Liczba postów: 2
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
0
Witam wszystkich.
Posiadam Forda Galaxy 1.9 TDI 110KM z 1998 któremu niestety zatarła się sprężarka klimatyzacji.Z racji tej że chwilowo cierpię na brak gotówki i auto musi być praktycznie w ciągłej eksploatacji,naprawa sprężarki nie wchodzi w grę.Usłyszałem dzisiaj że mogę obejść/usunąć sprężarkę i przerobić na wersję bez klimatyzacji,tym bardziej że od jakiegoś czasu mam nieszczelną chłodnicę klimy i rezygnacja z tego dobrodziejstwa nic nie zmieni.Dlatego proszę o w miarę szybką pomoc czy jest taka możliwość i co muszę kupić,zmienić lub przerobić.Przepraszam jeśli źle opisałem problem lub za mało podałem szczegółów i z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Ale nic nie musisz robic. Musi tylko byc sprawne sprzeglo na kompresorze znaczy sie lozysko w nim. Przerobka nie jest prosta na wersje bez klimy. Szkoda zachodu.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
0
Właśnie podobno sprzęgło jest dobre tylko zatarły się łożyska na wałku w kompresorze,nie wiem ile w tym prawdy ale usłyszałem że wystarczy zmienić na jakiś krótszy pasek który występował w wersji bez klimy.Efekt jest taki,że występuje duży hałas i widać jak pasek przeskakuje na kole od sprężarki.Może to jednak wina tylko sprzęgła lub samej tarczy,ja się na tym nie znam i można mi wmówić wszystko.Dlatego proszę o poradę żeby uniknąć naciągnięcia na niepotrzebne koszta.
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
25-02-2017, 18:09
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-02-2017, 18:10 przez mamwi.)
Będziesz miał z tym problem, bo napinacz jest nisko i na środku masz pompę płynu chłodzącego. Jak wywalisz agregat, to pasek będzie zasuwał po korpusie pompy. Musiałbyś dać w miejsce agregatu jakieś koło pośrednie, żeby obniżyć pasek.
Na tym zdjęciu ładnie to widać
Być może jest wersja wspornika bez klimy, ale jakoś nie mogę znaleźć.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 41
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jul 2015
Reputacja:
-1
Wystarczy ściągnąć pasek i zobaczyć w jakim stanie jest łożysko sprężarki, a i nie zapomnieć wyciągnąć wtyczki z kompresora .
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
W jego przypadku pasek przeskakuje po kole, więc ma jakieś uszkodzenie sprzęgła.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Zatarcie kompresora plus lozyska. Ja bym sciagal sprzeglo i lozysko tam zapodal nawet zwykle typowe tak tylko zeby tylko bylo ulozyskowanie.
W sumie jakby sie uparl to by sam nawet wyspawal taki ala drugi napinacz. Mysle ze godzina moze dwie i by zrobil.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.