Liczba postów: 83
Liczba wątków: 11
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
0
26-10-2011, 17:22
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-12-2014, 02:19 przez smok_wawelski.)
Witam, czytam wszędzie i nic nie ma napisane czy bezpieczne jest zatkanie zaworu EGR chciałbym zatkać go blaszką żeby syf nie leciał do kolektora, czy to jest bezpieczne i nic się nie stanie z silnikiem ?? silnik 1.9 tdi auy
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
nawet nie trzeba nic zatykac zadnych blaszek zakladac. Wystarczy jak sciagniesz wezyk i zatkasz go zeby nie uciekalo podcisnienie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 83
Liczba wątków: 11
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
0
też tak chciałem zrobić ale jakiś koleś napisał że może sie przepalić rurka, dlatego myślałem o blaszce, wyczyściłem egr, i nie chce żeby ten syf leciał do kolektora, jak rozumiem żadnych skutków ubocznych nie ma prawa być typu turbina, wtryski,itp?? POZDRO i dziękuje za kolejną pomoc!!
Liczba postów: 27
Liczba wątków: 2
Dołączył: Aug 2011
Reputacja:
0
Są skutki uboczne. Poczytaj więcej w sieci. Producent tak zaprojektował silnik by EGR był.
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Nie gadaj bzdur. a po necie to sobie mozesz poczytac rozne brednie. Rozwazania teoretyków forumowych to sobiue mozna włożyć miedzy książki. Nic nie trzeba zatykakac blaszkami i innymi gadzetami. Nie ma skutków ubocznych poza tym ze spaliny sa nieco bardziej toksyczne. W zasadzie udzial spalin w tych starszych motorowniach jest jeszcze nieduży bo w tych dzisiejszych to juz znacznie wiekszy.
Recyrkulacja spalin ma na celu obnizenie temp spalin co z kolei powoduje ze azot zawarty w powietrzy nie wiąże sie z tlenem w trujące zwiazki tlenku azotu NOx. Tak wiec EGR jest zabiegiem czysto ekologicznym.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 95
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2012
Reputacja:
0
dzwoniłem przed chwilą do innego mechanika, powiedział ze jak kupię nowy to przez poł roku bedzie dobrze i znowu będzie ciekł mowił cos ze bedą się wydostawać opary itd ... to jak to w końcu jest ??
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
moze byc szczelny pol roku a moze byc szczelny i 10 lat. w zasadzie nie ma to az takiego znaczenia ( poz aestetycznym) póki okolice EGR i przepustnicy a wlasciwie klapy gaszacej sie tylko pocą. Tak czy siak w niczym to nie przeszkadza. EGR przeciez nie ma polaczenia z olejem a te zapocenia ta są wynikiem oparów oleju z odmy i tego co popusci turbo w czesci zimnej. Chesz to sie pobaw i wyciagnij caly EGR i go spróbuj uszczelnic.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,474
Liczba wątków: 38
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
6
A czy nie jest to tak że jak mokry EGR to turbina już pada i to jest główny powód mokrego EGR? Poprawcie mnie jak się mylę!!