opcja będzie najbardziej bezpieczna (chyba)
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  LED w kabinie, pada bezpiecznik, PAMONIUSZ 29 8,290 16-06-2016, 18:09
Ostatni post: kalamb
  Plus po kluczyku i plus z aku - gdzie je znajdę w skrzynce bezpieczników? PAMONIUSZ 0 1,087 29-04-2016, 15:19
Ostatni post: PAMONIUSZ
  Regulacja nawiewu w kabinie wgali 1 1,295 23-01-2015, 18:37
Ostatni post: grzesiekm
  Mryganie świateł w kabinie piotrek89 3 2,710 18-11-2011, 19:02
Ostatni post: piotrek89

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości