27-10-2011, 12:47
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-11-2011, 15:41 przez daneczek76.)
Po wielu konsultacjach i telefonach jest tak:
A więc od początku :
Podpiąłem Vaga.
Controller: 7M3 815 071 B
Component: HEIZG. B/D5W 0001
5 Faults Found:
01491 - Glow-Plug for Heater (Q9)
29-00 - Short to Ground
01491 - Glow-Plug for Heater (Q9)
29-00 - Short to Ground
01491 - Glow-Plug for Heater (Q9)
29-00 - Short to Ground
01491 - Glow-Plug for Heater (Q9)
29-00 - Short to Ground
01491 - Glow-Plug for Heater (Q9)
29-00 - Short to Ground
jakby sie ktoś pytał czemu błąd 5 razy odpowiadam ponieważ piec ponawia 5 prób odpalenia .
Diagnoza myślę sobie prosta spalona świeca.
Zresztą byłem tego pewien bo pisałem w innym wątku.
Wjechałem autem na podnośnik u kolegi mechanika.
Spokojne demontowanie bez napinania się z pogaduchami i dokładnym oświeceniem dogrzewacza 40 min .
I co się okazał że mam Dogrzewacz D5Z-F a w vagu widać jako D5W co widać na załączonym powyżej kodzie z txt.
Po rozebraniu na części okazuje się że ten dogrzewacz nie ma świecy żarowej wkręcanej tylko tz. sztyft żarowy i one praktycznie s ie nie przepalają.
Zmierzyłem oporność świecy ma 0,7 Ω nowa ma 0,8 Ω dla porównania także świeca dobra.
Wniosek z tego taki że to nie świeca tylko zaliczyła padakę elektronika czyli Sterownik.
Jak najprościej to sprawdzić?
1.Wymontować świece z dogrzewacza.
2. Podłączyć dogrzewacz do samochodu podać na 7 i 6 bolec z wtyczki plus żeby próbował się odpalić dogrzewacz oczywiście tego nie zrobi bo nie ma świecy.
3. Podłączamy Vag jesli nadal pokazuje Zwarcie świecy do masy choć tej świecy niema to elektronika , jeśli jednak pokazuje open or short to ground to świeca.
Ja oczywiście bym na to nie liczył bo w 99 procentach przypadków jak się dowiedziałem to Elektronika czyli sterownik najczęściej leci jakiś tranzystor. Naprawa elektroniki praktycznie nie do zrobienia bo zalana ,nikt nie ma chęci tego grzebać bo uszkodzi jeszcze bardziej. Choc podobno sa ludzie którzy to naprawiają.
Ja kiedyś takie zalane elektroniki robiłem ale jakoś chyba na razie brak wiedzy dla konkretnego modelu jak i weny i chęci.
Co zrobić?
1. kupić używana i tu cena piecyka działającego z elektroniką min 350 zł. nie wiadomo jak długo podziała i nikt na ten piecyk gwarancji nie da. Choć znalazłem za 600 zł piecyk z 6 miesięczna gwarancją.
to już chyba wole kupić dwa za 350 i mieć na zapas
2. opcja druga orginalny sterownik z serwisu nowy w sklepie 750 zł podobno poprawiony choć nikt się do tego nie-przyznaje i mówią że to wada umiejscowienia w SGA tych piecyków i warunków jakie tam panują szczególnie zimą sól itp.
oczywiście po znajomości z dobrym rabatem mam go za 550 zł i oczywiście z gwarancja producenta.
3. można kupić taki piecyk z 2008 roku 620 zł (bez gwarancji)- podobno jak pisałem wyżej z poprawioną elektroniką ( podobno jak jest naprawdę nie wiadomo czy w ogóle coś jest zmienione.)
4. wydaje się najrozsądniejsza zmieniam piec z D5Z-F na D5WZ wtyczka pasuje P&P on nie ma sitka a wiec jeden problem mniej i podobno są o niebo mniej awaryjne , oczywiście też używany. cena 500 zł.
lub lepiej D5WSC i tu pilot za 100 z przekaźnikiem i mamy postojowe, tylko trzeba wymontować pompkę paliwa bo w nim już jest.
To na tyle materiał dla tych co będą mieli taki piec do przemyślenia.
A więc od początku :
Podpiąłem Vaga.
Controller: 7M3 815 071 B
Component: HEIZG. B/D5W 0001
5 Faults Found:
01491 - Glow-Plug for Heater (Q9)
29-00 - Short to Ground
01491 - Glow-Plug for Heater (Q9)
29-00 - Short to Ground
01491 - Glow-Plug for Heater (Q9)
29-00 - Short to Ground
01491 - Glow-Plug for Heater (Q9)
29-00 - Short to Ground
01491 - Glow-Plug for Heater (Q9)
29-00 - Short to Ground
jakby sie ktoś pytał czemu błąd 5 razy odpowiadam ponieważ piec ponawia 5 prób odpalenia .
Diagnoza myślę sobie prosta spalona świeca.
Zresztą byłem tego pewien bo pisałem w innym wątku.
Wjechałem autem na podnośnik u kolegi mechanika.
Spokojne demontowanie bez napinania się z pogaduchami i dokładnym oświeceniem dogrzewacza 40 min .
I co się okazał że mam Dogrzewacz D5Z-F a w vagu widać jako D5W co widać na załączonym powyżej kodzie z txt.
Po rozebraniu na części okazuje się że ten dogrzewacz nie ma świecy żarowej wkręcanej tylko tz. sztyft żarowy i one praktycznie s ie nie przepalają.
Zmierzyłem oporność świecy ma 0,7 Ω nowa ma 0,8 Ω dla porównania także świeca dobra.
Wniosek z tego taki że to nie świeca tylko zaliczyła padakę elektronika czyli Sterownik.
Jak najprościej to sprawdzić?
1.Wymontować świece z dogrzewacza.
2. Podłączyć dogrzewacz do samochodu podać na 7 i 6 bolec z wtyczki plus żeby próbował się odpalić dogrzewacz oczywiście tego nie zrobi bo nie ma świecy.
3. Podłączamy Vag jesli nadal pokazuje Zwarcie świecy do masy choć tej świecy niema to elektronika , jeśli jednak pokazuje open or short to ground to świeca.
Ja oczywiście bym na to nie liczył bo w 99 procentach przypadków jak się dowiedziałem to Elektronika czyli sterownik najczęściej leci jakiś tranzystor. Naprawa elektroniki praktycznie nie do zrobienia bo zalana ,nikt nie ma chęci tego grzebać bo uszkodzi jeszcze bardziej. Choc podobno sa ludzie którzy to naprawiają.
Ja kiedyś takie zalane elektroniki robiłem ale jakoś chyba na razie brak wiedzy dla konkretnego modelu jak i weny i chęci.
Co zrobić?
1. kupić używana i tu cena piecyka działającego z elektroniką min 350 zł. nie wiadomo jak długo podziała i nikt na ten piecyk gwarancji nie da. Choć znalazłem za 600 zł piecyk z 6 miesięczna gwarancją.
to już chyba wole kupić dwa za 350 i mieć na zapas
2. opcja druga orginalny sterownik z serwisu nowy w sklepie 750 zł podobno poprawiony choć nikt się do tego nie-przyznaje i mówią że to wada umiejscowienia w SGA tych piecyków i warunków jakie tam panują szczególnie zimą sól itp.
oczywiście po znajomości z dobrym rabatem mam go za 550 zł i oczywiście z gwarancja producenta.
3. można kupić taki piecyk z 2008 roku 620 zł (bez gwarancji)- podobno jak pisałem wyżej z poprawioną elektroniką ( podobno jak jest naprawdę nie wiadomo czy w ogóle coś jest zmienione.)
4. wydaje się najrozsądniejsza zmieniam piec z D5Z-F na D5WZ wtyczka pasuje P&P on nie ma sitka a wiec jeden problem mniej i podobno są o niebo mniej awaryjne , oczywiście też używany. cena 500 zł.
lub lepiej D5WSC i tu pilot za 100 z przekaźnikiem i mamy postojowe, tylko trzeba wymontować pompkę paliwa bo w nim już jest.
To na tyle materiał dla tych co będą mieli taki piec do przemyślenia.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.