Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
31-03-2017, 15:48
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-03-2017, 15:52 przez kalamb.)
Pisałem już o tym. Kalkulatory kalkulatorami a VW homologuje trzy rozmiary do tego auta z silnikiem 1.9 115
195/60r16 z indexem nośności 99H
205/55r16 98H
215/55r16 95H
Możesz mieć problem z ubezpieczycielem w razie W
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
Nic się nie stało. Na zdrowie :-)
Liczba postów: 105
Liczba wątków: 0
Dołączył: Oct 2015
Reputacja:
2
Ze tak powiem ja sie wyroce, co prawda mam wielosezon w punciaku ale sobie chwale dobrze spisuja sie zima a i latem nie odczuwam wielkiej różnicy wiec po co mam sie bawic w przekladabie a juz dobre 3 lata je posiadam.
Kolega sobie kupil grade punto i odrazu tez wielosezon zalozyl i jest zadowolony a codzienie dojedza do pracy po 30km, co prawda te 2 auta sa lżejsze i typowo miejskie ale nie zmienia to faktu ze po co przepłacać
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: Oct 2015
Reputacja:
0
Witam.Ja również napiszę o oponach całorocznych-4 lata temu dostałem nowy autobus wyposażony w w/w opony na tylnej osi.Po 2 zimach opony zrobiły się "kwadratowe" zaczęły się głośno tłuc w czasie jazdy-w końcu zostały wymienione na inne letnie a byłe to opony Dunlop SP 472 i nie był to odosobniony przypadek- te same problemy z tymi oponami miało pozostałe 20 autobusów -opony te po przejechaniu ok.100.000 km pomimo bardzo wysokiego bieżnika robiły się "kwadratowe" wtedy zakładano je do autobusów przegubowych -do naczepy gdzie tłukły się razem z silnikiem i bardzo szybko dokonywały swojego żywota.Dlatego też mam swoją opinię "na nie" odnośnie opon całorocznych niezależnie od firmy która je produkuje.Przecież Dunlop to nie jest "zła" firma.
Liczba postów: 1,178
Liczba wątków: 71
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
7
Jeżeli tylko finanse miałyby być motywacją do jeżdżenia na tzw. "wielosezonowych", to warto rozważyć jeszcze jedną opcję, o której nikt nie wspomniał: bieżnikowanie. Zawsze to bieżnik zimowy i zimowa guma. Kilkanaście lat temu miałem raz (z oszczędności - a jakże) komplet nalewek zimowych i były naprawdę rewelacyjne. Oczywiście wszystko zależy od jakości wykonania i jakości karkasów. No i nie wiem, czy na nasze indeksy obciążenia w ogóle ktoś robi nalewki?
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
01-04-2017, 19:20
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-04-2017, 19:49 przez kalamb.)
nie tylko względy finansowe mają wpływ na decyzję o użyciu opon całorocznych. W moim przypadku szczerze powiedziawszy to brak miejsca do przechowywania i wygoda ;-)
Co do opon bieżnikowanych kiedyś dawno temu raz się skusiłem na zimówki do golfa. Dość szybko zrezygnowałem z tych opon i nie tyle z powodu złego prowadzenia czy innych mankamentów jezdnych. Bardziej względy bezpieczeństwa wynikające ze zmęczenia materiału wzięły górę. Bo jednak struktura korpusu przy nalatanych kilometrach i czasie eksploatacji ma znaczenie. Guma w jednostce czasu traci mocno swoje właściwości, opasania, wzmocnienia itd. Po prostu w lewym tyle wyszła "buła".
Obecnie jest gorzej bo współczesne opony osobowe są konstruowane jako opony "o jednym życiu”. Konstruktorzy dobierając materiały i budowę karkasu, nie biorą pod uwagę tego, aby wytrzymywały one przebiegi większe niż guma bieżnika.
Dlatego po regeneracji bardziej narażone są na możliwość wystrzału. Poza tym opony bieżnikowane mogą tracić precyzję kierowania, zazwyczaj są głośniejsze. Opona to nie tylko bieżnik i przy moich przebiegach bym się nie zdecydował. Może jeśli ktoś podjeżdża kilka km do pracy, kościoła czy sklepu to wystarczy.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Ja kiedys pisalem ze mam tu w okolicy takiego gumiarza. Zwa go smokiem bo pali fajke od fajki. Gosc sie zna naprawde dobrze. Pytalem go o opony wielosezonowe a ze ma chyba ze 6 garazy wypelnionych oponami to wzial pek kluczy i mnie oprowadza. Pokazuje wielosezonowki i mowi ze nie ma czegos takiego jak wielosezonowe. Na boku opony jest M+S czyli bloto i snieg. Pokazuje lamelki i twardosc gumy. Mowi do mnie jakie opony maja takie cechy. Odpowiadam ze zimowe. Mowi do mnie koniec rozmowy. To sa wszystko opony zimowe przynajmniej w 90% maja takie cechy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.